Hoe kan Coop de betrokkenheid bij de doelgroep ouders met jonge kinderen vergroten en daarmee concreet invulling geven aan de pay off ‘Samen maak je ‘t verschil’?
Boekjes en knuffels zijn populair onder ouders en jonge kinderen. Ouders hebben de grootste invloed op het leesgedrag en -plezier van hun kind. En Coop stimuleert ouders graag om meer samen te gaan lezen.
Zet in de campagne het samen lezen met vriendjes en vriendinnetjes centraal. En geef ook de ouders een zichtbare plek in de campagne. Laat klanten van Coop sparen voor (voorlees)boekjes en bijbehorende knuffels. Een campagne met inhoud, die (loyale) klanten loyaler maakt en waarmee voor kinderen een cadeautje kan worden gespaard, waaraan ze samen plezier beleven.
Start van de campagne en spaaractie tijdens de Kinderboekenweek in september 2020. Ondersteuning door vier bekende vaders, die elk hun eigen verhaal voorlezen via een livestream op social: Jim Bakkum, Jaap Reesema, Papa Jay en Luke Jansen. Sparen voor de knuffels en (voorlees)boekjes van Elmer, Gonnie en Gijsje, Woezel & Pip, Nijntje en Rupsje Nooitgenoeg! In een prijsvraag ook nog eens kans op mega Nijntje-knuffel.
Merkstrategie? Campagne?
Conversatie? Leon en Coen
helpen je graag.