Coop

Voorleesvaders

Uitdaging

Hoe kan Coop de betrokkenheid bij de doelgroep ouders met jonge kinderen vergroten en daarmee concreet invulling geven aan de pay off ‘Samen maak je ’t verschil’?

Inzicht

Boekjes en knuffels zijn populair onder ouders en jonge kinderen. Ouders hebben de grootste invloed op het leesgedrag en -plezier van hun kind. En Coop stimuleert ouders graag om meer samen te gaan lezen.

Idee

Zet in de campagne het samen lezen met vriendjes en vriendinnetjes centraal. En geef ook de ouders een zichtbare plek in de campagne. Laat klanten van Coop sparen voor (voorlees)boekjes en bijbehorende knuffels. Een campagne met inhoud, die (loyale) klanten loyaler maakt en waarmee voor kinderen een cadeautje kan worden gespaard, waaraan ze samen plezier beleven.

Executie

Start van de campagne en spaaractie tijdens de Kinderboekenweek in september 2020. Ondersteuning door vier bekende vaders, die elk hun eigen verhaal voorlezen via een livestream op social: Jim Bakkum, Jaap Reesema, Papa Jay en Luke Jansen. Sparen voor de knuffels en (voorlees)boekjes van Elmer, Gonnie en Gijsje, Woezel & Pip, Nijntje en Rupsje Nooitgenoeg! In een prijsvraag ook nog eens kans op mega Nijntje-knuffel.

Resultaat

  • Door mee te liften op het bereik van de bekende vaders zijn bijna 500.000 impressies bereikt en meer dan 450.000 volgers.
  • Grote interactie door onder meer de winactie.
  • Gemiddelde engagement-rate boven de 7%.
  • Alle boekjes en knuffels uitgereikt binnen de campagneperiode.

Heb je een vraag?
Kunnen we je
ergens mee helpen?

Merkstrategie? Campagne?
Conversatie? Leon en Coen
helpen je graag.

\\\\ Laat een bericht achter

Leon Bosch
New business director
+31 (0)6 53 48 40 00
leon@guc.nl
Coen Ruseler
Managing director
+31 (0)6 53 68 94 68
coen@guc.nl
Rode Kruis Amsterdam-Amstelland

Wees een goede buur

\\\\ Bekijk case
Primera

Maak ieder moment even bijzonder

\\\\ Bekijk case
GUC Agency

Ons conversatie­team staat altijd aan

\\\\ Bekijk case
\\\\ Bekijk alle cases