First Choice is qua smaak één van de betere cola’s. Maar niet iedereen heeft dit op zijn of haar netvlies staan. Ontwikkel daarom een commercial waar je zoveel dorst van krijgt dat je First Choice Cola meteen wilt proberen.
Bijna alle food- en drinkcommercials zijn hetzelfde opgebouwd. Ze bestaan uit typische verleidelijke foodbeelden waar lustopwekkende shots elkaar afwisselen. De afsluiter? Die bestaat steevast uit een beeld van iemand die overdreven een slok of hap neemt. Daarentegen staat First Choice Cola bekend om zijn no-nonsense karakter. Wat gebeurt er als we die twee gegevens combineren?
Je kan iets heel lekkers op tv zien, maar je weet pas echt hoe lekker iets is als je het zelf ervaart. Daarom zetten we op een ludieke manier mensen aan tot het proeven van First Choice Cola. Hoe? Door de draak te steken met de gemiddelde colacommercial. Want First Choice Cola heeft al die poeha niet nodig. Proef het gewoon zelf en je bent om.
De tv-commercial lijkt in het begin op de zoveelste colareclame. Maar vlak voordat we óók nog eens die standaard slok zien, stoppen we het beeld abrupt. De zwoele voice-over die de commercial begeleidt slaat om naar een nuchtere toon die je aanspoort om de cola gewoon lekker zelf te proeven.
Een verfrissende commercial die met een knipoog weet op te vallen tussen al het reclamegeweld. Maar wat nog belangrijker is, is dat we op een ludieke manier de heerlijke smaak van First Choice Cola presenteren.
Merkstrategie? Campagne?
Conversatie? Leon en Coen
helpen je graag.