First Choice Cola

Verrassend lekker voor een prikkie

Uitdaging

First Choice is qua smaak één van de betere cola’s. Maar niet iedereen heeft dit op zijn of haar netvlies staan. Ontwikkel daarom een commercial waar je zoveel dorst van krijgt dat je First Choice Cola meteen wilt proberen.

Inzicht

Bijna alle food- en drinkcommercials zijn hetzelfde opgebouwd. Ze bestaan uit typische verleidelijke foodbeelden waar lustopwekkende shots elkaar afwisselen. De afsluiter? Die bestaat steevast uit een beeld van iemand die overdreven een slok of hap neemt. Daarentegen staat First Choice Cola bekend om zijn no-nonsense karakter. Wat gebeurt er als we die twee gegevens combineren?

Idee

Je kan iets heel lekkers op tv zien, maar je weet pas echt hoe lekker iets is als je het zelf ervaart. Daarom zetten we op een ludieke manier mensen aan tot het proeven van First Choice Cola. Hoe? Door de draak te steken met de gemiddelde colacommercial. Want First Choice Cola heeft al die poeha niet nodig. Proef het gewoon zelf en je bent om.

Executie

De tv-commercial lijkt in het begin op de zoveelste colareclame. Maar vlak voordat we óók nog eens die standaard slok zien, stoppen we het beeld abrupt. De zwoele voice-over die de commercial begeleidt slaat om naar een nuchtere toon die je aanspoort om de cola gewoon lekker zelf te proeven.

Resultaat

Een verfrissende commercial die met een knipoog weet op te vallen tussen al het reclamegeweld. Maar wat nog belangrijker is, is dat we op een ludieke manier de heerlijke smaak van First Choice Cola presenteren.

Heb je een vraag?
Kunnen we je
ergens mee helpen?

Merkstrategie? Campagne?
Conversatie? Leon en Coen
helpen je graag.

\\\\ Laat een bericht achter

Leon Bosch
New business director
+31 (0)6 53 48 40 00
leon@guc.nl
Coen Ruseler
Managing director
+31 (0)6 53 68 94 68
coen@guc.nl
Rode Kruis Amsterdam-Amstelland

Wees een goede buur

\\\\ Bekijk case
Coop

Gezond het jaar rond met Coop

\\\\ Bekijk case
Primera

Maak ieder moment even bijzonder

\\\\ Bekijk case
\\\\ Bekijk alle cases