GUC Agency ontwikkelt leadgeneration campagne voor Jacobs Douwe Egberts Professional

Ken jij de laatste inzichten over koffie op het werk al?

Met meer dan 266 jaar ervaring weet Jacobs Douwe Egberts (JDE) als geen ander welke koffie- en theebehoeften er zijn op de werkvloer. Daarbij wil JDE haar positie in de zakelijke markt versterken. GUC Agency ontwikkelde voor JDE een leadgeneration campagne waarbij interessante en opvallende inzichten en feiten uit het doorlopende JDE-doelgroeponderzoek centraal staan. Zoals bijvoorbeeld het feit dat 54% van werkend Nederland liever te laat op een vergadering komt, dan op tijd zonder een kop koffie. Of dat 20% van de werkenden weleens flirt bij de koffiemachine op de zaak.

Deze feiten en inzichten heeft GUC Agency samengevat in het ‘Koffie e-Boek’ waarin uiteraard ook sterke koffiefeiten zijn opgenomen die een bedrijf laten groeien: bijvoorbeeld de invloed van koffie op de productiviteit of waarom goede koffie collega’s verbindt. Met het delen van de koffiefeiten wordt JDE als dé kennispartner gepositioneerd, die met je meedenkt als het gaat om de perfecte kop koffie of thee voor elke werksituatie.

De Koffiefeiten-campagne is via radiocommercials te horen op Radio 1, Radio 2, BNR en Qmusic. Ook is de campagne zichtbaar via social (LinkedIn, Facebook, Instagram), website, display banners en op billboards langs vier snelwegen. Daarnaast maakt men in de hele campagneperiode kans op een jaar lang gratis koffie op de zaak.

Opdrachtgever: Jacobs Douwe Egberts Professional
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Tjalling de Bruin, Tessa Heldoorn, Caspar Vehmeijer
Bureau: GUC Agency
Strategie: Jurgen Retra
Creatie: Palle Dirks, Thomas Aberson, Judith Hartog
Artwork: Artbox Amsterdam, Dannes Wegman
Account: Mariska Kleiss
Mediabureau: mBuy

Publicado em fev 07, 2020