Novidades

Met overname GUC Agency maakt Intracto Group de volgende stap in Nederland

Publicado em 27/09/2019

Amsterdam/Herentals, 27 september 2019 - Intracto Group versterkt zich met het Nederlandse GUC Agency. Dit creatieve agentschap telt 105 teamleden en staat gekend voor succesvolle geïntegreerde campagnes voor klanten zoals Coop Supermarkten, Hyundai, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS. 


Sterker aanbod 

Voor Intracto Group is deze overname een nieuwe stevige stap vooruit in Nederland. Met de expertise en ervaring van GUC Agency op vlak van strategie en creatie versterkt Intracto Group het huidige aanbod op vlak technologie, content en marketing. De voltallige directie van GUC Agency blijft actief betrokken en wordt aandeelhouder in Intracto Group. 


Merken tot leven brengen vanuit één strategie & creatie 

Centraal in de werking van GUC Agency staat de doelstelling om merken écht tot leven te brengen. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. 

Voor GUC Agency eind 2018 z'n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected al een flinke organische groei door met opvallende merkcampagnes, activaties en social. Eerder deed het agentschap al een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential). Alle expertise is gehuisvest aan het Surinameplein in Amsterdam. 


Intracto en GUC Agency ondersteunen elkaars groei 

Brian Hirman, Managing Partner van GUC Agency, krijgt de opdracht om verder te bouwen aan de bureaupropositie en tegelijkertijd de groei van Intracto Group te ondersteunen. 

Brian Hirman: "We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid, zowel qua klanten als qua team. Dat zorgt ervoor dat we vandaag kunnen bouwen op een solide en supergezonde organisatie die een breed scala van online en offline expertises kan aanbieden aan onze klanten." 

"Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen. We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen." 

"Opdrachtgevers in Nederland en België moeten weten dat ze bij ons terechtkunnen voor full service-trajecten en dus voor een uitgekiende en geïntegreerde oplossing. Hoe uitdagender de marketingcommunicatievraag, hoe beter." 


Innovatieve en succesvolle oplossingen als troef 

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "De cases van GUC Agency spreken boekdelen. Kijk naar wat ze voor merken zoals Coop (360° merkcampagne) en VANS (geavanceerde data en insights in retail) gedaan hebben. GUC Agency staat garant voor innovatieve, creatieve en resultaatgerichte through-the-line oplossingen." 

"Nadat we eerder de overname van Frontmen deden, investeren we nu opnieuw in een beloftevol Amsterdams agentschap. Onze ambitie blijft dan ook duidelijk: ook in Amsterdam en Nederland de koppositie nemen en door impactvolle realisaties top-of-mind worden in de sector." 

Met de overname komt het totaal aantal teamleden in Nederland op 345. De volledige Intracto Group telt nu 700 experts.

Amsterdam/Herentals, 27 september 2019 - Intracto Group versterkt zich met het Nederlandse GUC Agency. Dit creatieve agentschap telt 105 teamleden en staat gekend voor succesvolle geïntegreerde campagnes voor klanten zoals Coop Supermarkten, Hyundai, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS. 


Sterker aanbod 

Voor Intracto Group is deze overname een nieuwe stevige stap vooruit in Nederland. Met de expertise en ervaring van GUC Agency op vlak van strategie en creatie versterkt Intracto Group het huidige aanbod op vlak technologie, content en marketing. De voltallige directie van GUC Agency blijft actief betrokken en wordt aandeelhouder in Intracto Group. 


Merken tot leven brengen vanuit één strategie & creatie 

Centraal in de werking van GUC Agency staat de doelstelling om merken écht tot leven te brengen. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. 

Voor GUC Agency eind 2018 z'n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected al een flinke organische groei door met opvallende merkcampagnes, activaties en social. Eerder deed het agentschap al een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential). Alle expertise is gehuisvest aan het Surinameplein in Amsterdam. 


Intracto en GUC Agency ondersteunen elkaars groei 

Brian Hirman, Managing Partner van GUC Agency, krijgt de opdracht om verder te bouwen aan de bureaupropositie en tegelijkertijd de groei van Intracto Group te ondersteunen. 

Brian Hirman: "We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid, zowel qua klanten als qua team. Dat zorgt ervoor dat we vandaag kunnen bouwen op een solide en supergezonde organisatie die een breed scala van online en offline expertises kan aanbieden aan onze klanten." 

"Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen. We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen." 

"Opdrachtgevers in Nederland en België moeten weten dat ze bij ons terechtkunnen voor full service-trajecten en dus voor een uitgekiende en geïntegreerde oplossing. Hoe uitdagender de marketingcommunicatievraag, hoe beter." 


Innovatieve en succesvolle oplossingen als troef 

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "De cases van GUC Agency spreken boekdelen. Kijk naar wat ze voor merken zoals Coop (360° merkcampagne) en VANS (geavanceerde data en insights in retail) gedaan hebben. GUC Agency staat garant voor innovatieve, creatieve en resultaatgerichte through-the-line oplossingen." 

"Nadat we eerder de overname van Frontmen deden, investeren we nu opnieuw in een beloftevol Amsterdams agentschap. Onze ambitie blijft dan ook duidelijk: ook in Amsterdam en Nederland de koppositie nemen en door impactvolle realisaties top-of-mind worden in de sector." 

Met de overname komt het totaal aantal teamleden in Nederland op 345. De volledige Intracto Group telt nu 700 experts.

GUC Agency nieuwe lead agency voor Welkoop

Publicado em 15/07/2019

Welkoop heeft GUC Agency verkozen als haar nieuwe lead agency voor de ontwikkeling merkpositionering, geïntegreerde merkcampagnes, retail activaties, digital en social. GUC Agency was reeds werkzaam voor Welkoop op het gebied van social content. Met deze volgende stap wordt de samenwerking tussen beide partijen dus strategischer, flink verbreed en geïntensifieerd.

Nicole van Doorn, Commercieel Directeur Welkoop Retail: “Met 152 winkels zijn we een succesvolle retailformule met verstand van tuin en dier. Met GUC Agency hebben we een partner gevonden die samen met ons het omnichannel merk Welkoop verder kan ontwikkelen en toekomstbestendig maakt.”

Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “We zijn supertrots om voor Welkoop in de volle breedte van ons bureau aan de slag te mogen gaan. De organisatie heeft grote ambities met het merk en wij dragen graag ons steentje daaraan bij.”

Welkoop heeft GUC Agency verkozen als haar nieuwe lead agency voor de ontwikkeling merkpositionering, geïntegreerde merkcampagnes, retail activaties, digital en social. GUC Agency was reeds werkzaam voor Welkoop op het gebied van social content. Met deze volgende stap wordt de samenwerking tussen beide partijen dus strategischer, flink verbreed en geïntensifieerd.

Nicole van Doorn, Commercieel Directeur Welkoop Retail: “Met 152 winkels zijn we een succesvolle retailformule met verstand van tuin en dier. Met GUC Agency hebben we een partner gevonden die samen met ons het omnichannel merk Welkoop verder kan ontwikkelen en toekomstbestendig maakt.”

Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “We zijn supertrots om voor Welkoop in de volle breedte van ons bureau aan de slag te mogen gaan. De organisatie heeft grote ambities met het merk en wij dragen graag ons steentje daaraan bij.”

#DDP06: Bedrijven gaan onzorgvuldig om met online reputatie

Publicado em 04/07/2019

Onderzoek GUC Agency toont achterstand reputatiemanagement op social media.

Reputatiemanagement op social media loopt nadrukkelijk achter op de eigen webcare. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse (#DDP06)-onderzoek van GUC Agency. Op bijna de helft van de berichten, waarin een bedrijf of merk wordt besproken, wordt door het desbetreffende bedrijf of merk niet gereageerd. Het gaat hier om berichten op social media, die niet direct aan hen zijn gericht, maar die wél over het bedrijf of merk gaan. In slechte en in goede zin.

Het #DDP06-onderzoek toont aan, dat slechts op 55% van de reputatiemanagement-berichten wordt gereageerd. Dit staat in schril contrast met de 82%, die voor webcare-berichten, geplaatst op de eigen kanalen, wordt genoteerd. In 45% van de gevallen laten bedrijven of merken een reactie achterwege. Dit niet-reageren kan grote gevolgen hebben voor de reputatie van een bedrijf of merk. “Reputatie is wat mensen over je zeggen achter je rug om”, aldus reputatiemanagement-deskundige Paul Stamsnijder. “Webcare is niet alleen belangrijk om te monitoren wat het sentiment is, maar ook om je merk menselijk, authentiek en empatisch neer te zetten. Zonder webcare sorteer je voor op reputatieschade. Oliedom, dat daar zo weinig in wordt geïnvesteerd”.

Het lage reactiepercentage voor reputatiemanagement is vooral toe te schrijven aan het medium Twitter. Op 60% van de berichten, waarin een merknaam wordt genoemd, maar niet wordt gementioned (@), wordt niet gereageerd door het merk. Opvallend, omdat uit Amerikaans onderzoek naar voren komt, dat slechts 3% van de consumenten een @mention gebruikt bij klachten op Twitter. In 97% van de gevallen wordt er dus via Twitter geklaagd over een merk, zonder zich direct tot het merk te richten.

Uit het #DDP06-onderzoek kan de conclusie getrokken worden, dat bedrijven en merken zich anno 2019 nog steeds onvoldoende bezighouden met wat er zich buiten de eigen kanalen afspeelt en daar geen prioriteit aan geeft.

De onderzochte organisaties, die wél aan reputatiemanagement op social media doen, lijken het goed op orde te hebben. Berichten, waarin over het bedrijf of merk wordt gesproken zonder dat die berichten direct aan hen gericht zijn, worden namelijk een half uur sneller beantwoord dan webcare-berichten, die dat wel zijn. Openbaar vervoerders bijvoorbeeld hebben de snelheid er goed inzitten. Telecom heeft daarentegen vrijwel alleen aandacht voor de eigen webcare. Bouwmarkten laten reputatiemanagement zelfs volledig links liggen.


Resultaten Digital Dialogues Pulse #06

Dienstverleners komen ook dit jaar weer als winnaars uit de bus. Zij reageren op vrijwel alle berichten, die over hen gaan. Met name banken reageren veel en snel. Fast movering consumer goods reageren het minst en het langzaamst. Openbaar vervoerders lopen bij uitstek voorop als het om reactiesnelheid gaat. Dit lijkt helaas wel ten koste te gaan van de inhoudelijkheid van de reacties. Woonwinkels blinken juist uit in inhoudelijkheid en menselijk geluid. Als het aankomt op taal, scoren bouwmarkten, telecom en energiemaatschappijen een krappe voldoende. Supermarkten weten daarentegen wel hoe zij een boodschap moeten schrijven: zij maken zelden fouten in spelling en grammatica.

Op basis van alle onderzoekscriteria – reactiepercentage, inhoudelijkheid, reactiesnelheid, menselijk geluid en grammatica – zijn het banken die de hoogste notering behalen. Sausmerken en sportscholen scoren overall een onvoldoende en kunnen dus nog veel leren van dienstverlenend Nederland.

Winnaars #DDP06-onderzoek

Automotive
Kia
Banken
Knab
Bouwmarkten
Karwei
Drogisterijen
Kruidvat
E-commerce
Bol.com
Energie
Oxxio
Openbaar vervoer
Arriva
Sauzen
Heinz
Sportscholen
Hart for her
Supermarkten
PLUS
Telecom
Vodafone
Vakantie-aanbieders D-reizen
Verzekeraars
Zilveren Kruis
Wonen
Leen Bakker


Over Digital Dialogues Pulse

Het #DDP06-onderzoek is de zesde editie van het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse-onderzoek naar webcaregedrag op Facebook en Twitter. Het onderzoek wordt uitgevoerd door GUC Agency in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen (Hogeschool Rotterdam) en Dr. Charlotte van Hooijdonk (Vrije Universiteit Amsterdam). Dit jaar zijn er bijna 100 organisaties in 14 branches onderzocht door hen representatieve klachten, vragen en complimenten te sturen. Het onderzoek biedt daarmee een uniek en volledig up-to-date beeld van het Nederlandse webcare-landschap.

Een toelichting op het onderzoek vind je hier.

Bekijk hier de infographic.

Onderzoek GUC Agency toont achterstand reputatiemanagement op social media.

Reputatiemanagement op social media loopt nadrukkelijk achter op de eigen webcare. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse (#DDP06)-onderzoek van GUC Agency. Op bijna de helft van de berichten, waarin een bedrijf of merk wordt besproken, wordt door het desbetreffende bedrijf of merk niet gereageerd. Het gaat hier om berichten op social media, die niet direct aan hen zijn gericht, maar die wél over het bedrijf of merk gaan. In slechte en in goede zin.

Het #DDP06-onderzoek toont aan, dat slechts op 55% van de reputatiemanagement-berichten wordt gereageerd. Dit staat in schril contrast met de 82%, die voor webcare-berichten, geplaatst op de eigen kanalen, wordt genoteerd. In 45% van de gevallen laten bedrijven of merken een reactie achterwege. Dit niet-reageren kan grote gevolgen hebben voor de reputatie van een bedrijf of merk. “Reputatie is wat mensen over je zeggen achter je rug om”, aldus reputatiemanagement-deskundige Paul Stamsnijder. “Webcare is niet alleen belangrijk om te monitoren wat het sentiment is, maar ook om je merk menselijk, authentiek en empatisch neer te zetten. Zonder webcare sorteer je voor op reputatieschade. Oliedom, dat daar zo weinig in wordt geïnvesteerd”.

Het lage reactiepercentage voor reputatiemanagement is vooral toe te schrijven aan het medium Twitter. Op 60% van de berichten, waarin een merknaam wordt genoemd, maar niet wordt gementioned (@), wordt niet gereageerd door het merk. Opvallend, omdat uit Amerikaans onderzoek naar voren komt, dat slechts 3% van de consumenten een @mention gebruikt bij klachten op Twitter. In 97% van de gevallen wordt er dus via Twitter geklaagd over een merk, zonder zich direct tot het merk te richten.

Uit het #DDP06-onderzoek kan de conclusie getrokken worden, dat bedrijven en merken zich anno 2019 nog steeds onvoldoende bezighouden met wat er zich buiten de eigen kanalen afspeelt en daar geen prioriteit aan geeft.

De onderzochte organisaties, die wél aan reputatiemanagement op social media doen, lijken het goed op orde te hebben. Berichten, waarin over het bedrijf of merk wordt gesproken zonder dat die berichten direct aan hen gericht zijn, worden namelijk een half uur sneller beantwoord dan webcare-berichten, die dat wel zijn. Openbaar vervoerders bijvoorbeeld hebben de snelheid er goed inzitten. Telecom heeft daarentegen vrijwel alleen aandacht voor de eigen webcare. Bouwmarkten laten reputatiemanagement zelfs volledig links liggen.


Resultaten Digital Dialogues Pulse #06

Dienstverleners komen ook dit jaar weer als winnaars uit de bus. Zij reageren op vrijwel alle berichten, die over hen gaan. Met name banken reageren veel en snel. Fast movering consumer goods reageren het minst en het langzaamst. Openbaar vervoerders lopen bij uitstek voorop als het om reactiesnelheid gaat. Dit lijkt helaas wel ten koste te gaan van de inhoudelijkheid van de reacties. Woonwinkels blinken juist uit in inhoudelijkheid en menselijk geluid. Als het aankomt op taal, scoren bouwmarkten, telecom en energiemaatschappijen een krappe voldoende. Supermarkten weten daarentegen wel hoe zij een boodschap moeten schrijven: zij maken zelden fouten in spelling en grammatica.

Op basis van alle onderzoekscriteria – reactiepercentage, inhoudelijkheid, reactiesnelheid, menselijk geluid en grammatica – zijn het banken die de hoogste notering behalen. Sausmerken en sportscholen scoren overall een onvoldoende en kunnen dus nog veel leren van dienstverlenend Nederland.

Winnaars #DDP06-onderzoek

Automotive
Kia
Banken
Knab
Bouwmarkten
Karwei
Drogisterijen
Kruidvat
E-commerce
Bol.com
Energie
Oxxio
Openbaar vervoer
Arriva
Sauzen
Heinz
Sportscholen
Hart for her
Supermarkten
PLUS
Telecom
Vodafone
Vakantie-aanbieders D-reizen
Verzekeraars
Zilveren Kruis
Wonen
Leen Bakker


Over Digital Dialogues Pulse

Het #DDP06-onderzoek is de zesde editie van het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse-onderzoek naar webcaregedrag op Facebook en Twitter. Het onderzoek wordt uitgevoerd door GUC Agency in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen (Hogeschool Rotterdam) en Dr. Charlotte van Hooijdonk (Vrije Universiteit Amsterdam). Dit jaar zijn er bijna 100 organisaties in 14 branches onderzocht door hen representatieve klachten, vragen en complimenten te sturen. Het onderzoek biedt daarmee een uniek en volledig up-to-date beeld van het Nederlandse webcare-landschap.

Een toelichting op het onderzoek vind je hier.

Bekijk hier de infographic.

Onderzoek GUC Agency: Oranje Leeuwen commercieel interessanter dan Leeuwinnen

Publicado em 12/06/2019

Onderzoek toont inhaakverwachtingen rond WK en EK

GUC Agency heeft een representatief onderzoek laten uitvoeren onder ruim 1.000 consumenten en 200 marketeers naar hun verwachtingen en eventuele plannen met betrekking tot het WK voetbal voor vrouwen dit jaar en het EK voetbal voor mannen volgend jaar.

Verwachtingen: de vrouwen

Allereerst de vraag: welke merken passen nu écht bij de Oranje Leeuwinnen? Het zijn de ‘usual suspects’: ING, Heineken en Bavaria, Albert Heijn en Jumbo. Opmerkelijk is, dat daarnaast ook spontaan merken van (vrouwelijke) verzorgingsproducten worden genoemd: Nivea, Andrélon, Fa, Libresse. En de retail-ketens, waar deze merken worden verkocht, zoals Douglas en ICI PARIS XL. Opmerkelijk is, dat bij de winkelketens KNVB-‘licentiepartner’ Blokker niet spontaan wordt genoemd. Hetzelfde geldt voor KNVB-‘domeinpartner’ Coca-Cola. Voor de vraag van wie men acties verwacht, werden de ondervraagden geholpen met een lijst met 10 mogelijk inhakende merken. Albert Heijn, Jumbo en Coca-Cola vormen dan de top drie.

Verwachtingen: de mannen

Wat betreft de Oranjemannen: bijna 75% verwacht Oranje-acties rond EURO 2020. Het antwoord op de vraag welk merk dan het beste past bij de Oranjemannen is zeer eenduidig: Heineken. ING en Albert Heijn worden ook genoemd, maar het is toch vooral biermerk Heineken, dat men spontaan koppelt aan Oranje. Gezien die spontane koppeling is het ook logisch, dat de ondervraagden – geconfronteerd met een lijstje van 10 merken, waarvan men inhaakacties verwacht – ook hier Heineken op de eerste plaats zet. Op afstand gevolgd door Albert Heijn, Jumbo en biermerk Bavaria. Bier en mannenvoetbal: het is nog steeds een betonnen combinatie.

Marketeers

Wat zijn de verwachtingen van de 200 ondervraagde marketeers als het om Oranje-acties gaat? Voor het WK vrouwen wordt Nike door hen het meest spontaan genoemd als merk, dat promotionele acties zou kunnen gaan ontwikkelen. Heineken en ING staan ex aequo op twee en drie. Op de vierde plaats: Adidas. Marketeers noemen dus spontaan sportmerken op, terwijl supermarkten als Albert Heijn en Jumbo amper worden genoemd. Worden deze supermarktmerken geholpen aan marketeers voorgelegd, dan scoren ze hoog zowel bij het WK vrouwen als bij het EK mannen. Heineken wordt overigens verreweg het meest genoemd als potentiële actievoerder rond het mannen-EK, met Coca-Cola op de tweede plaats. De marketeers zetten dit frisdrankmerk bij het WK-vrouwen op de eerste plaats. Bier dus bij de mannen, cola bij de vrouwen. Wanneer de verwachtingen van de marketeers vergeleken worden met die van de consumenten, dan bestaat bij het WK vrouwen de top drie bij beide groepen uit Coca-Cola, Albert Heijn en Jumbo. Met dit verschil, dat bij de marketeers Coca-Cola op één staat en bij de consumenten Albert Heijn. Voor het EK mannen hebben zowel de marketeers als de consumenten de hoogste inhaakverwachtingen van Heineken. Bij de marketeers staan daarna Coca-Cola en Bavaria op de plaatsen twee en drie, terwijl consumenten dat met Albert Heijn en Jumbo doen.

Leeuwen interessanter dan Leeuwinnen

Ten slotte: hebben de marketeers inmiddels plannen met Oranje? Of is er al actie ondernomen? Bij 30% van de bedrijven is nagedacht of men aandacht zou gaan schenken aan het WK vrouwen. Uiteindelijk is in 10% van de bedrijven ook daadwerkelijk besloten om iets commercieels rondom het WK vrouwen te organiseren. Met betrekking tot EURO 2020 acht een kleine 40% van de marketeers het waarschijnlijk, dat er serieus nagedacht gaat worden over Oranje-acties. En als er dan ingehaakt gaat worden, vindt 15% van de bedrijven het WK vrouwen het meest interessant als mogelijkheid om een actie aan op te hangen, terwijl 37% dat van het EK mannen vindt.

Onderzoek toont inhaakverwachtingen rond WK en EK

GUC Agency heeft een representatief onderzoek laten uitvoeren onder ruim 1.000 consumenten en 200 marketeers naar hun verwachtingen en eventuele plannen met betrekking tot het WK voetbal voor vrouwen dit jaar en het EK voetbal voor mannen volgend jaar.

Verwachtingen: de vrouwen

Allereerst de vraag: welke merken passen nu écht bij de Oranje Leeuwinnen? Het zijn de ‘usual suspects’: ING, Heineken en Bavaria, Albert Heijn en Jumbo. Opmerkelijk is, dat daarnaast ook spontaan merken van (vrouwelijke) verzorgingsproducten worden genoemd: Nivea, Andrélon, Fa, Libresse. En de retail-ketens, waar deze merken worden verkocht, zoals Douglas en ICI PARIS XL. Opmerkelijk is, dat bij de winkelketens KNVB-‘licentiepartner’ Blokker niet spontaan wordt genoemd. Hetzelfde geldt voor KNVB-‘domeinpartner’ Coca-Cola. Voor de vraag van wie men acties verwacht, werden de ondervraagden geholpen met een lijst met 10 mogelijk inhakende merken. Albert Heijn, Jumbo en Coca-Cola vormen dan de top drie.

Verwachtingen: de mannen

Wat betreft de Oranjemannen: bijna 75% verwacht Oranje-acties rond EURO 2020. Het antwoord op de vraag welk merk dan het beste past bij de Oranjemannen is zeer eenduidig: Heineken. ING en Albert Heijn worden ook genoemd, maar het is toch vooral biermerk Heineken, dat men spontaan koppelt aan Oranje. Gezien die spontane koppeling is het ook logisch, dat de ondervraagden – geconfronteerd met een lijstje van 10 merken, waarvan men inhaakacties verwacht – ook hier Heineken op de eerste plaats zet. Op afstand gevolgd door Albert Heijn, Jumbo en biermerk Bavaria. Bier en mannenvoetbal: het is nog steeds een betonnen combinatie.

Marketeers

Wat zijn de verwachtingen van de 200 ondervraagde marketeers als het om Oranje-acties gaat? Voor het WK vrouwen wordt Nike door hen het meest spontaan genoemd als merk, dat promotionele acties zou kunnen gaan ontwikkelen. Heineken en ING staan ex aequo op twee en drie. Op de vierde plaats: Adidas. Marketeers noemen dus spontaan sportmerken op, terwijl supermarkten als Albert Heijn en Jumbo amper worden genoemd. Worden deze supermarktmerken geholpen aan marketeers voorgelegd, dan scoren ze hoog zowel bij het WK vrouwen als bij het EK mannen. Heineken wordt overigens verreweg het meest genoemd als potentiële actievoerder rond het mannen-EK, met Coca-Cola op de tweede plaats. De marketeers zetten dit frisdrankmerk bij het WK-vrouwen op de eerste plaats. Bier dus bij de mannen, cola bij de vrouwen. Wanneer de verwachtingen van de marketeers vergeleken worden met die van de consumenten, dan bestaat bij het WK vrouwen de top drie bij beide groepen uit Coca-Cola, Albert Heijn en Jumbo. Met dit verschil, dat bij de marketeers Coca-Cola op één staat en bij de consumenten Albert Heijn. Voor het EK mannen hebben zowel de marketeers als de consumenten de hoogste inhaakverwachtingen van Heineken. Bij de marketeers staan daarna Coca-Cola en Bavaria op de plaatsen twee en drie, terwijl consumenten dat met Albert Heijn en Jumbo doen.

Leeuwen interessanter dan Leeuwinnen

Ten slotte: hebben de marketeers inmiddels plannen met Oranje? Of is er al actie ondernomen? Bij 30% van de bedrijven is nagedacht of men aandacht zou gaan schenken aan het WK vrouwen. Uiteindelijk is in 10% van de bedrijven ook daadwerkelijk besloten om iets commercieels rondom het WK vrouwen te organiseren. Met betrekking tot EURO 2020 acht een kleine 40% van de marketeers het waarschijnlijk, dat er serieus nagedacht gaat worden over Oranje-acties. En als er dan ingehaakt gaat worden, vindt 15% van de bedrijven het WK vrouwen het meest interessant als mogelijkheid om een actie aan op te hangen, terwijl 37% dat van het EK mannen vindt.

Twee opdrachtgevers van GUC Agency in Top-5 ‘stijgers in merkkracht 2015-2019’

Publicado em 12/04/2019

Bas Smabers, Partner/Client Services Director bij GUC Agency en betrokken bij de (verdere) ontwikkeling van de merkstrategie van beide opdrachtgevers zegt trots te zijn op hoge positie, die beide merken in de categorie hebben bereikt: “Wij werken sinds 2012 voor Coop en sinds 2018 voor Primera. Het doet ons goed te zien, dat beide retailers zo’n krachtige groei qua merkkracht in de afgelopen vier jaar hebben laten zien en dat wij daar als bureau een bijdrage aan hebben mogen leveren. Én nog steeds doen”. Het Retail Merkenonderzoek wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd. Voor het onderzoek van 2019 zijn 1.500 respondenten ondervraagd. Over de 100 grootste retail-merken in omzet is navraag gedaan naar de kracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting. Bron: persbericht Retail Merkenonderzoek 2019, https://www.hendrikbeerda.nl

Bas Smabers, Partner/Client Services Director bij GUC Agency en betrokken bij de (verdere) ontwikkeling van de merkstrategie van beide opdrachtgevers zegt trots te zijn op hoge positie, die beide merken in de categorie hebben bereikt: “Wij werken sinds 2012 voor Coop en sinds 2018 voor Primera. Het doet ons goed te zien, dat beide retailers zo’n krachtige groei qua merkkracht in de afgelopen vier jaar hebben laten zien en dat wij daar als bureau een bijdrage aan hebben mogen leveren. Én nog steeds doen”. Het Retail Merkenonderzoek wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd. Voor het onderzoek van 2019 zijn 1.500 respondenten ondervraagd. Over de 100 grootste retail-merken in omzet is navraag gedaan naar de kracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting. Bron: persbericht Retail Merkenonderzoek 2019, https://www.hendrikbeerda.nl

Richard de Jong completeert creatieve directie GUC Agency

Publicado em 01/04/2019

Met Richard de Jong voegt GUC Agency een berg aan creatieve en digitale ervaring toe aan het bureau. De Jong was ooit medeoprichter van Qi: een van de eerste -en destijds meest gelauwerde digital agencies in Nederland. Daarna was De Jong creative director bij achtereenvolgens FHV/BBDO, Energize, Scheepens en recentelijk Wavemaker. Richard de Jong maakt nu de overstap naar GUC Agency waar hij de creatieve directie zal vormen samen met Maxim van Rijs, die afgelopen november al overkwam van reclamebureau Alfred. Richard de Jong: “GUC Agency timmert stevig aan de weg. Het gedachtegoed om vanuit één geïntegreerde strategie en big idea campagnes, social content en conversaties te ontwikkelen is iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ik sta te popelen om vanuit mijn digitaal DNA daar een substantiële bijdrage aan te leveren met als doel mensen in beweging te krijgen!” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Maxim en Richard vullen elkaar perfect aan. Daar waar Maxim zijn achtergrond in copy vindt, is Richard een begenadigd art director. Daar waar Maxim zijn wortels liggen in voornamelijk thematische reclame, stroomt bij Richard digitaal bloed door de aderen. Beiden halen ze veel voldoening uit het begeleiden en verder ontwikkelen van creatief talent. En daar hebben we veel van rondlopen op de geïntegreerde (online en offline) creatieve vloer van GUC Agency.”

Met Richard de Jong voegt GUC Agency een berg aan creatieve en digitale ervaring toe aan het bureau. De Jong was ooit medeoprichter van Qi: een van de eerste -en destijds meest gelauwerde digital agencies in Nederland. Daarna was De Jong creative director bij achtereenvolgens FHV/BBDO, Energize, Scheepens en recentelijk Wavemaker. Richard de Jong maakt nu de overstap naar GUC Agency waar hij de creatieve directie zal vormen samen met Maxim van Rijs, die afgelopen november al overkwam van reclamebureau Alfred. Richard de Jong: “GUC Agency timmert stevig aan de weg. Het gedachtegoed om vanuit één geïntegreerde strategie en big idea campagnes, social content en conversaties te ontwikkelen is iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ik sta te popelen om vanuit mijn digitaal DNA daar een substantiële bijdrage aan te leveren met als doel mensen in beweging te krijgen!” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Maxim en Richard vullen elkaar perfect aan. Daar waar Maxim zijn achtergrond in copy vindt, is Richard een begenadigd art director. Daar waar Maxim zijn wortels liggen in voornamelijk thematische reclame, stroomt bij Richard digitaal bloed door de aderen. Beiden halen ze veel voldoening uit het begeleiden en verder ontwikkelen van creatief talent. En daar hebben we veel van rondlopen op de geïntegreerde (online en offline) creatieve vloer van GUC Agency.”

Jurgen Retra start als Strategy Director bij GUC Agency

Publicado em 28/03/2019

Jurgen heeft zijn strategische kennis opgedaan bij onder andere BBDO in Duitsland en Australië, OMD Nederland en Duitsland, Accenture en SVB Media. Van 2014 tot en met 2018 was hij verbonden aan het digitale bureau RLVNT, waarvan de laatste twee jaar als managing director.


Jurgen Retra: “De grenzen tussen campagne, content en conversatie vervagen in rap tempo. Het consistent en zorgvuldig opbouwen van je merkbelofte is één, het vervolgens dagelijks waarmaken en bewijzen voor al die individuele mensen met ieder een eigen mening (en de bijbehorende social accounts) is een ander verhaal. GUC Agency heeft alle disciplines en capaciteiten die hiervoor nodig zijn in huis en ik kijk er naar uit om dit nog sterker vanuit strategie, data en insights te voeden.


Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Jurgen heeft zijn *roots* en ervaring binnen digital, creatie én media. Hij past dus perfect binnen een geïntegreerd bureau als GUC Agency, waar campagnes, content en conversatie bij elkaar komen. Op basis van zijn inhoudelijke toegevoegde waarde en de wederzijdse sterke klik zijn we het snel eens geworden over zijn rol binnen GUC Agency als Strategy Director. En daar zijn we heel erg blij mee.”

Jurgen heeft zijn strategische kennis opgedaan bij onder andere BBDO in Duitsland en Australië, OMD Nederland en Duitsland, Accenture en SVB Media. Van 2014 tot en met 2018 was hij verbonden aan het digitale bureau RLVNT, waarvan de laatste twee jaar als managing director.


Jurgen Retra: “De grenzen tussen campagne, content en conversatie vervagen in rap tempo. Het consistent en zorgvuldig opbouwen van je merkbelofte is één, het vervolgens dagelijks waarmaken en bewijzen voor al die individuele mensen met ieder een eigen mening (en de bijbehorende social accounts) is een ander verhaal. GUC Agency heeft alle disciplines en capaciteiten die hiervoor nodig zijn in huis en ik kijk er naar uit om dit nog sterker vanuit strategie, data en insights te voeden.


Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Jurgen heeft zijn *roots* en ervaring binnen digital, creatie én media. Hij past dus perfect binnen een geïntegreerd bureau als GUC Agency, waar campagnes, content en conversatie bij elkaar komen. Op basis van zijn inhoudelijke toegevoegde waarde en de wederzijdse sterke klik zijn we het snel eens geworden over zijn rol binnen GUC Agency als Strategy Director. En daar zijn we heel erg blij mee.”

Nieuwe campagne voor Hyundai: Private Lease zonder verborgen kosten

Publicado em 06/03/2019

Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt. Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.

Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt. Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.

GUC helpt Klaverblad met campagne voor vergroenen van tuinen

Publicado em 25/02/2019

Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid. “We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit. “Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.” De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.

Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid. “We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit. “Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.” De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.

GUC Agency and Superunie are proud of the new g’woon campaign

Publicado em 18/01/2019

The new campaign emphasizes the g’woon products’ quality in taste and richness, but also on the socially responsible and sustainable manner in which they are produced (e.g. Beter Leven Keurmerk and Fairtrade). All this great quality is offered at a very affordable price. The three TV commercials feature g’woon chocolate, granola and soup, and emphasize their quality and competitive price. The pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ (meaning: ‘The Netherlands loves g’woon’), which was introduced in the initial campaign, remains the same in this follow-up campaign. Manon Daggers, Program Director Marketing and responsible for MarCom at Superunie: “We had been looking for one agency that could aid us in the marketing of various brands, on various disciplines. We chose GUC Agency because they, on the one hand, know how to align theme and activation, and on the other hand because they offer all marketing disciplines, such as TV, digital, activation, shopper marketing and social media, under one roof. This choice allows us to achieve our ambitions to run major campaigns for the big brands, but also to pursue more pragmatic goals.” The campaign was produced in cooperation with MacGyver (director Anne de Clercq) and MacLoud.


The new campaign emphasizes the g’woon products’ quality in taste and richness, but also on the socially responsible and sustainable manner in which they are produced (e.g. Beter Leven Keurmerk and Fairtrade). All this great quality is offered at a very affordable price. The three TV commercials feature g’woon chocolate, granola and soup, and emphasize their quality and competitive price. The pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ (meaning: ‘The Netherlands loves g’woon’), which was introduced in the initial campaign, remains the same in this follow-up campaign. Manon Daggers, Program Director Marketing and responsible for MarCom at Superunie: “We had been looking for one agency that could aid us in the marketing of various brands, on various disciplines. We chose GUC Agency because they, on the one hand, know how to align theme and activation, and on the other hand because they offer all marketing disciplines, such as TV, digital, activation, shopper marketing and social media, under one roof. This choice allows us to achieve our ambitions to run major campaigns for the big brands, but also to pursue more pragmatic goals.” The campaign was produced in cooperation with MacGyver (director Anne de Clercq) and MacLoud.


GUC e Fonk lançam o Prémio Challenger ShopWatch

Publicado em 17/12/2018

Com base nos vlogs apresentados pelas marcas challenger durante os últimos dois anos, será feita uma seleção de dez nomeados para o ShopWatch Challenger Award 2019. Os dez vlogs mais visualizados e partilhados irão fazer parte desta lista, da qual o júri irá escolher cinco marcas challenger. Dia 16 de Abril de 2019, ambos o júri e o público irão reunir-se para decidir qual dos cinco nomeados será a marca retail vencedora. O júri será composto por líderes de mercado que se apresentaram nos últimos dois anos como contrapartes dos concorrentes da revista FONK. As cinco marcas nomeadas terão 10 minutos para se apresentarem ao júri e ao público no dia 16 de Abril, período após o qual o júri terá a oportunidade de fazer questões, sob a supervisão do presidente do júri. No final de todas as apresentações e perguntas, o júri determinará qual a marca merecedora do Prémio Challenger ShopWatch de 2019, tendo como base um total de três critérios. Os três critérios base que permitirão ao júri determinar o vencedor são: * Conceito relevante e inovador * Público-alvo claramente formulado * Conceito de marketing sofisticado através do qual o público-alvo é comprovado e efetivamente alcançado Após a votação o Prémio Challenger ShopWatch 2019 será entregue dia 16 de Abril de 2019 durante uma noite festiva. A marca vencedora receberá o prémio e terá uma posição de destaque num artigo da revista FONK.
Com base nos vlogs apresentados pelas marcas challenger durante os últimos dois anos, será feita uma seleção de dez nomeados para o ShopWatch Challenger Award 2019. Os dez vlogs mais visualizados e partilhados irão fazer parte desta lista, da qual o júri irá escolher cinco marcas challenger. Dia 16 de Abril de 2019, ambos o júri e o público irão reunir-se para decidir qual dos cinco nomeados será a marca retail vencedora. O júri será composto por líderes de mercado que se apresentaram nos últimos dois anos como contrapartes dos concorrentes da revista FONK. As cinco marcas nomeadas terão 10 minutos para se apresentarem ao júri e ao público no dia 16 de Abril, período após o qual o júri terá a oportunidade de fazer questões, sob a supervisão do presidente do júri. No final de todas as apresentações e perguntas, o júri determinará qual a marca merecedora do Prémio Challenger ShopWatch de 2019, tendo como base um total de três critérios. Os três critérios base que permitirão ao júri determinar o vencedor são: * Conceito relevante e inovador * Público-alvo claramente formulado * Conceito de marketing sofisticado através do qual o público-alvo é comprovado e efetivamente alcançado Após a votação o Prémio Challenger ShopWatch 2019 será entregue dia 16 de Abril de 2019 durante uma noite festiva. A marca vencedora receberá o prémio e terá uma posição de destaque num artigo da revista FONK.

GUC Agency desenvolve a campanha KiKa Christmas Baubles Campaign

Publicado em 07/12/2018

A ativação da campanha KiKa Christmas Baubles foi desenvolvida pela GUC Agency em cooperação com as empresas Tuinbranche Nederland, Edelman, Tuinzaken e Garden Connect. A campanha é apoiada pela embaixatriz do KiKa, Xandra Brood, e pelas suas filhas Lola e Holly. Xandra Brood: “Infelizmente não é evidente que todas as crianças possam esperar um Feliz Natal e um novo ano saudável. Ao comprar os enfeites de natal KiKa, o cliente não torna apenas a sua árvore de Natal ainda mais bonita, como também decora a sua árvore com um propósito.” A campanha visa não só chamar a atenção para o bom trabalho realizado por Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa, que significa: Fundação para Crianças Livres de Cancro), mas também para angariar 150.000 €. Esta quantia será investida na investigação do cancro infantil. Um enfeite de Natal KiKa custa 4,95 €. Depois de subtraídos todos os impostos e custos, sobre os quais não é obtido qualquer lucro, os restantes 2,50 € serão doados ao KiKa. No total, existem quatro enfeites de Natal KiKa diferentes. [Clique aqui para mais informações sobre a campanha.](https://www.kikakerstbal.nl/)
A ativação da campanha KiKa Christmas Baubles foi desenvolvida pela GUC Agency em cooperação com as empresas Tuinbranche Nederland, Edelman, Tuinzaken e Garden Connect. A campanha é apoiada pela embaixatriz do KiKa, Xandra Brood, e pelas suas filhas Lola e Holly. Xandra Brood: “Infelizmente não é evidente que todas as crianças possam esperar um Feliz Natal e um novo ano saudável. Ao comprar os enfeites de natal KiKa, o cliente não torna apenas a sua árvore de Natal ainda mais bonita, como também decora a sua árvore com um propósito.” A campanha visa não só chamar a atenção para o bom trabalho realizado por Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa, que significa: Fundação para Crianças Livres de Cancro), mas também para angariar 150.000 €. Esta quantia será investida na investigação do cancro infantil. Um enfeite de Natal KiKa custa 4,95 €. Depois de subtraídos todos os impostos e custos, sobre os quais não é obtido qualquer lucro, os restantes 2,50 € serão doados ao KiKa. No total, existem quatro enfeites de Natal KiKa diferentes. [Clique aqui para mais informações sobre a campanha.](https://www.kikakerstbal.nl/)

Goud Uberconnected e agências-irmãs fundem-se numa marca de agência: GUC Agency

Publicado em 03/12/2018

Após a fusão entre a Goud Activatie e a Uberconnected em 2016, a agência progrediu bastante. A Goud Uberconnected (campanhas de ativação de marca e media sociais) verificou um crescimento orgânico considerável. Para além disso, a agência adquiriu posteriormente a Icemedia (**digital**), a Redmint (**retail**) e a DIFR (**experiencial**). No início deste ano, todas as agências foram abrigadas sob o mesmo teto na Surinameplein, em Amesterdão. Brian Hirman, sócio-gerente: “Na GUC Agency, as campanhas, conteúdos, conversas e experiências surgem de uma única estratégia central e de uma ideia criativa abrangente. Acreditamos que este é o caminho a seguir para que as marcas realmente ganhem vida. Tanto através dos mass media e media sociais, no domínio digital, como em loja. Para concretizar esta visão, fizemos um investimento considerável nos últimos anos em conhecimento especializado necessário e na integração dessa experiência nas equipas de account. Estarmos abrigados sob o mesmo teto acelerou definitivamente este processo de integração. Continuar sob uma marca de agência conjunta — GUC Agency — não é mais do que o próximo passo lógico.”
Após a fusão entre a Goud Activatie e a Uberconnected em 2016, a agência progrediu bastante. A Goud Uberconnected (campanhas de ativação de marca e media sociais) verificou um crescimento orgânico considerável. Para além disso, a agência adquiriu posteriormente a Icemedia (**digital**), a Redmint (**retail**) e a DIFR (**experiencial**). No início deste ano, todas as agências foram abrigadas sob o mesmo teto na Surinameplein, em Amesterdão. Brian Hirman, sócio-gerente: “Na GUC Agency, as campanhas, conteúdos, conversas e experiências surgem de uma única estratégia central e de uma ideia criativa abrangente. Acreditamos que este é o caminho a seguir para que as marcas realmente ganhem vida. Tanto através dos mass media e media sociais, no domínio digital, como em loja. Para concretizar esta visão, fizemos um investimento considerável nos últimos anos em conhecimento especializado necessário e na integração dessa experiência nas equipas de account. Estarmos abrigados sob o mesmo teto acelerou definitivamente este processo de integração. Continuar sob uma marca de agência conjunta — GUC Agency — não é mais do que o próximo passo lógico.”

GUC Agency obtém a maior pontuação no inquérito de satisfação de clientes 2018

Publicado em 28/11/2018

A média calculada é baseada num total de treze critérios: velocidade de trabalho, gestão de relações, relação preço-desempenho, esforço e serviço, processamento administrativo, precisão de trabalho, gestão de briefings, criatividade, eficácia, parcerias de treino, proatividade, aceleração de negócios e satisfação em geral. Em 2018, a GUC Agency obteve uma maior pontuação em 11 destes 13 critérios, relativamente a 2017. Especialmente no último critério — satisfação em geral — a pontuação foi significativamente maior: de 7,90 em 2017, passando para 9,58 em 2018. Clientes satisfeitos, justificadamente! Os resultados completos do inquérito de satisfação de clientes da agência estão disponíveis em [fonkonline.nl](https://fonkonline.nl/), e serão publicados no FONK50 e na revista Red Alert 2018 na próxima sexta-feira, dia 30 de Novembro.
A média calculada é baseada num total de treze critérios: velocidade de trabalho, gestão de relações, relação preço-desempenho, esforço e serviço, processamento administrativo, precisão de trabalho, gestão de briefings, criatividade, eficácia, parcerias de treino, proatividade, aceleração de negócios e satisfação em geral. Em 2018, a GUC Agency obteve uma maior pontuação em 11 destes 13 critérios, relativamente a 2017. Especialmente no último critério — satisfação em geral — a pontuação foi significativamente maior: de 7,90 em 2017, passando para 9,58 em 2018. Clientes satisfeitos, justificadamente! Os resultados completos do inquérito de satisfação de clientes da agência estão disponíveis em [fonkonline.nl](https://fonkonline.nl/), e serão publicados no FONK50 e na revista Red Alert 2018 na próxima sexta-feira, dia 30 de Novembro.

Maxim van Rijs entra para a GUC

Publicado em 27/11/2018

Nos últimos oito anos e meio, Van Rijs trabalhou na Alfred International onde desenvolveu campanhas para clientes como a LiGa, Beter Horen, Conimex, Bonduelle, Becel, Knorr e Lotto. Durante os últimos dois anos, tornou-se responsável por todas as contas internacionais pertencentes à empresa irmã MullenLoweAlfred.
Nos últimos oito anos e meio, Van Rijs trabalhou na Alfred International onde desenvolveu campanhas para clientes como a LiGa, Beter Horen, Conimex, Bonduelle, Becel, Knorr e Lotto. Durante os últimos dois anos, tornou-se responsável por todas as contas internacionais pertencentes à empresa irmã MullenLoweAlfred.

Nova campanha Primera

Publicado em 30/10/2018

A vida é feita de momentos, grandes e pequenos. As pessoas podem, por exemplo, ser absorvidas por um bom livro durante horas, gostar de ler o jornal enquanto bebem o café da manhã ou surpreender espontaneamente alguém com um belo presente. Esta campanha mostra todos os tipos de pessoas durante estes tipos de momentos. Remetendo para o fato de que a Primera desempenha um papel em muitos destes momentos e de que está feliz em transformá-los em momentos especiais.
A vida é feita de momentos, grandes e pequenos. As pessoas podem, por exemplo, ser absorvidas por um bom livro durante horas, gostar de ler o jornal enquanto bebem o café da manhã ou surpreender espontaneamente alguém com um belo presente. Esta campanha mostra todos os tipos de pessoas durante estes tipos de momentos. Remetendo para o fato de que a Primera desempenha um papel em muitos destes momentos e de que está feliz em transformá-los em momentos especiais.

Sander Tacx Diretor Digital do Grupo

Publicado em 18/09/2018

Sander Tacx (1970) tem uma vasta experiência no mundo das agências digitais. Tacx foi diretor account das agências Media Republic e Lost Boys. Na Boondoggle (mais tarde: Havas Boondoggle) desempenhava o cargo de diretor administrativo. Dia 1 de Setembro, Tacx foi transferido da agência Born05 onde era sócio sénior de clientes. Sander Tacx: "Para que as marcas ganhem vida é essencial uma grande ideia. Ao integrar as nossas agências-irmãs DIFR e Icemedia, a GUC Agency está simultaneamente preparada para oferecer às marcas um coração, mas também uma batida. Com o nosso estúdio criativo digital em Lisboa, temos também o poder de execução necessário em casa. Estou bastante entusiasmado com o desenvolvimento desta agência e dos seus clientes.” Brian Hirman, sócio-gerente da agência GUC: "Depois de adquirir a Icemedia no ano passado e a DIFR este ano, investimos muito na integração substantiva e operacional destas atividades digitais na GUC Agency. Com o Sander juntando-se a nós, estou confiante de que podemos aumentar ainda mais os nossos clientes no sector digital.”
Sander Tacx (1970) tem uma vasta experiência no mundo das agências digitais. Tacx foi diretor account das agências Media Republic e Lost Boys. Na Boondoggle (mais tarde: Havas Boondoggle) desempenhava o cargo de diretor administrativo. Dia 1 de Setembro, Tacx foi transferido da agência Born05 onde era sócio sénior de clientes. Sander Tacx: "Para que as marcas ganhem vida é essencial uma grande ideia. Ao integrar as nossas agências-irmãs DIFR e Icemedia, a GUC Agency está simultaneamente preparada para oferecer às marcas um coração, mas também uma batida. Com o nosso estúdio criativo digital em Lisboa, temos também o poder de execução necessário em casa. Estou bastante entusiasmado com o desenvolvimento desta agência e dos seus clientes.” Brian Hirman, sócio-gerente da agência GUC: "Depois de adquirir a Icemedia no ano passado e a DIFR este ano, investimos muito na integração substantiva e operacional destas atividades digitais na GUC Agency. Com o Sander juntando-se a nós, estou confiante de que podemos aumentar ainda mais os nossos clientes no sector digital.”