nieuws

Toolstation kiest GUC Agency

Heleen de Vries

op 28/02/2021

#news #nieuws

Om de ambitieuze plannen voor de komende jaren te kunnen realiseren, heeft Toolstation aan GUC Agency gevraagd om de merkstrategie van de snelgroeiende leverancier van gereedschappen, accessoires en bouwproducten voor de vakman en de serieuze doe-het-zelver verder aan te scherpen.

Vanuit het Brand Anatomy-model van GUC Agency is, in nauwe samenwerking met Toolstation, in meerdere sessies, zowel offline- als digitaal, de gehele merkstrategie van Toolstation neergezet. Van purpose, visie en missie tot en met de kernwaarden, brand voice en straks ook de nieuwe merkcampagne.  

Saskia Oosterhuis, Marketing Director: “De afgelopen jaren is Toolstation hard gegroeid. De communicatie is echter nog niet meegegroeid. Dit willen we nu veranderen. COVID-19 zorgde voor een toename in het aantal doe-het-zelvers in de markt (+20% in 2020). Veel nieuwe klanten hebben Toolstation inmiddels weten te vinden. Dit momentum willen we graag vasthouden en de serieuze doe-het-zelvers willen we graag voor de langere termijn aan ons binden. We zijn te bescheiden over onze innovatieve service, terwijl wat we doen uniek is in de markt. Dit willen we meer en krachtiger gaan uitdragen op basis van een sterke merkstrategie”. 

Toolstation is een van oorsprong Britse omnichannel retail-organisatie op het gebied van gereedschap en bouwproducten met inmiddels meer dan 60 vestigingen in Nederland. Het is het plan om dit netwerk het komend jaar verder uit te breiden. 

Onze andere artikelen

Vernieuwde merkidentiteit en website Barentz

Larissa van Haasteren

#nieuws

Barentz, wereldwijd speler in life science-ingrediënten, heeft GUC Agency gevraagd om haar te ondersteunen bij het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie, corporate identity en online platform.


Merkmanifest, merkwaarden en pay-off

Bij Barentz staan innovatie en ondernemerschap hoog in het vaandel. Met kennis als belangrijkste driver worden processen en collaboraties continue geoptimaliseerd. Vóór haar klanten en partners en vooral mét haar klanten en partners. Om dit zowel intern als extern uit te dragen, heeft GUC Agency in nauwe samenwerking met Barentz gewerkt aan een helder merkmanifest en een bij de merkwaarden passende nieuwe pay-off: ‘Always a better solution’. 


Logo, huisstijl en website

Ook het logo en de huisstijl zijn onder handen genomen. Het beeldmerk van Barentz heeft een moderner en toegankelijker vorm gekregen en straalt de kracht uit, die past bij Barentz als wereldwijde speler. GUC Agency ontwikkelde daarnaast de nieuwe global website, inclusief content-structuur en design. GUC Agency zal Barentz blijven ondersteunen bij een volledige rebranding van de look & feel in alle communicatiemiddelen en de wereldwijde uitrol hiervan.


Opdrachtgever: Barentz
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Marcel Hölscher, Elisabeth Roest Kempemo
Bureau: GUC Agency
Strategie: Jurgen Retra.
Creatie: Nuno Ribeiro, Richard de Jong
Technische ontwikkeling: Douglas Diaz, Stephen van Essen
Account: Istvan Schiering, Sander Tacx

Nieuwe fondsenwervende campagne Liliane Fonds

Larissa van Haasteren

#nieuws

Ter onderbouwing van de nieuwe campagne heeft het Liliane Fonds laten onderzoeken hoe Nederlandse leerlingen het hebben ervaren om in de afgelopen acht weken niet naar school te kunnen.


Na een lange periode van lockdown mogen kinderen vanaf vandaag weer gedeeltelijk naar school. In de armste landen van de wereld gaan 9 van de 10 kinderen met een handicap nóóit naar school. Voor hen is de lockdown niet tijdelijk. Onder de noemer 'levenslange lockdown' vraagt de organisatie in een door GUC Agency ontwikkelde campagne aandacht voor dit onrecht.


Het representatieve onderzoek werd afgelopen week door Team Vier gehouden onder 500 Nederlandse scholieren tussen 9 en 16 jaar met als doel erachter te komen hoe kinderen het ervaren om niet naar school te kunnen. Als jongeren te horen zouden krijgen, dat ze nooit meer naar school zouden kunnen, overheerst een gevoel van verdriet (41%). Andere emoties zijn ongeloof (23%) en bezorgdheid (22%). “Afgelopen weken was ik vaak verdrietig en ik voelde me opgesloten. Ik miste school, mijn juf, nieuwe leuke dingen leren en voetballen met mijn vriendjes op het schoolplein”, aldus een basisschoolleerling. Verder kan 83% van de scholieren zich niet voorstellen nooit meer naar school te kunnen.


Uit het onderzoek komt naar voren, dat 9 op de 10 scholieren in Nederland school missen. De ironie wil, dat wereldwijd 9 van de 10 kinderen óók heel graag naar school willen, maar dat vanwege hun handicap niet kunnen. Zonder hulp kunnen zij geen onderwijs volgen en zitten daarmee dus in een levenslange lockdown.


Het Liliane Fonds zet zich voor deze kinderen in en zorgt er met behulp van donaties voor, dat er ook voor hen een school opengaat. Nu, méér dan ooit, voelen kinderen en hun ouders, wat het betekent als je niet naar school kunt. Het is dus nú het uitgelezen moment om op dit gevoel in te spelen. Het Liliane Fonds heeft bewust de 'eerste schooldag' op 11 mei uitgekozen om de onderzoeksresultaten bekend te maken en om nogmaals nadrukkelijk aandacht te vragen en fondsen te werven voor kinderen, die vanwege hun handicap hun leven lang in een lockdown zitten.


Burencampagne voor Rode Kruis

Larissa van Haasteren

#nieuws

‘Wees een goede buur, doe een boodschap voor de buren’ is de oproep, die sinds het paasweekend in Amsterdam en omgeving is te horen en te zien.


GUC Agency ontwikkelde deze activerende campagne voor het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland.


De campagne is tot stand gekomen dankzij de belangeloze medewerking van: MacGyver/MacLoud Amsterdam, regisseur: Marc Redmijer, DOP: Pieter Huisman, geluidsopname: Ronald van der Spek/Willem de Wijs, grading: Jorne Tielemans, Tygo Gernandt, Het Parool, NHmedia (AT5), Talpa Media Solutions, JCDecaux, DM Impressions, De Schepper, Bankgiroloterij, Postcodeloterij, Solo Logistiek, Primera en alle mensen, die in de commercial in beeld zijn.


Meer dan 250.000 eenpersoonshuishoudens in regio Amsterdam

Het inzicht, dat momenteel voor veel mensen eenzaamheid en isolatie op de loer liggen, was voor GUC Agency de aanleiding om de ‘Wees een goede buur’-campagne te realiseren. Met deze campagne wil het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland inwoners van Amsterdam en omstreken aanzetten om in beweging te komen om elkaar te helpen. Het Rode Kruis helpt daarbij door ‘Hulpkaarten’ aan te bieden. Met een Hulpkaart geef je aan een boodschap voor je buren te willen doen, de hond uit te willen laten of open te staan voor een praatje. De campagne speelt daarbij in op het feit, dat veel mensen het lastig vinden om hulp te vragen aan vreemden. Door je als buurman of -vrouw kenbaar te maken en hulp aan te bieden, wordt de drempel om hulp te vragen duidelijk verlaagd. Vooral bij oudere mensen wordt de schroom dan weggenomen.


Hulpkaarten breed beschikbaar

Afgelopen zaterdag ging de campagne van start met een paginagrote aankondiging in Het Parool. In PS van de Week zaten vier Hulpkaarten, die konden worden uitgeknipt. De ‘Goede Buurbolide’ (een Piago Ape met geluidsinstallatie) reed door Amsterdam en Amstelveen om de door Tygo Gernandt ingesproken boodschap te laten horen. Tygo sprak ook de radio- en tv-commercial in, die via Talpa digitale radio en AT5 en Het Parool verspreid werden. Daarnaast is de oproep zichtbaar op meer dan 120 digitale schermen en alle social mediakanalen. Bij de Primera-winkels in de regio kunnen nog meer Hulpkaarten worden afgehaald.


Grote waardering inzet

Bestuursvoorzitter Rode Kruis Amsterdam-Amstelland Jerry Straub: “GUC Agency begrijpt onze taal, ons werk en merk. Dus waarom we doen, wat we doen én voor wie. Dat werkt heel prettig. Het bestuur van het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland heeft grote verwachtingen van de campagne. We zijn zeer verheugd over de inzet en bereidheid van alle partijen die met dag-en-nacht-werken de campagne in zeer korte tijd hebben gerealiseerd.”.


Merkstrategie en hernieuwde identiteit FourVision

Larissa van Haasteren

#nieuws

FourVision, een snelgroeiende en wereldwijde Microsoft Dynamics 365 partner op het gebied van HR processen en software implementatie en development, heeft de hulp ingeroepen van GUC Agency bij het ontwikkelen van de merkstrategie en een nieuwe corporate identity.


Manifest en brand values

Als innovatief en technisch gedreven organisatie heeft FourVision partnerschap altijd hoog in het vaandel staan. Om dit, zowel intern als extern, nog beter te presenteren en communiceren naar de diverse doelgroepen,, heeft GUC Agency in nauwe samenwerking met FourVision gewerkt aan een een heldere omschrijving van de merkwaarden en een inspirerend merkmanifest. Hiermee is het fundament gelegd voor alle offline en online campagne-uitingen.


Logo, pay off en website

De eerste zichtbare verandering is het nieuwe logo, waarbij het beeldmerk en font een moderner en vriendelijker karakter heeft gekregen. Het beeldmerk is een moderne visualisatie van de wereldwijde activiteiten van FourVision en vertegenwoordigt als iris ook de visie van de organisatie. Met de nieuw ontwikkelde pay off ‘it starts with you’ laat FourVision zien dat zij de klant en eindgebruiker echt centaal stellen bij de begeleiding naar een ideaal HR Proces.  

GUC Agency ontwikkelde daarnaast de nieuwe website van FourVision, inclusief design en contentstructuur.

Het blijft niet alleen bij een nieuwe merkstrategie met daarbij een nieuwe jasje. GUC blijft FourVision het komende jaar ondersteunen in hun marketingcampagnes en daarbij voorzien in diverse middelen zoals bijvoorbeeld een uitgebreid partner- en klantportal.

 

Opdrachtgever: FourVision
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Britt de Roode, Bert Stegeman, Peter Wolbeek, Nadia de Beijer
Bureau: GUC Agency
Strategie: Bas Smabers
Creatie: Roel Verhoeven, Kimberley Beers, Palle Dirks
Account: Istvan Schiering, Larissa van Haasteren, Sander Tacx

Leadgeneration campagne voor JDE

Larissa van Haasteren

#nieuws

Ken jij de laatste inzichten over koffie op het werk al?


Met meer dan 266 jaar ervaring weet Jacobs Douwe Egberts (JDE) als geen ander welke koffie- en theebehoeften er zijn op de werkvloer. Daarbij wil JDE haar positie in de zakelijke markt versterken. GUC Agency ontwikkelde voor JDE een leadgeneration campagne waarbij interessante en opvallende inzichten en feiten uit het doorlopende JDE-doelgroeponderzoek centraal staan. Zoals bijvoorbeeld het feit dat 54% van werkend Nederland liever te laat op een vergadering komt, dan op tijd zonder een kop koffie. Of dat 20% van de werkenden weleens flirt bij de koffiemachine op de zaak.


Deze feiten en inzichten heeft GUC Agency samengevat in het ‘Koffie e-Boek’ waarin uiteraard ook sterke koffiefeiten zijn opgenomen die een bedrijf laten groeien: bijvoorbeeld de invloed van koffie op de productiviteit of waarom goede koffie collega’s verbindt. Met het delen van de koffiefeiten wordt JDE als dé kennispartner gepositioneerd, die met je meedenkt als het gaat om de perfecte kop koffie of thee voor elke werksituatie.


De Koffiefeiten-campagne is via radiocommercials te horen op Radio 1, Radio 2, BNR en Qmusic. Ook is de campagne zichtbaar via social (LinkedIn, Facebook, Instagram), website, display banners en op billboards langs vier snelwegen. Daarnaast maakt men in de hele campagneperiode kans op een jaar lang gratis koffie op de zaak.


Opdrachtgever: Jacobs Douwe Egberts Professional
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Tjalling de Bruin, Tessa Heldoorn, Caspar Vehmeijer
Bureau: GUC Agency
Strategie: Jurgen Retra
Creatie: Palle Dirks, Thomas Aberson, Judith Hartog
Artwork: Artbox Amsterdam, Dannes Wegman
Account: Mariska Kleiss
Mediabureau: mBuy

Wervingscampagne voor Liliane Fonds

Larissa van Haasteren

#nieuws

Wereldwijd gaan negen van de tien kinderen met een handicap niet naar school. Het Liliane Fonds zet zich al 40 jaar in om deze kinderen weer naar school te krijgen en daarmee perspectief te bieden op een zo goed mogelijke plek in de maatschappij.


GUC Agency ontwikkelde voor het Liliane Fonds daarom een fondsenwervingscampagne waarin leren lezen centraal staat en de dromen, kracht en ambitie van de kinderen met een handicap belicht worden. Via radio, televisie en social mediakanalen zal het Nederlandse publiek worden benaderd om te doneren, waarbij vervolgens een digitaal prentenboek en luisterboek te downloaden zijn op de website van het Liliane Fonds.


‘Sempeta wil maar één ding worden …’

Aan de vooravond van de Nationale Voorleesdagen lanceert het Liliane Fonds de campagne rond het digitale prenten- en luisterboek ‘Sempeta wil maar één ding worden’. Theatermaker en schrijver Mark Haayema schrijft het levensverhaal van het Keniaanse jongetje Sempeta. Net als alle kinderen heeft Sempeta ambitieuze dromen. Zijn droom is om dokter te worden, zodat hij kinderen kan helpen die, net als hij, een handicap hebben.

De luisterversie is ingesproken door Liliane Fonds-ambassadeur Fedja van Huêt.


Overhandiging aan minister van Gehandicaptenzaken

Op maandag 20 januari heeft  Fedja van Huêt ‘Sempeta wil maar één ding worden …’  uitgereikt aan Rick Brink, Nederlands eerste minister van Gehandicaptenzaken. Daarna heeft Fedja van Huêt  het verhaal voorgelezen aan een groep basisschoolleerlingen met én zonder handicap.

In de komende maanden zal GUC Agency meer campagnes uitrollen voor het Liliane Fonds rond nieuwe digitale prentenboeken en luisterboeken van aansprekende schrijvers.

 


Opdrachtgever: Het Liliane Fonds
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Linda Daniëls, Beau van Leeuwen
Bureau: GUC Agency
Creatie: Eva Nota, Marleen Geerts, Maxim van Rijs
Account: Sander Tacx, Denise van den Hauten, Sandra Blekemolen
Mediastrategie: Jos Majoor
Productie digitale prentenboek en luisterboek: Uitgeverij Rubinstein

GUC Agency beste grote merkactivatie bureau

Larissa van Haasteren

#nieuws

Uit het uitgebreide Bureau Klanttevredenheidsonderzoek, dat dit jaar voor de 25ste keer wordt gepubliceerd, komt GUC Agency als beste grote merkactivatiebureau van Nederland naar voren.


Met een berekend gemiddeld waarderingscijfer van 8,05 laat GUC de concurrentie duidelijk achter zich. Volgens het onderzoek blinkt GUC als groot bureau vooral uit op de specifieke onderzoeksonderwerpen ‘relatiebeheer’ en ‘inzet & service’.


Het complete onderzoek wordt gepubliceerd in het blad Red Alert, een speciale uitgave van het marketingvakblad FONK magazine. Red Alert verschijnt op dinsdag 17 december aanstaande. 

Intracto Group maakt de volgende stap in Nederland

Larissa van Haasteren

#nieuws

Amsterdam/Herentals, 27 september 2019 - Intracto Group versterkt zich met het Nederlandse GUC Agency.


Dit creatieve agentschap telt 105 teamleden en staat gekend voor succesvolle geïntegreerde campagnes voor klanten zoals Coop Supermarkten, Hyundai, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS.


Sterker aanbod 

Voor Intracto Group is deze overname een nieuwe stevige stap vooruit in Nederland. Met de expertise en ervaring van GUC Agency op vlak van strategie en creatie versterkt Intracto Group het huidige aanbod op vlak technologie, content en marketing. De voltallige directie van GUC Agency blijft actief betrokken en wordt aandeelhouder in Intracto Group. 


Merken tot leven brengen vanuit één strategie & creatie 

Centraal in de werking van GUC Agency staat de doelstelling om merken écht tot leven te brengen. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. 

Voor GUC Agency eind 2018 z'n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected al een flinke organische groei door met opvallende merkcampagnes, activaties en social. Eerder deed het agentschap al een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential). Alle expertise is gehuisvest aan het Surinameplein in Amsterdam. 


Intracto en GUC Agency ondersteunen elkaars groei 

Brian Hirman, Managing Partner van GUC Agency, krijgt de opdracht om verder te bouwen aan de bureaupropositie en tegelijkertijd de groei van Intracto Group te ondersteunen. 

Brian Hirman: "We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid, zowel qua klanten als qua team. Dat zorgt ervoor dat we vandaag kunnen bouwen op een solide en supergezonde organisatie die een breed scala van online en offline expertises kan aanbieden aan onze klanten." 

"Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen. We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen." 

"Opdrachtgevers in Nederland en België moeten weten dat ze bij ons terechtkunnen voor full service-trajecten en dus voor een uitgekiende en geïntegreerde oplossing. Hoe uitdagender de marketingcommunicatievraag, hoe beter." 


Innovatieve en succesvolle oplossingen als troef 

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "De cases van GUC Agency spreken boekdelen. Kijk naar wat ze voor merken zoals Coop (360° merkcampagne) en VANS (geavanceerde data en insights in retail) gedaan hebben. GUC Agency staat garant voor innovatieve, creatieve en resultaatgerichte through-the-line oplossingen." 

"Nadat we eerder de overname van Frontmen deden, investeren we nu opnieuw in een beloftevol Amsterdams agentschap. Onze ambitie blijft dan ook duidelijk: ook in Amsterdam en Nederland de koppositie nemen en door impactvolle realisaties top-of-mind worden in de sector." 

Met de overname komt het totaal aantal teamleden in Nederland op 345. De volledige Intracto Group telt nu 700 experts.