nieuws

GUC Agency beste grote merkactivatie bureau

Larissa van Haasteren

op 18/09/2021

#nieuws

Uit het uitgebreide Bureau Klanttevredenheidsonderzoek, dat dit jaar voor de 25ste keer wordt gepubliceerd, komt GUC Agency als beste grote merkactivatiebureau van Nederland naar voren.


Met een berekend gemiddeld waarderingscijfer van 8,05 laat GUC de concurrentie duidelijk achter zich. Volgens het onderzoek blinkt GUC als groot bureau vooral uit op de specifieke onderzoeksonderwerpen ‘relatiebeheer’ en ‘inzet & service’.


Het complete onderzoek wordt gepubliceerd in het blad Red Alert, een speciale uitgave van het marketingvakblad FONK magazine. Red Alert verschijnt op dinsdag 17 december aanstaande. 

Onze andere artikelen

Intracto Group maakt de volgende stap in Nederland

Larissa van Haasteren

#nieuws

Amsterdam/Herentals, 27 september 2019 - Intracto Group versterkt zich met het Nederlandse GUC Agency.


Dit creatieve agentschap telt 105 teamleden en staat gekend voor succesvolle geïntegreerde campagnes voor klanten zoals Coop Supermarkten, Hyundai, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS.


Sterker aanbod 

Voor Intracto Group is deze overname een nieuwe stevige stap vooruit in Nederland. Met de expertise en ervaring van GUC Agency op vlak van strategie en creatie versterkt Intracto Group het huidige aanbod op vlak technologie, content en marketing. De voltallige directie van GUC Agency blijft actief betrokken en wordt aandeelhouder in Intracto Group. 


Merken tot leven brengen vanuit één strategie & creatie 

Centraal in de werking van GUC Agency staat de doelstelling om merken écht tot leven te brengen. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. 

Voor GUC Agency eind 2018 z'n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected al een flinke organische groei door met opvallende merkcampagnes, activaties en social. Eerder deed het agentschap al een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential). Alle expertise is gehuisvest aan het Surinameplein in Amsterdam. 


Intracto en GUC Agency ondersteunen elkaars groei 

Brian Hirman, Managing Partner van GUC Agency, krijgt de opdracht om verder te bouwen aan de bureaupropositie en tegelijkertijd de groei van Intracto Group te ondersteunen. 

Brian Hirman: "We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid, zowel qua klanten als qua team. Dat zorgt ervoor dat we vandaag kunnen bouwen op een solide en supergezonde organisatie die een breed scala van online en offline expertises kan aanbieden aan onze klanten." 

"Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen. We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen." 

"Opdrachtgevers in Nederland en België moeten weten dat ze bij ons terechtkunnen voor full service-trajecten en dus voor een uitgekiende en geïntegreerde oplossing. Hoe uitdagender de marketingcommunicatievraag, hoe beter." 


Innovatieve en succesvolle oplossingen als troef 

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "De cases van GUC Agency spreken boekdelen. Kijk naar wat ze voor merken zoals Coop (360° merkcampagne) en VANS (geavanceerde data en insights in retail) gedaan hebben. GUC Agency staat garant voor innovatieve, creatieve en resultaatgerichte through-the-line oplossingen." 

"Nadat we eerder de overname van Frontmen deden, investeren we nu opnieuw in een beloftevol Amsterdams agentschap. Onze ambitie blijft dan ook duidelijk: ook in Amsterdam en Nederland de koppositie nemen en door impactvolle realisaties top-of-mind worden in de sector." 

Met de overname komt het totaal aantal teamleden in Nederland op 345. De volledige Intracto Group telt nu 700 experts.

GUC Agency nieuwe lead agency voor Welkoop

Larissa van Haasteren

#nieuws

Welkoop heeft GUC Agency verkozen als haar nieuwe lead agency voor de ontwikkeling merkpositionering, geïntegreerde merkcampagnes, retail activaties, digital en social.


GUC Agency was reeds werkzaam voor Welkoop op het gebied van social content. Met deze volgende stap wordt de samenwerking tussen beide partijen dus strategischer, flink verbreed en geïntensifieerd.


Nicole van Doorn, Commercieel Directeur Welkoop Retail: “Met 152 winkels zijn we een succesvolle retailformule met verstand van tuin en dier. Met GUC Agency hebben we een partner gevonden die samen met ons het omnichannel merk Welkoop verder kan ontwikkelen en toekomstbestendig maakt.”


Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “We zijn supertrots om voor Welkoop in de volle breedte van ons bureau aan de slag te mogen gaan. De organisatie heeft grote ambities met het merk en wij dragen graag ons steentje daaraan bij.”

Twee opdrachtgevers in Top-5 ‘stijgers in merkkracht 2015-2019’

Larissa van Haasteren

#nieuws

Primera en Coop – allebei klant van GUC Agency – hebben een top vijf-positie bereikt in de categorie ‘stijgers in merkkracht 2015-2019’ van het jaarlijks terugkerende Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.500 consumenten in Nederland.


Bas Smabers, Partner/Client Services Director bij GUC Agency en betrokken bij de (verdere) ontwikkeling van de merkstrategie van beide opdrachtgevers zegt trots te zijn op hoge positie, die beide merken in de categorie hebben bereikt.


“Wij werken sinds 2012 voor Coop en sinds 2018 voor Primera. Het doet ons goed te zien, dat beide retailers zo’n krachtige groei qua merkkracht in de afgelopen vier jaar hebben laten zien en dat wij daar als bureau een bijdrage aan hebben mogen leveren. Én nog steeds doen”.


Het Retail Merkenonderzoek wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd. Voor het onderzoek van 2019 zijn 1.500 respondenten ondervraagd. Over de 100 grootste retail-merken in omzet is navraag gedaan naar de kracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting. 


Bron: persbericht Retail Merkenonderzoek 2019

Richard de Jong completeert creatieve directie GUC Agency

Larissa van Haasteren

#nieuws

Per 1 april maakt Richard de Jong de overstap van Wavemaker naar GUC Agency, waar hij samen met Maxim van Rijs de creatieve directie zal vormen.


Met Richard de Jong voegt GUC Agency een berg aan creatieve en digitale ervaring toe aan het bureau.


De Jong was ooit medeoprichter van Qi: een van de eerste -en destijds meest gelauwerde digital agencies in Nederland. Daarna was De Jong creative director bij achtereenvolgens FHV/BBDO, Energize, Scheepens en recentelijk Wavemaker. Richard de Jong maakt nu de overstap naar GUC Agency waar hij de creatieve directie zal vormen samen met Maxim van Rijs, die afgelopen november al overkwam van reclamebureau Alfred.


Richard de Jong: “GUC Agency timmert stevig aan de weg. Het gedachtegoed om vanuit één geïntegreerde strategie en big idea campagnes, social content en conversaties te ontwikkelen is iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ik sta te popelen om vanuit mijn digitaal DNA daar een substantiële bijdrage aan te leveren met als doel mensen in beweging te krijgen!” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Maxim en Richard vullen elkaar perfect aan. Daar waar Maxim zijn achtergrond in copy vindt, is Richard een begenadigd art director. Daar waar Maxim zijn wortels liggen in voornamelijk thematische reclame, stroomt bij Richard digitaal bloed door de aderen. Beiden halen ze veel voldoening uit het begeleiden en verder ontwikkelen van creatief talent. En daar hebben we veel van rondlopen op de geïntegreerde (online en offline) creatieve vloer van GUC Agency.”

Jurgen Retra start als Strategy Director bij GUC Agency

Larissa van Haasteren

#nieuws

GUC Agency heeft Jurgen Retra (1978) aangesteld als Strategy Director. Als hybride strateeg slaat Jurgen de brug tussen merk, creatie en media.


Naast zijn werk als strateeg op de klanten van GUC Agency, is hij verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de afdeling ‘strategie, data en insights’ binnen het bureau.


Jurgen heeft zijn strategische kennis opgedaan bij onder andere BBDO in Duitsland en Australië, OMD Nederland en Duitsland, Accenture en SVB Media.


Van 2014 tot en met 2018 was hij verbonden aan het digitale bureau RLVNT, waarvan de laatste twee jaar als managing director.


Jurgen Retra: “De grenzen tussen campagne, content en conversatie vervagen in rap tempo. Het consistent en zorgvuldig opbouwen van je merkbelofte is één, het vervolgens dagelijks waarmaken en bewijzen voor al die individuele mensen met ieder een eigen mening (en de bijbehorende social accounts) is een ander verhaal. GUC Agency heeft alle disciplines en capaciteiten die hiervoor nodig zijn in huis en ik kijk er naar uit om dit nog sterker vanuit strategie, data en insights te voeden.


Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Jurgen heeft zijn roots en ervaring binnen digital, creatie én media. Hij past dus perfect binnen een geïntegreerd bureau als GUC Agency, waar campagnes, content en conversatie bij elkaar komen. Op basis van zijn inhoudelijke toegevoegde waarde en de wederzijdse sterke klik zijn we het snel eens geworden over zijn rol binnen GUC Agency als Strategy Director. En daar zijn we heel erg blij mee.”

Hyundai Private Lease: rijden zonder verborgen kosten

Larissa van Haasteren

#nieuws

Steeds meer mensen kiezen tegenwoordig voor private lease. Geen wonder. Je betaalt een vast bedrag per maand op basis van je looptijd en kilometrage.


Verder hoef je alleen nog maar brandstof te betalen. Soms valt dat maandbedrag een stuk hoger uit dan de prijs die je in de advertentie zag bijvoorbeeld omdat er nog een ongevallenverzekering bijkomt, of omdat je geen of weinig schadevrije jaren hebt.


Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd.


Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt.


Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.


GUC helpt Klaverblad met campagne voor vergroenen van tuinen

Larissa van Haasteren

#nieuws

‘Maak plaats voor groen’ is de nieuwe campagne van Klaverblad Verzekeringen, die vandaag (25 februari) start.


De langlopende storytell-campagne, ontwikkeld door GUC Agency, stimuleert mensen om tegels in hun tuin te vervangen door groen. Hiermee wordt schade en gedoe als gevolg van wateroverlast voorkomen.Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid.


“We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit.


“Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.” De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.


GUC Agency en Superunie trots op g’woon-campagne

Larissa van Haasteren

#nieuws

Dinsdag 22 januari wordt de vervolgcampagne van Superunie-merk g’woon gelanceerd. Het is het eerste werk van GUC Agency voor Superunie.


De campagne start met drie nieuwe tv-commercials van 30 seconden. Later gevolgd door een landelijke activatie.


De nieuwe campagne richt zich op de kwaliteit van g’woon-producten. Het gaat hierbij om de smaak en rijkheid van de producten. Maar ook om de maatschappelijk verantwoorde productie ervan (met keurmerken van bijvoorbeeld Beter Leven Keurmerk en Fair Trade). En dat tegen een g’woon goede prijs.


In de eerste drie commercials worden de kwaliteit en scherpe prijs van chocola, granola en soep belicht. De pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ die in de introductiecampagne van g’woon geïntroduceerd werd, blijft behouden. Manon Daggers, Program Director Marketing en verantwoordelijk voor MarCom bij Superunie: “Voor onze merken waren we op zoek naar één bureau dat voor de verschillende merken op verschillende disciplines met ons mee kan denken. We hebben voor GUC Agency gekozen, omdat het bureau enerzijds thema en activatie in een lijn weten te brengen en anderzijds alle disciplines als tv, digital, activatie, shopper marketing en social onder een dak hebben. Met deze keuze kunnen we samen invulling geven aan onze ambities. Zowel met grote campagnes voor onze grote merken als aan wat pragmatischere activiteiten”. 


De campagne werd geproduceerd in samenwerking met MacGyver (regisseur: Anne de Clercq) en MacLoud.