nieuws

Mediabureau Zoekhelden vindt toekomst bij Intracto Group

Heleen de Vries

op 22/04/2021

#news #nieuws

Het mediabureau Zoekhelden sluit zich aan bij Intracto Group. Het Amsterdamse bureau is onder andere sterk in media-advies en -inkoop, marketing en detachering door bij klanten op kantoor advies te verstrekken. Het bureau telt 15 experts en groeide de laatste tien jaar van search advertising agency door naar een full-service media agency.


Intracto Group bouwt continu aan de verdere ontwikkeling van een geïntegreerd full-servicebureau. Een end-to-end partner voor klanten, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Zoekhelden: media- en marketing expertise samengebracht

Zoekhelden is van origine een bureau dat sterk is in search engine advertising. Het uitgangspunt was hierbij steeds, dat als search als basis goed staat, je verder kan inzetten op branding. Op deze manier groeide het bureau de laatste jaren fors in teamleden en in klantenportfolio.

Marcel van Huis, mede-oprichter Zoekhelden: "Wat ons aantrekkelijk maakt voor Intracto Group? Als bureau kijken we altijd verder dan naar de P van promotie. Primair staat steeds onze gedrevenheid om de doelstellingen van onze klanten te realiseren en dat vanuit een doordacht marketingplan met geïntegreerde mediaplannen. Wat ons dan weer aantrok in Intracto Group? De waarde die we beide geven aan de kwaliteiten van onze teamleden. Ook wij bouwden onze organisatie om de mensen heen. Waarbij competenties boven functies gaan. Daarnaast streven ook wij naar tevreden klanten op basis van inhoudelijke prestaties, niet naar een waardering op basis van de meeste awards. Daarom sprak de visie van Intracto Group ons enorm aan: we willen niet zo nodig de knapste van de klas zijn, wél de slimste."

Marc Arnold, mede-oprichter Zoekhelden: "We vinden het geweldig dat we onze klanten nu een nóg breder aanbod aan services kunnen aanbieden. Die vraag kwam meer en meer op bij onze klanten. Maar ook het feit dat wij nu in één klap een veelvoud aan experts hebben die campagnes kunnen opzetten en optimaliseren is voor ons een hele belangrijke winst. Nu hoeven we geen “nee” meer te zeggen. Zal ik daarnaast nog een goed bewaard geheim meegeven? We stonden met Zoekhelden op het punt om ons te rebranden naar Mediahelden. Die benaming dekt veel beter de lading van wie we vandaag zijn en wat we vandaag doen. Die plannen gaan voor nu in de koelkast, maar het toont wel meteen aan waar onze horizon ligt."

Evolutie naar een hybride samenwerking met klanten

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "Zoekhelden is een agency dat de afgelopen jaren continu heeft ingezet op verdere groei. Komende vanuit de sterkte van één expertise zijn ze sterk gegroeid. De laatste stap, die Zoekhelden nam is bijvoorbeeld hun inzet op detachering. Het is ons geloof, dat dat de komende jaren steeds belangrijker zal worden. Als bureau wil je adviseren en ontzorgen. En hoe dichter bij je klant, hoe beter je dit kan. Diepgaande partnerships vragen om een partnership op maat en daarom zullen hybride samenwerkingsvormen in de toekomst steeds belangrijker worden. Daarnaast zet Zoekhelden niet enkel in op online resultaat. Ze zijn ook ongelooflijk sterk in impactvolle mediaplannen voor bijvoorbeeld radio en televisie. Een heel kwalitatieve aanvulling op onze reeds aanwezige competenties die onze positionering als full-service agency alleen maar verder benadrukt."

Onafhankelijk media-advies vanuit Amsterdam

Brian Hirman, Director Corporate Development/M&A Intracto Group: “Met Zoekhelden hebben we de puzzel compleet als het gaat om het daadwerkelijk kunnen bieden van geïntegreerde off- en online media-advies en executie. Wat ons bijzonder aanspreekt in Zoekhelden is de transparante en open manier van advisering, welke volledig onafhankelijk is van het mediabudget van de klant. Door deze werkwijze zijn klanten verzekerd van een optimaal en eerlijk media-advies. 

Zoekhelden zal vanuit campus Amsterdam opereren en samen met Orangedotcom en Booming transformeren naar een sterk geïntegreerd media en online marketingteam. Tevens zal het Zoekhelden managementteam een actieve rol spelen in het verder ontwikkelen van off- of online media-adviesdiensten binnen de andere campussen in Nederland en België.”


Onze andere artikelen

Orangedotcom voegt zich bij Intracto Group

Heleen de Vries

#news #nieuws

Intracto Group heeft zich verder versterkt met het digital marketing agency Orangedotcom. Dit Amsterdamse bureau bestaat uit een team van 30 digitale experts, dat zich specifiek richt op het realiseren van digitale groei voor haar klanten. Hiertoe behoren onder andere; Samsung, QWIC, Mollie, Tony’s Chocolonely en Red Bull.

Met de toetreding van Orangedotcom benadrukt Intracto Group opnieuw, dat het continu bouwt aan de verdere ontwikkeling van een geïntegreerd full-servicebureau, dat voor haar klanten dé partner wil zijn, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Bedrijven nóg beter ondersteunen in hun digitale groei

In tien jaar tijd bouwde Orangedotcom een sterke digitale reputatie op, die zich mede manifesteerde in de vorm van een aantal mooie awards en vakprijzen. Oprichters Arnoud Duiker en Michael Hardeman blikken echter niet alleen tevreden terug, ze kijken vooral enthousiast vooruit.

Arnoud Duiker, mede-oprichter Orangedotcom: "Dat we verder gaan als onderdeel van Intracto Group is een ongelooflijke erkenning voor ons team. Het toont aan, dat we een sterk en gezond bedrijf zijn, dat verder wil groeien. Samen met het team van Intracto Group kunnen we onze ambitie om een toonaangevend digitaal bureau te zijn, nog beter waarmaken. We willen onze klanten van A tot Z digitaal ontzorgen. Opdrachtgevers vragen steeds meer om niet alleen hun partner te zijn voor niche-opdrachten. Er is behoefte aan een partner, die verantwoordelijkheid wil en durft te nemen."

Michael Hardeman, mede-oprichter Orangedotcom: "Dit jaar is een bijzonder jaar voor ons; we vieren namelijk ons tienjarig jubileum. Ondanks deze mijlpaal zien we de potentie en de kansen in de markt en kijken we vooruit. We zien al geruime tijd een consolidatieslag in ons vakgebied, waar ontwikkelingen elkaar steeds sneller opvolgen. Met deze stap kunnen we klanten beter bedienen en groei versnellen, zowel in de breedte als in de diepte. Klanten kunnen nog steeds voor specifieke vragen op ons rekenen, maar we staan ook meer dan ooit garant voor een volledig aanbod in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie. Zowel vanuit kantoor als in-house: steeds meer detacheren we onze experts om klanten te helpen groeien. Zo nemen we werk uit handen en vormen we nóg meer een verlengstuk voor onze opdrachtgevers."

De beste partij voor digitale marketing

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "De digitale versnelling, die we sinds maart 2020 door COVID-19 zien, is onomkeerbaar. Bedrijven beseffen steeds meer het strategische belang van hun digitale aanwezigheid en het ecosysteem, dat ze moeten bouwen en onderhouden. Het team van Orangedotcom is voor ons dan ook een gerichte overname. Ze hebben een sterk team in SEA, SEO, social advertising, CRO, analytics en marketplaces. Kortom, álles wat met digital marketing te maken heeft. Als we daar onze kwaliteiten aan toe voegen, dan zijn onze klanten en onze teamleden de grote winnaars. Zo kunnen enerzijds klanten nóg meer verantwoordelijkheid en bijbehorende impact bij ons leggen. Anderzijds krijgen onze teamleden een nog veel interessanter speelveld. Ze kunnen nog beter scoren door een nog betere defensie én een nog betere aanval."

Opnieuw versterking in Amsterdam

Brian Hirman, Director Corporate Development/M&A Intracto Group: “Orangedotcom wordt onderdeel van de campus Amsterdam. Met Booming is reeds een sterk performance marketingteam in huis. Samen met Orangedotcom beschikt campus Amsterdam nu over een volledig en compleet online marketing team. Met de komst van de 30 teamleden naar de campus Amsterdam wordt het strategisch belang van de Nederlandse hoofdstad benadrukt. Het is de filosofie van Intracto Group om aanwezig te zijn, daar waar talent te vinden is en om voor klanten steeds dichtbij te zijn. Fijn, dat Arnoud en Michael zich nu voortaan ook inzetten voor Intracto Group en op de campus Amsterdam zich mede actief en ambitieus blijven inzetten op groei.”

Toolstation kiest GUC Agency

Heleen de Vries

#news #nieuws

Om de ambitieuze plannen voor de komende jaren te kunnen realiseren, heeft Toolstation aan GUC Agency gevraagd om de merkstrategie van de snelgroeiende leverancier van gereedschappen, accessoires en bouwproducten voor de vakman en de serieuze doe-het-zelver verder aan te scherpen.

Vanuit het Brand Anatomy-model van GUC Agency is, in nauwe samenwerking met Toolstation, in meerdere sessies, zowel offline- als digitaal, de gehele merkstrategie van Toolstation neergezet. Van purpose, visie en missie tot en met de kernwaarden, brand voice en straks ook de nieuwe merkcampagne.  

Saskia Oosterhuis, Marketing Director: “De afgelopen jaren is Toolstation hard gegroeid. De communicatie is echter nog niet meegegroeid. Dit willen we nu veranderen. COVID-19 zorgde voor een toename in het aantal doe-het-zelvers in de markt (+20% in 2020). Veel nieuwe klanten hebben Toolstation inmiddels weten te vinden. Dit momentum willen we graag vasthouden en de serieuze doe-het-zelvers willen we graag voor de langere termijn aan ons binden. We zijn te bescheiden over onze innovatieve service, terwijl wat we doen uniek is in de markt. Dit willen we meer en krachtiger gaan uitdragen op basis van een sterke merkstrategie”. 

Toolstation is een van oorsprong Britse omnichannel retail-organisatie op het gebied van gereedschap en bouwproducten met inmiddels meer dan 60 vestigingen in Nederland. Het is het plan om dit netwerk het komend jaar verder uit te breiden. 

Vernieuwde merkidentiteit en website Barentz

Larissa van Haasteren

#nieuws

Barentz, wereldwijd speler in life science-ingrediënten, heeft GUC Agency gevraagd om haar te ondersteunen bij het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie, corporate identity en online platform.


Merkmanifest, merkwaarden en pay-off

Bij Barentz staan innovatie en ondernemerschap hoog in het vaandel. Met kennis als belangrijkste driver worden processen en collaboraties continue geoptimaliseerd. Vóór haar klanten en partners en vooral mét haar klanten en partners. Om dit zowel intern als extern uit te dragen, heeft GUC Agency in nauwe samenwerking met Barentz gewerkt aan een helder merkmanifest en een bij de merkwaarden passende nieuwe pay-off: ‘Always a better solution’. 


Logo, huisstijl en website

Ook het logo en de huisstijl zijn onder handen genomen. Het beeldmerk van Barentz heeft een moderner en toegankelijker vorm gekregen en straalt de kracht uit, die past bij Barentz als wereldwijde speler. GUC Agency ontwikkelde daarnaast de nieuwe global website, inclusief content-structuur en design. GUC Agency zal Barentz blijven ondersteunen bij een volledige rebranding van de look & feel in alle communicatiemiddelen en de wereldwijde uitrol hiervan.


Opdrachtgever: Barentz
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Marcel Hölscher, Elisabeth Roest Kempemo
Bureau: GUC Agency
Strategie: Jurgen Retra.
Creatie: Nuno Ribeiro, Richard de Jong
Technische ontwikkeling: Douglas Diaz, Stephen van Essen
Account: Istvan Schiering, Sander Tacx

Nieuwe fondsenwervende campagne Liliane Fonds

Larissa van Haasteren

#nieuws

Ter onderbouwing van de nieuwe campagne heeft het Liliane Fonds laten onderzoeken hoe Nederlandse leerlingen het hebben ervaren om in de afgelopen acht weken niet naar school te kunnen.


Na een lange periode van lockdown mogen kinderen vanaf vandaag weer gedeeltelijk naar school. In de armste landen van de wereld gaan 9 van de 10 kinderen met een handicap nóóit naar school. Voor hen is de lockdown niet tijdelijk. Onder de noemer 'levenslange lockdown' vraagt de organisatie in een door GUC Agency ontwikkelde campagne aandacht voor dit onrecht.


Het representatieve onderzoek werd afgelopen week door Team Vier gehouden onder 500 Nederlandse scholieren tussen 9 en 16 jaar met als doel erachter te komen hoe kinderen het ervaren om niet naar school te kunnen. Als jongeren te horen zouden krijgen, dat ze nooit meer naar school zouden kunnen, overheerst een gevoel van verdriet (41%). Andere emoties zijn ongeloof (23%) en bezorgdheid (22%). “Afgelopen weken was ik vaak verdrietig en ik voelde me opgesloten. Ik miste school, mijn juf, nieuwe leuke dingen leren en voetballen met mijn vriendjes op het schoolplein”, aldus een basisschoolleerling. Verder kan 83% van de scholieren zich niet voorstellen nooit meer naar school te kunnen.


Uit het onderzoek komt naar voren, dat 9 op de 10 scholieren in Nederland school missen. De ironie wil, dat wereldwijd 9 van de 10 kinderen óók heel graag naar school willen, maar dat vanwege hun handicap niet kunnen. Zonder hulp kunnen zij geen onderwijs volgen en zitten daarmee dus in een levenslange lockdown.


Het Liliane Fonds zet zich voor deze kinderen in en zorgt er met behulp van donaties voor, dat er ook voor hen een school opengaat. Nu, méér dan ooit, voelen kinderen en hun ouders, wat het betekent als je niet naar school kunt. Het is dus nú het uitgelezen moment om op dit gevoel in te spelen. Het Liliane Fonds heeft bewust de 'eerste schooldag' op 11 mei uitgekozen om de onderzoeksresultaten bekend te maken en om nogmaals nadrukkelijk aandacht te vragen en fondsen te werven voor kinderen, die vanwege hun handicap hun leven lang in een lockdown zitten.


Burencampagne voor Rode Kruis

Larissa van Haasteren

#nieuws

‘Wees een goede buur, doe een boodschap voor de buren’ is de oproep, die sinds het paasweekend in Amsterdam en omgeving is te horen en te zien.


GUC Agency ontwikkelde deze activerende campagne voor het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland.


De campagne is tot stand gekomen dankzij de belangeloze medewerking van: MacGyver/MacLoud Amsterdam, regisseur: Marc Redmijer, DOP: Pieter Huisman, geluidsopname: Ronald van der Spek/Willem de Wijs, grading: Jorne Tielemans, Tygo Gernandt, Het Parool, NHmedia (AT5), Talpa Media Solutions, JCDecaux, DM Impressions, De Schepper, Bankgiroloterij, Postcodeloterij, Solo Logistiek, Primera en alle mensen, die in de commercial in beeld zijn.


Meer dan 250.000 eenpersoonshuishoudens in regio Amsterdam

Het inzicht, dat momenteel voor veel mensen eenzaamheid en isolatie op de loer liggen, was voor GUC Agency de aanleiding om de ‘Wees een goede buur’-campagne te realiseren. Met deze campagne wil het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland inwoners van Amsterdam en omstreken aanzetten om in beweging te komen om elkaar te helpen. Het Rode Kruis helpt daarbij door ‘Hulpkaarten’ aan te bieden. Met een Hulpkaart geef je aan een boodschap voor je buren te willen doen, de hond uit te willen laten of open te staan voor een praatje. De campagne speelt daarbij in op het feit, dat veel mensen het lastig vinden om hulp te vragen aan vreemden. Door je als buurman of -vrouw kenbaar te maken en hulp aan te bieden, wordt de drempel om hulp te vragen duidelijk verlaagd. Vooral bij oudere mensen wordt de schroom dan weggenomen.


Hulpkaarten breed beschikbaar

Afgelopen zaterdag ging de campagne van start met een paginagrote aankondiging in Het Parool. In PS van de Week zaten vier Hulpkaarten, die konden worden uitgeknipt. De ‘Goede Buurbolide’ (een Piago Ape met geluidsinstallatie) reed door Amsterdam en Amstelveen om de door Tygo Gernandt ingesproken boodschap te laten horen. Tygo sprak ook de radio- en tv-commercial in, die via Talpa digitale radio en AT5 en Het Parool verspreid werden. Daarnaast is de oproep zichtbaar op meer dan 120 digitale schermen en alle social mediakanalen. Bij de Primera-winkels in de regio kunnen nog meer Hulpkaarten worden afgehaald.


Grote waardering inzet

Bestuursvoorzitter Rode Kruis Amsterdam-Amstelland Jerry Straub: “GUC Agency begrijpt onze taal, ons werk en merk. Dus waarom we doen, wat we doen én voor wie. Dat werkt heel prettig. Het bestuur van het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland heeft grote verwachtingen van de campagne. We zijn zeer verheugd over de inzet en bereidheid van alle partijen die met dag-en-nacht-werken de campagne in zeer korte tijd hebben gerealiseerd.”.


Merkstrategie en hernieuwde identiteit FourVision

Larissa van Haasteren

#nieuws

FourVision, een snelgroeiende en wereldwijde Microsoft Dynamics 365 partner op het gebied van HR processen en software implementatie en development, heeft de hulp ingeroepen van GUC Agency bij het ontwikkelen van de merkstrategie en een nieuwe corporate identity.


Manifest en brand values

Als innovatief en technisch gedreven organisatie heeft FourVision partnerschap altijd hoog in het vaandel staan. Om dit, zowel intern als extern, nog beter te presenteren en communiceren naar de diverse doelgroepen,, heeft GUC Agency in nauwe samenwerking met FourVision gewerkt aan een een heldere omschrijving van de merkwaarden en een inspirerend merkmanifest. Hiermee is het fundament gelegd voor alle offline en online campagne-uitingen.


Logo, pay off en website

De eerste zichtbare verandering is het nieuwe logo, waarbij het beeldmerk en font een moderner en vriendelijker karakter heeft gekregen. Het beeldmerk is een moderne visualisatie van de wereldwijde activiteiten van FourVision en vertegenwoordigt als iris ook de visie van de organisatie. Met de nieuw ontwikkelde pay off ‘it starts with you’ laat FourVision zien dat zij de klant en eindgebruiker echt centaal stellen bij de begeleiding naar een ideaal HR Proces.  

GUC Agency ontwikkelde daarnaast de nieuwe website van FourVision, inclusief design en contentstructuur.

Het blijft niet alleen bij een nieuwe merkstrategie met daarbij een nieuwe jasje. GUC blijft FourVision het komende jaar ondersteunen in hun marketingcampagnes en daarbij voorzien in diverse middelen zoals bijvoorbeeld een uitgebreid partner- en klantportal.

 

Opdrachtgever: FourVision
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Britt de Roode, Bert Stegeman, Peter Wolbeek, Nadia de Beijer
Bureau: GUC Agency
Strategie: Bas Smabers
Creatie: Roel Verhoeven, Kimberley Beers, Palle Dirks
Account: Istvan Schiering, Larissa van Haasteren, Sander Tacx

Leadgeneration campagne voor JDE

Larissa van Haasteren

#nieuws

Ken jij de laatste inzichten over koffie op het werk al?


Met meer dan 266 jaar ervaring weet Jacobs Douwe Egberts (JDE) als geen ander welke koffie- en theebehoeften er zijn op de werkvloer. Daarbij wil JDE haar positie in de zakelijke markt versterken. GUC Agency ontwikkelde voor JDE een leadgeneration campagne waarbij interessante en opvallende inzichten en feiten uit het doorlopende JDE-doelgroeponderzoek centraal staan. Zoals bijvoorbeeld het feit dat 54% van werkend Nederland liever te laat op een vergadering komt, dan op tijd zonder een kop koffie. Of dat 20% van de werkenden weleens flirt bij de koffiemachine op de zaak.


Deze feiten en inzichten heeft GUC Agency samengevat in het ‘Koffie e-Boek’ waarin uiteraard ook sterke koffiefeiten zijn opgenomen die een bedrijf laten groeien: bijvoorbeeld de invloed van koffie op de productiviteit of waarom goede koffie collega’s verbindt. Met het delen van de koffiefeiten wordt JDE als dé kennispartner gepositioneerd, die met je meedenkt als het gaat om de perfecte kop koffie of thee voor elke werksituatie.


De Koffiefeiten-campagne is via radiocommercials te horen op Radio 1, Radio 2, BNR en Qmusic. Ook is de campagne zichtbaar via social (LinkedIn, Facebook, Instagram), website, display banners en op billboards langs vier snelwegen. Daarnaast maakt men in de hele campagneperiode kans op een jaar lang gratis koffie op de zaak.


Opdrachtgever: Jacobs Douwe Egberts Professional
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Tjalling de Bruin, Tessa Heldoorn, Caspar Vehmeijer
Bureau: GUC Agency
Strategie: Jurgen Retra
Creatie: Palle Dirks, Thomas Aberson, Judith Hartog
Artwork: Artbox Amsterdam, Dannes Wegman
Account: Mariska Kleiss
Mediabureau: mBuy

Wervingscampagne voor Liliane Fonds

Larissa van Haasteren

#nieuws

Wereldwijd gaan negen van de tien kinderen met een handicap niet naar school. Het Liliane Fonds zet zich al 40 jaar in om deze kinderen weer naar school te krijgen en daarmee perspectief te bieden op een zo goed mogelijke plek in de maatschappij.


GUC Agency ontwikkelde voor het Liliane Fonds daarom een fondsenwervingscampagne waarin leren lezen centraal staat en de dromen, kracht en ambitie van de kinderen met een handicap belicht worden. Via radio, televisie en social mediakanalen zal het Nederlandse publiek worden benaderd om te doneren, waarbij vervolgens een digitaal prentenboek en luisterboek te downloaden zijn op de website van het Liliane Fonds.


‘Sempeta wil maar één ding worden …’

Aan de vooravond van de Nationale Voorleesdagen lanceert het Liliane Fonds de campagne rond het digitale prenten- en luisterboek ‘Sempeta wil maar één ding worden’. Theatermaker en schrijver Mark Haayema schrijft het levensverhaal van het Keniaanse jongetje Sempeta. Net als alle kinderen heeft Sempeta ambitieuze dromen. Zijn droom is om dokter te worden, zodat hij kinderen kan helpen die, net als hij, een handicap hebben.

De luisterversie is ingesproken door Liliane Fonds-ambassadeur Fedja van Huêt.


Overhandiging aan minister van Gehandicaptenzaken

Op maandag 20 januari heeft  Fedja van Huêt ‘Sempeta wil maar één ding worden …’  uitgereikt aan Rick Brink, Nederlands eerste minister van Gehandicaptenzaken. Daarna heeft Fedja van Huêt  het verhaal voorgelezen aan een groep basisschoolleerlingen met én zonder handicap.

In de komende maanden zal GUC Agency meer campagnes uitrollen voor het Liliane Fonds rond nieuwe digitale prentenboeken en luisterboeken van aansprekende schrijvers.

 


Opdrachtgever: Het Liliane Fonds
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Linda Daniëls, Beau van Leeuwen
Bureau: GUC Agency
Creatie: Eva Nota, Marleen Geerts, Maxim van Rijs
Account: Sander Tacx, Denise van den Hauten, Sandra Blekemolen
Mediastrategie: Jos Majoor
Productie digitale prentenboek en luisterboek: Uitgeverij Rubinstein