Nieuws

GUC Agency beste grote merkactivatiebureau in Bureau Klanttevredenheidsonderzoek 2019

Geplaatst op 05/12/2019

Uit het uitgebreide Bureau Klanttevredenheidsonderzoek, dat dit jaar voor de 25ste keer wordt gepubliceerd, komt GUC Agency als beste grote merkactivatiebureau van Nederland naar voren. Met een berekend gemiddeld waarderingscijfer van 8,05 laat GUC de concurrentie duidelijk achter zich.

Volgens het onderzoek blinkt GUC als groot bureau vooral uit op de specifieke onderzoeksonderwerpen ‘relatiebeheer’ en ‘inzet & service’.

Het complete onderzoek wordt gepubliceerd in het blad Red Alert, een speciale uitgave van het marketingvakblad FONK magazine. Red Alert verschijnt op dinsdag 17 december aanstaande. 

Alleen deze week is de digitale editie ook gratis te lezen op Fonkonline.nl.

Uit het uitgebreide Bureau Klanttevredenheidsonderzoek, dat dit jaar voor de 25ste keer wordt gepubliceerd, komt GUC Agency als beste grote merkactivatiebureau van Nederland naar voren. Met een berekend gemiddeld waarderingscijfer van 8,05 laat GUC de concurrentie duidelijk achter zich.

Volgens het onderzoek blinkt GUC als groot bureau vooral uit op de specifieke onderzoeksonderwerpen ‘relatiebeheer’ en ‘inzet & service’.

Het complete onderzoek wordt gepubliceerd in het blad Red Alert, een speciale uitgave van het marketingvakblad FONK magazine. Red Alert verschijnt op dinsdag 17 december aanstaande. 

Alleen deze week is de digitale editie ook gratis te lezen op Fonkonline.nl.

Met overname GUC Agency maakt Intracto Group de volgende stap in Nederland

Geplaatst op 27/09/2019

Amsterdam/Herentals, 27 september 2019 - Intracto Group versterkt zich met het Nederlandse GUC Agency. Dit creatieve agentschap telt 105 teamleden en staat gekend voor succesvolle geïntegreerde campagnes voor klanten zoals Coop Supermarkten, Hyundai, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS. 


Sterker aanbod 

Voor Intracto Group is deze overname een nieuwe stevige stap vooruit in Nederland. Met de expertise en ervaring van GUC Agency op vlak van strategie en creatie versterkt Intracto Group het huidige aanbod op vlak technologie, content en marketing. De voltallige directie van GUC Agency blijft actief betrokken en wordt aandeelhouder in Intracto Group. 


Merken tot leven brengen vanuit één strategie & creatie 

Centraal in de werking van GUC Agency staat de doelstelling om merken écht tot leven te brengen. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. 

Voor GUC Agency eind 2018 z'n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected al een flinke organische groei door met opvallende merkcampagnes, activaties en social. Eerder deed het agentschap al een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential). Alle expertise is gehuisvest aan het Surinameplein in Amsterdam. 


Intracto en GUC Agency ondersteunen elkaars groei 

Brian Hirman, Managing Partner van GUC Agency, krijgt de opdracht om verder te bouwen aan de bureaupropositie en tegelijkertijd de groei van Intracto Group te ondersteunen. 

Brian Hirman: "We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid, zowel qua klanten als qua team. Dat zorgt ervoor dat we vandaag kunnen bouwen op een solide en supergezonde organisatie die een breed scala van online en offline expertises kan aanbieden aan onze klanten." 

"Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen. We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen." 

"Opdrachtgevers in Nederland en België moeten weten dat ze bij ons terechtkunnen voor full service-trajecten en dus voor een uitgekiende en geïntegreerde oplossing. Hoe uitdagender de marketingcommunicatievraag, hoe beter." 


Innovatieve en succesvolle oplossingen als troef 

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "De cases van GUC Agency spreken boekdelen. Kijk naar wat ze voor merken zoals Coop (360° merkcampagne) en VANS (geavanceerde data en insights in retail) gedaan hebben. GUC Agency staat garant voor innovatieve, creatieve en resultaatgerichte through-the-line oplossingen." 

"Nadat we eerder de overname van Frontmen deden, investeren we nu opnieuw in een beloftevol Amsterdams agentschap. Onze ambitie blijft dan ook duidelijk: ook in Amsterdam en Nederland de koppositie nemen en door impactvolle realisaties top-of-mind worden in de sector." 

Met de overname komt het totaal aantal teamleden in Nederland op 345. De volledige Intracto Group telt nu 700 experts.

Amsterdam/Herentals, 27 september 2019 - Intracto Group versterkt zich met het Nederlandse GUC Agency. Dit creatieve agentschap telt 105 teamleden en staat gekend voor succesvolle geïntegreerde campagnes voor klanten zoals Coop Supermarkten, Hyundai, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS. 


Sterker aanbod 

Voor Intracto Group is deze overname een nieuwe stevige stap vooruit in Nederland. Met de expertise en ervaring van GUC Agency op vlak van strategie en creatie versterkt Intracto Group het huidige aanbod op vlak technologie, content en marketing. De voltallige directie van GUC Agency blijft actief betrokken en wordt aandeelhouder in Intracto Group. 


Merken tot leven brengen vanuit één strategie & creatie 

Centraal in de werking van GUC Agency staat de doelstelling om merken écht tot leven te brengen. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. 

Voor GUC Agency eind 2018 z'n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected al een flinke organische groei door met opvallende merkcampagnes, activaties en social. Eerder deed het agentschap al een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential). Alle expertise is gehuisvest aan het Surinameplein in Amsterdam. 


Intracto en GUC Agency ondersteunen elkaars groei 

Brian Hirman, Managing Partner van GUC Agency, krijgt de opdracht om verder te bouwen aan de bureaupropositie en tegelijkertijd de groei van Intracto Group te ondersteunen. 

Brian Hirman: "We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid, zowel qua klanten als qua team. Dat zorgt ervoor dat we vandaag kunnen bouwen op een solide en supergezonde organisatie die een breed scala van online en offline expertises kan aanbieden aan onze klanten." 

"Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen. We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen." 

"Opdrachtgevers in Nederland en België moeten weten dat ze bij ons terechtkunnen voor full service-trajecten en dus voor een uitgekiende en geïntegreerde oplossing. Hoe uitdagender de marketingcommunicatievraag, hoe beter." 


Innovatieve en succesvolle oplossingen als troef 

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "De cases van GUC Agency spreken boekdelen. Kijk naar wat ze voor merken zoals Coop (360° merkcampagne) en VANS (geavanceerde data en insights in retail) gedaan hebben. GUC Agency staat garant voor innovatieve, creatieve en resultaatgerichte through-the-line oplossingen." 

"Nadat we eerder de overname van Frontmen deden, investeren we nu opnieuw in een beloftevol Amsterdams agentschap. Onze ambitie blijft dan ook duidelijk: ook in Amsterdam en Nederland de koppositie nemen en door impactvolle realisaties top-of-mind worden in de sector." 

Met de overname komt het totaal aantal teamleden in Nederland op 345. De volledige Intracto Group telt nu 700 experts.

GUC Agency nieuwe lead agency voor Welkoop

Geplaatst op 15/07/2019

Welkoop heeft GUC Agency verkozen als haar nieuwe lead agency voor de ontwikkeling merkpositionering, geïntegreerde merkcampagnes, retail activaties, digital en social. GUC Agency was reeds werkzaam voor Welkoop op het gebied van social content. Met deze volgende stap wordt de samenwerking tussen beide partijen dus strategischer, flink verbreed en geïntensifieerd.

Nicole van Doorn, Commercieel Directeur Welkoop Retail: “Met 152 winkels zijn we een succesvolle retailformule met verstand van tuin en dier. Met GUC Agency hebben we een partner gevonden die samen met ons het omnichannel merk Welkoop verder kan ontwikkelen en toekomstbestendig maakt.”

Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “We zijn supertrots om voor Welkoop in de volle breedte van ons bureau aan de slag te mogen gaan. De organisatie heeft grote ambities met het merk en wij dragen graag ons steentje daaraan bij.”

Welkoop heeft GUC Agency verkozen als haar nieuwe lead agency voor de ontwikkeling merkpositionering, geïntegreerde merkcampagnes, retail activaties, digital en social. GUC Agency was reeds werkzaam voor Welkoop op het gebied van social content. Met deze volgende stap wordt de samenwerking tussen beide partijen dus strategischer, flink verbreed en geïntensifieerd.

Nicole van Doorn, Commercieel Directeur Welkoop Retail: “Met 152 winkels zijn we een succesvolle retailformule met verstand van tuin en dier. Met GUC Agency hebben we een partner gevonden die samen met ons het omnichannel merk Welkoop verder kan ontwikkelen en toekomstbestendig maakt.”

Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “We zijn supertrots om voor Welkoop in de volle breedte van ons bureau aan de slag te mogen gaan. De organisatie heeft grote ambities met het merk en wij dragen graag ons steentje daaraan bij.”

#DDP06: Bedrijven gaan onzorgvuldig om met online reputatie

Geplaatst op 04/07/2019

Onderzoek GUC Agency toont achterstand reputatiemanagement op social media.

Reputatiemanagement op social media loopt nadrukkelijk achter op de eigen webcare. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse (#DDP06)-onderzoek van GUC Agency. Op bijna de helft van de berichten, waarin een bedrijf of merk wordt besproken, wordt door het desbetreffende bedrijf of merk niet gereageerd. Het gaat hier om berichten op social media, die niet direct aan hen zijn gericht, maar die wél over het bedrijf of merk gaan. In slechte en in goede zin.

Het #DDP06-onderzoek toont aan, dat slechts op 55% van de reputatiemanagement-berichten wordt gereageerd. Dit staat in schril contrast met de 82%, die voor webcare-berichten, geplaatst op de eigen kanalen, wordt genoteerd. In 45% van de gevallen laten bedrijven of merken een reactie achterwege. Dit niet-reageren kan grote gevolgen hebben voor de reputatie van een bedrijf of merk. “Reputatie is wat mensen over je zeggen achter je rug om”, aldus reputatiemanagement-deskundige Paul Stamsnijder. “Webcare is niet alleen belangrijk om te monitoren wat het sentiment is, maar ook om je merk menselijk, authentiek en empatisch neer te zetten. Zonder webcare sorteer je voor op reputatieschade. Oliedom, dat daar zo weinig in wordt geïnvesteerd”.

Het lage reactiepercentage voor reputatiemanagement is vooral toe te schrijven aan het medium Twitter. Op 60% van de berichten, waarin een merknaam wordt genoemd, maar niet wordt gementioned (@), wordt niet gereageerd door het merk. Opvallend, omdat uit Amerikaans onderzoek naar voren komt, dat slechts 3% van de consumenten een @mention gebruikt bij klachten op Twitter. In 97% van de gevallen wordt er dus via Twitter geklaagd over een merk, zonder zich direct tot het merk te richten.

Uit het #DDP06-onderzoek kan de conclusie getrokken worden, dat bedrijven en merken zich anno 2019 nog steeds onvoldoende bezighouden met wat er zich buiten de eigen kanalen afspeelt en daar geen prioriteit aan geeft.

De onderzochte organisaties, die wél aan reputatiemanagement op social media doen, lijken het goed op orde te hebben. Berichten, waarin over het bedrijf of merk wordt gesproken zonder dat die berichten direct aan hen gericht zijn, worden namelijk een half uur sneller beantwoord dan webcare-berichten, die dat wel zijn. Openbaar vervoerders bijvoorbeeld hebben de snelheid er goed inzitten. Telecom heeft daarentegen vrijwel alleen aandacht voor de eigen webcare. Bouwmarkten laten reputatiemanagement zelfs volledig links liggen.


Resultaten Digital Dialogues Pulse #06

Dienstverleners komen ook dit jaar weer als winnaars uit de bus. Zij reageren op vrijwel alle berichten, die over hen gaan. Met name banken reageren veel en snel. Fast movering consumer goods reageren het minst en het langzaamst. Openbaar vervoerders lopen bij uitstek voorop als het om reactiesnelheid gaat. Dit lijkt helaas wel ten koste te gaan van de inhoudelijkheid van de reacties. Woonwinkels blinken juist uit in inhoudelijkheid en menselijk geluid. Als het aankomt op taal, scoren bouwmarkten, telecom en energiemaatschappijen een krappe voldoende. Supermarkten weten daarentegen wel hoe zij een boodschap moeten schrijven: zij maken zelden fouten in spelling en grammatica.

Op basis van alle onderzoekscriteria – reactiepercentage, inhoudelijkheid, reactiesnelheid, menselijk geluid en grammatica – zijn het banken die de hoogste notering behalen. Sausmerken en sportscholen scoren overall een onvoldoende en kunnen dus nog veel leren van dienstverlenend Nederland.

Winnaars #DDP06-onderzoek

Automotive
Kia
Banken
Knab
Bouwmarkten
Karwei
Drogisterijen
Kruidvat
E-commerce
Bol.com
Energie
Oxxio
Openbaar vervoer
Arriva
Sauzen
Heinz
Sportscholen
Hart for her
Supermarkten
PLUS
Telecom
Vodafone
Vakantie-aanbieders D-reizen
Verzekeraars
Zilveren Kruis
Wonen
Leen Bakker


Over Digital Dialogues Pulse

Het #DDP06-onderzoek is de zesde editie van het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse-onderzoek naar webcaregedrag op Facebook en Twitter. Het onderzoek wordt uitgevoerd door GUC Agency in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen (Hogeschool Rotterdam) en Dr. Charlotte van Hooijdonk (Vrije Universiteit Amsterdam). Dit jaar zijn er bijna 100 organisaties in 14 branches onderzocht door hen representatieve klachten, vragen en complimenten te sturen. Het onderzoek biedt daarmee een uniek en volledig up-to-date beeld van het Nederlandse webcare-landschap.

Een toelichting op het onderzoek vind je hier.

Bekijk hier de infographic.

Onderzoek GUC Agency toont achterstand reputatiemanagement op social media.

Reputatiemanagement op social media loopt nadrukkelijk achter op de eigen webcare. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse (#DDP06)-onderzoek van GUC Agency. Op bijna de helft van de berichten, waarin een bedrijf of merk wordt besproken, wordt door het desbetreffende bedrijf of merk niet gereageerd. Het gaat hier om berichten op social media, die niet direct aan hen zijn gericht, maar die wél over het bedrijf of merk gaan. In slechte en in goede zin.

Het #DDP06-onderzoek toont aan, dat slechts op 55% van de reputatiemanagement-berichten wordt gereageerd. Dit staat in schril contrast met de 82%, die voor webcare-berichten, geplaatst op de eigen kanalen, wordt genoteerd. In 45% van de gevallen laten bedrijven of merken een reactie achterwege. Dit niet-reageren kan grote gevolgen hebben voor de reputatie van een bedrijf of merk. “Reputatie is wat mensen over je zeggen achter je rug om”, aldus reputatiemanagement-deskundige Paul Stamsnijder. “Webcare is niet alleen belangrijk om te monitoren wat het sentiment is, maar ook om je merk menselijk, authentiek en empatisch neer te zetten. Zonder webcare sorteer je voor op reputatieschade. Oliedom, dat daar zo weinig in wordt geïnvesteerd”.

Het lage reactiepercentage voor reputatiemanagement is vooral toe te schrijven aan het medium Twitter. Op 60% van de berichten, waarin een merknaam wordt genoemd, maar niet wordt gementioned (@), wordt niet gereageerd door het merk. Opvallend, omdat uit Amerikaans onderzoek naar voren komt, dat slechts 3% van de consumenten een @mention gebruikt bij klachten op Twitter. In 97% van de gevallen wordt er dus via Twitter geklaagd over een merk, zonder zich direct tot het merk te richten.

Uit het #DDP06-onderzoek kan de conclusie getrokken worden, dat bedrijven en merken zich anno 2019 nog steeds onvoldoende bezighouden met wat er zich buiten de eigen kanalen afspeelt en daar geen prioriteit aan geeft.

De onderzochte organisaties, die wél aan reputatiemanagement op social media doen, lijken het goed op orde te hebben. Berichten, waarin over het bedrijf of merk wordt gesproken zonder dat die berichten direct aan hen gericht zijn, worden namelijk een half uur sneller beantwoord dan webcare-berichten, die dat wel zijn. Openbaar vervoerders bijvoorbeeld hebben de snelheid er goed inzitten. Telecom heeft daarentegen vrijwel alleen aandacht voor de eigen webcare. Bouwmarkten laten reputatiemanagement zelfs volledig links liggen.


Resultaten Digital Dialogues Pulse #06

Dienstverleners komen ook dit jaar weer als winnaars uit de bus. Zij reageren op vrijwel alle berichten, die over hen gaan. Met name banken reageren veel en snel. Fast movering consumer goods reageren het minst en het langzaamst. Openbaar vervoerders lopen bij uitstek voorop als het om reactiesnelheid gaat. Dit lijkt helaas wel ten koste te gaan van de inhoudelijkheid van de reacties. Woonwinkels blinken juist uit in inhoudelijkheid en menselijk geluid. Als het aankomt op taal, scoren bouwmarkten, telecom en energiemaatschappijen een krappe voldoende. Supermarkten weten daarentegen wel hoe zij een boodschap moeten schrijven: zij maken zelden fouten in spelling en grammatica.

Op basis van alle onderzoekscriteria – reactiepercentage, inhoudelijkheid, reactiesnelheid, menselijk geluid en grammatica – zijn het banken die de hoogste notering behalen. Sausmerken en sportscholen scoren overall een onvoldoende en kunnen dus nog veel leren van dienstverlenend Nederland.

Winnaars #DDP06-onderzoek

Automotive
Kia
Banken
Knab
Bouwmarkten
Karwei
Drogisterijen
Kruidvat
E-commerce
Bol.com
Energie
Oxxio
Openbaar vervoer
Arriva
Sauzen
Heinz
Sportscholen
Hart for her
Supermarkten
PLUS
Telecom
Vodafone
Vakantie-aanbieders D-reizen
Verzekeraars
Zilveren Kruis
Wonen
Leen Bakker


Over Digital Dialogues Pulse

Het #DDP06-onderzoek is de zesde editie van het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse-onderzoek naar webcaregedrag op Facebook en Twitter. Het onderzoek wordt uitgevoerd door GUC Agency in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen (Hogeschool Rotterdam) en Dr. Charlotte van Hooijdonk (Vrije Universiteit Amsterdam). Dit jaar zijn er bijna 100 organisaties in 14 branches onderzocht door hen representatieve klachten, vragen en complimenten te sturen. Het onderzoek biedt daarmee een uniek en volledig up-to-date beeld van het Nederlandse webcare-landschap.

Een toelichting op het onderzoek vind je hier.

Bekijk hier de infographic.

Onderzoek GUC Agency: Oranje Leeuwen commercieel interessanter dan Leeuwinnen

Geplaatst op 12/06/2019

Onderzoek toont inhaakverwachtingen rond WK en EK

GUC Agency heeft een representatief onderzoek laten uitvoeren onder ruim 1.000 consumenten en 200 marketeers naar hun verwachtingen en eventuele plannen met betrekking tot het WK voetbal voor vrouwen dit jaar en het EK voetbal voor mannen volgend jaar.

Verwachtingen: de vrouwen

Allereerst de vraag: welke merken passen nu écht bij de Oranje Leeuwinnen? Het zijn de ‘usual suspects’: ING, Heineken en Bavaria, Albert Heijn en Jumbo. Opmerkelijk is, dat daarnaast ook spontaan merken van (vrouwelijke) verzorgingsproducten worden genoemd: Nivea, Andrélon, Fa, Libresse. En de retail-ketens, waar deze merken worden verkocht, zoals Douglas en ICI PARIS XL. Opmerkelijk is, dat bij de winkelketens KNVB-‘licentiepartner’ Blokker niet spontaan wordt genoemd. Hetzelfde geldt voor KNVB-‘domeinpartner’ Coca-Cola. Voor de vraag van wie men acties verwacht, werden de ondervraagden geholpen met een lijst met 10 mogelijk inhakende merken. Albert Heijn, Jumbo en Coca-Cola vormen dan de top drie.

Verwachtingen: de mannen

Wat betreft de Oranjemannen: bijna 75% verwacht Oranje-acties rond EURO 2020. Het antwoord op de vraag welk merk dan het beste past bij de Oranjemannen is zeer eenduidig: Heineken. ING en Albert Heijn worden ook genoemd, maar het is toch vooral biermerk Heineken, dat men spontaan koppelt aan Oranje. Gezien die spontane koppeling is het ook logisch, dat de ondervraagden – geconfronteerd met een lijstje van 10 merken, waarvan men inhaakacties verwacht – ook hier Heineken op de eerste plaats zet. Op afstand gevolgd door Albert Heijn, Jumbo en biermerk Bavaria. Bier en mannenvoetbal: het is nog steeds een betonnen combinatie.

Marketeers

Wat zijn de verwachtingen van de 200 ondervraagde marketeers als het om Oranje-acties gaat? Voor het WK vrouwen wordt Nike door hen het meest spontaan genoemd als merk, dat promotionele acties zou kunnen gaan ontwikkelen. Heineken en ING staan ex aequo op twee en drie. Op de vierde plaats: Adidas. Marketeers noemen dus spontaan sportmerken op, terwijl supermarkten als Albert Heijn en Jumbo amper worden genoemd. Worden deze supermarktmerken geholpen aan marketeers voorgelegd, dan scoren ze hoog zowel bij het WK vrouwen als bij het EK mannen. Heineken wordt overigens verreweg het meest genoemd als potentiële actievoerder rond het mannen-EK, met Coca-Cola op de tweede plaats. De marketeers zetten dit frisdrankmerk bij het WK-vrouwen op de eerste plaats. Bier dus bij de mannen, cola bij de vrouwen. Wanneer de verwachtingen van de marketeers vergeleken worden met die van de consumenten, dan bestaat bij het WK vrouwen de top drie bij beide groepen uit Coca-Cola, Albert Heijn en Jumbo. Met dit verschil, dat bij de marketeers Coca-Cola op één staat en bij de consumenten Albert Heijn. Voor het EK mannen hebben zowel de marketeers als de consumenten de hoogste inhaakverwachtingen van Heineken. Bij de marketeers staan daarna Coca-Cola en Bavaria op de plaatsen twee en drie, terwijl consumenten dat met Albert Heijn en Jumbo doen.

Leeuwen interessanter dan Leeuwinnen

Ten slotte: hebben de marketeers inmiddels plannen met Oranje? Of is er al actie ondernomen? Bij 30% van de bedrijven is nagedacht of men aandacht zou gaan schenken aan het WK vrouwen. Uiteindelijk is in 10% van de bedrijven ook daadwerkelijk besloten om iets commercieels rondom het WK vrouwen te organiseren. Met betrekking tot EURO 2020 acht een kleine 40% van de marketeers het waarschijnlijk, dat er serieus nagedacht gaat worden over Oranje-acties. En als er dan ingehaakt gaat worden, vindt 15% van de bedrijven het WK vrouwen het meest interessant als mogelijkheid om een actie aan op te hangen, terwijl 37% dat van het EK mannen vindt.

Onderzoek toont inhaakverwachtingen rond WK en EK

GUC Agency heeft een representatief onderzoek laten uitvoeren onder ruim 1.000 consumenten en 200 marketeers naar hun verwachtingen en eventuele plannen met betrekking tot het WK voetbal voor vrouwen dit jaar en het EK voetbal voor mannen volgend jaar.

Verwachtingen: de vrouwen

Allereerst de vraag: welke merken passen nu écht bij de Oranje Leeuwinnen? Het zijn de ‘usual suspects’: ING, Heineken en Bavaria, Albert Heijn en Jumbo. Opmerkelijk is, dat daarnaast ook spontaan merken van (vrouwelijke) verzorgingsproducten worden genoemd: Nivea, Andrélon, Fa, Libresse. En de retail-ketens, waar deze merken worden verkocht, zoals Douglas en ICI PARIS XL. Opmerkelijk is, dat bij de winkelketens KNVB-‘licentiepartner’ Blokker niet spontaan wordt genoemd. Hetzelfde geldt voor KNVB-‘domeinpartner’ Coca-Cola. Voor de vraag van wie men acties verwacht, werden de ondervraagden geholpen met een lijst met 10 mogelijk inhakende merken. Albert Heijn, Jumbo en Coca-Cola vormen dan de top drie.

Verwachtingen: de mannen

Wat betreft de Oranjemannen: bijna 75% verwacht Oranje-acties rond EURO 2020. Het antwoord op de vraag welk merk dan het beste past bij de Oranjemannen is zeer eenduidig: Heineken. ING en Albert Heijn worden ook genoemd, maar het is toch vooral biermerk Heineken, dat men spontaan koppelt aan Oranje. Gezien die spontane koppeling is het ook logisch, dat de ondervraagden – geconfronteerd met een lijstje van 10 merken, waarvan men inhaakacties verwacht – ook hier Heineken op de eerste plaats zet. Op afstand gevolgd door Albert Heijn, Jumbo en biermerk Bavaria. Bier en mannenvoetbal: het is nog steeds een betonnen combinatie.

Marketeers

Wat zijn de verwachtingen van de 200 ondervraagde marketeers als het om Oranje-acties gaat? Voor het WK vrouwen wordt Nike door hen het meest spontaan genoemd als merk, dat promotionele acties zou kunnen gaan ontwikkelen. Heineken en ING staan ex aequo op twee en drie. Op de vierde plaats: Adidas. Marketeers noemen dus spontaan sportmerken op, terwijl supermarkten als Albert Heijn en Jumbo amper worden genoemd. Worden deze supermarktmerken geholpen aan marketeers voorgelegd, dan scoren ze hoog zowel bij het WK vrouwen als bij het EK mannen. Heineken wordt overigens verreweg het meest genoemd als potentiële actievoerder rond het mannen-EK, met Coca-Cola op de tweede plaats. De marketeers zetten dit frisdrankmerk bij het WK-vrouwen op de eerste plaats. Bier dus bij de mannen, cola bij de vrouwen. Wanneer de verwachtingen van de marketeers vergeleken worden met die van de consumenten, dan bestaat bij het WK vrouwen de top drie bij beide groepen uit Coca-Cola, Albert Heijn en Jumbo. Met dit verschil, dat bij de marketeers Coca-Cola op één staat en bij de consumenten Albert Heijn. Voor het EK mannen hebben zowel de marketeers als de consumenten de hoogste inhaakverwachtingen van Heineken. Bij de marketeers staan daarna Coca-Cola en Bavaria op de plaatsen twee en drie, terwijl consumenten dat met Albert Heijn en Jumbo doen.

Leeuwen interessanter dan Leeuwinnen

Ten slotte: hebben de marketeers inmiddels plannen met Oranje? Of is er al actie ondernomen? Bij 30% van de bedrijven is nagedacht of men aandacht zou gaan schenken aan het WK vrouwen. Uiteindelijk is in 10% van de bedrijven ook daadwerkelijk besloten om iets commercieels rondom het WK vrouwen te organiseren. Met betrekking tot EURO 2020 acht een kleine 40% van de marketeers het waarschijnlijk, dat er serieus nagedacht gaat worden over Oranje-acties. En als er dan ingehaakt gaat worden, vindt 15% van de bedrijven het WK vrouwen het meest interessant als mogelijkheid om een actie aan op te hangen, terwijl 37% dat van het EK mannen vindt.

Twee opdrachtgevers van GUC Agency in Top-5 ‘stijgers in merkkracht 2015-2019’

Geplaatst op 12/04/2019

Bas Smabers, Partner/Client Services Director bij GUC Agency en betrokken bij de (verdere) ontwikkeling van de merkstrategie van beide opdrachtgevers zegt trots te zijn op hoge positie, die beide merken in de categorie hebben bereikt: “Wij werken sinds 2012 voor Coop en sinds 2018 voor Primera. Het doet ons goed te zien, dat beide retailers zo’n krachtige groei qua merkkracht in de afgelopen vier jaar hebben laten zien en dat wij daar als bureau een bijdrage aan hebben mogen leveren. Én nog steeds doen”. Het Retail Merkenonderzoek wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd. Voor het onderzoek van 2019 zijn 1.500 respondenten ondervraagd. Over de 100 grootste retail-merken in omzet is navraag gedaan naar de kracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting. Bron: persbericht Retail Merkenonderzoek 2019, https://www.hendrikbeerda.nl

Bas Smabers, Partner/Client Services Director bij GUC Agency en betrokken bij de (verdere) ontwikkeling van de merkstrategie van beide opdrachtgevers zegt trots te zijn op hoge positie, die beide merken in de categorie hebben bereikt: “Wij werken sinds 2012 voor Coop en sinds 2018 voor Primera. Het doet ons goed te zien, dat beide retailers zo’n krachtige groei qua merkkracht in de afgelopen vier jaar hebben laten zien en dat wij daar als bureau een bijdrage aan hebben mogen leveren. Én nog steeds doen”. Het Retail Merkenonderzoek wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd. Voor het onderzoek van 2019 zijn 1.500 respondenten ondervraagd. Over de 100 grootste retail-merken in omzet is navraag gedaan naar de kracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting. Bron: persbericht Retail Merkenonderzoek 2019, https://www.hendrikbeerda.nl

Richard de Jong completeert creatieve directie GUC Agency

Geplaatst op 01/04/2019

Met Richard de Jong voegt GUC Agency een berg aan creatieve en digitale ervaring toe aan het bureau. De Jong was ooit medeoprichter van Qi: een van de eerste -en destijds meest gelauwerde digital agencies in Nederland. Daarna was De Jong creative director bij achtereenvolgens FHV/BBDO, Energize, Scheepens en recentelijk Wavemaker. Richard de Jong maakt nu de overstap naar GUC Agency waar hij de creatieve directie zal vormen samen met Maxim van Rijs, die afgelopen november al overkwam van reclamebureau Alfred. Richard de Jong: “GUC Agency timmert stevig aan de weg. Het gedachtegoed om vanuit één geïntegreerde strategie en big idea campagnes, social content en conversaties te ontwikkelen is iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ik sta te popelen om vanuit mijn digitaal DNA daar een substantiële bijdrage aan te leveren met als doel mensen in beweging te krijgen!” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Maxim en Richard vullen elkaar perfect aan. Daar waar Maxim zijn achtergrond in copy vindt, is Richard een begenadigd art director. Daar waar Maxim zijn wortels liggen in voornamelijk thematische reclame, stroomt bij Richard digitaal bloed door de aderen. Beiden halen ze veel voldoening uit het begeleiden en verder ontwikkelen van creatief talent. En daar hebben we veel van rondlopen op de geïntegreerde (online en offline) creatieve vloer van GUC Agency.”

Met Richard de Jong voegt GUC Agency een berg aan creatieve en digitale ervaring toe aan het bureau. De Jong was ooit medeoprichter van Qi: een van de eerste -en destijds meest gelauwerde digital agencies in Nederland. Daarna was De Jong creative director bij achtereenvolgens FHV/BBDO, Energize, Scheepens en recentelijk Wavemaker. Richard de Jong maakt nu de overstap naar GUC Agency waar hij de creatieve directie zal vormen samen met Maxim van Rijs, die afgelopen november al overkwam van reclamebureau Alfred. Richard de Jong: “GUC Agency timmert stevig aan de weg. Het gedachtegoed om vanuit één geïntegreerde strategie en big idea campagnes, social content en conversaties te ontwikkelen is iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ik sta te popelen om vanuit mijn digitaal DNA daar een substantiële bijdrage aan te leveren met als doel mensen in beweging te krijgen!” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Maxim en Richard vullen elkaar perfect aan. Daar waar Maxim zijn achtergrond in copy vindt, is Richard een begenadigd art director. Daar waar Maxim zijn wortels liggen in voornamelijk thematische reclame, stroomt bij Richard digitaal bloed door de aderen. Beiden halen ze veel voldoening uit het begeleiden en verder ontwikkelen van creatief talent. En daar hebben we veel van rondlopen op de geïntegreerde (online en offline) creatieve vloer van GUC Agency.”

Jurgen Retra start als Strategy Director bij GUC Agency

Geplaatst op 28/03/2019

Jurgen heeft zijn strategische kennis opgedaan bij onder andere BBDO in Duitsland en Australië, OMD Nederland en Duitsland, Accenture en SVB Media. Van 2014 tot en met 2018 was hij verbonden aan het digitale bureau RLVNT, waarvan de laatste twee jaar als managing director.


Jurgen Retra: “De grenzen tussen campagne, content en conversatie vervagen in rap tempo. Het consistent en zorgvuldig opbouwen van je merkbelofte is één, het vervolgens dagelijks waarmaken en bewijzen voor al die individuele mensen met ieder een eigen mening (en de bijbehorende social accounts) is een ander verhaal. GUC Agency heeft alle disciplines en capaciteiten die hiervoor nodig zijn in huis en ik kijk er naar uit om dit nog sterker vanuit strategie, data en insights te voeden.


Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Jurgen heeft zijn *roots* en ervaring binnen digital, creatie én media. Hij past dus perfect binnen een geïntegreerd bureau als GUC Agency, waar campagnes, content en conversatie bij elkaar komen. Op basis van zijn inhoudelijke toegevoegde waarde en de wederzijdse sterke klik zijn we het snel eens geworden over zijn rol binnen GUC Agency als Strategy Director. En daar zijn we heel erg blij mee.”

Jurgen heeft zijn strategische kennis opgedaan bij onder andere BBDO in Duitsland en Australië, OMD Nederland en Duitsland, Accenture en SVB Media. Van 2014 tot en met 2018 was hij verbonden aan het digitale bureau RLVNT, waarvan de laatste twee jaar als managing director.


Jurgen Retra: “De grenzen tussen campagne, content en conversatie vervagen in rap tempo. Het consistent en zorgvuldig opbouwen van je merkbelofte is één, het vervolgens dagelijks waarmaken en bewijzen voor al die individuele mensen met ieder een eigen mening (en de bijbehorende social accounts) is een ander verhaal. GUC Agency heeft alle disciplines en capaciteiten die hiervoor nodig zijn in huis en ik kijk er naar uit om dit nog sterker vanuit strategie, data en insights te voeden.


Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Jurgen heeft zijn *roots* en ervaring binnen digital, creatie én media. Hij past dus perfect binnen een geïntegreerd bureau als GUC Agency, waar campagnes, content en conversatie bij elkaar komen. Op basis van zijn inhoudelijke toegevoegde waarde en de wederzijdse sterke klik zijn we het snel eens geworden over zijn rol binnen GUC Agency als Strategy Director. En daar zijn we heel erg blij mee.”

Nieuwe campagne voor Hyundai: Private Lease zonder verborgen kosten

Geplaatst op 06/03/2019

Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt. Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.

Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt. Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.

GUC helpt Klaverblad met campagne voor vergroenen van tuinen

Geplaatst op 25/02/2019

Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid. “We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit. “Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.” De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.

Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid. “We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit. “Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.” De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.

GUC Agency en Superunie trots op g’woon-campagne

Geplaatst op 18/01/2019

De nieuwe campagne richt zich op de kwaliteit van g’woon-producten. Het gaat hierbij om de smaak en rijkheid van de producten. Maar ook om de maatschappelijk verantwoorde productie ervan (met keurmerken van bijvoorbeeld Beter Leven Keurmerk en Fair Trade). En dat tegen een g’woon goede prijs. In de eerste drie commercials worden de kwaliteit en scherpe prijs van chocola, granola en soep belicht. De pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ die in de introductiecampagne van g’woon geïntroduceerd werd, blijft behouden. Manon Daggers, Program Director Marketing en verantwoordelijk voor MarCom bij Superunie: “Voor onze merken waren we op zoek naar één bureau dat voor de verschillende merken op verschillende disciplines met ons mee kan denken. We hebben voor GUC Agency gekozen, omdat het bureau enerzijds thema en activatie in een lijn weten te brengen en anderzijds alle disciplines als tv, digital, activatie, shopper marketing en social onder een dak hebben. Met deze keuze kunnen we samen invulling geven aan onze ambities. Zowel met grote campagnes voor onze grote merken als aan wat pragmatischere activiteiten”. De campagne werd geproduceerd in samenwerking met MacGyver (regisseur: Anne de Clercq) en MacLoud.



De nieuwe campagne richt zich op de kwaliteit van g’woon-producten. Het gaat hierbij om de smaak en rijkheid van de producten. Maar ook om de maatschappelijk verantwoorde productie ervan (met keurmerken van bijvoorbeeld Beter Leven Keurmerk en Fair Trade). En dat tegen een g’woon goede prijs. In de eerste drie commercials worden de kwaliteit en scherpe prijs van chocola, granola en soep belicht. De pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ die in de introductiecampagne van g’woon geïntroduceerd werd, blijft behouden. Manon Daggers, Program Director Marketing en verantwoordelijk voor MarCom bij Superunie: “Voor onze merken waren we op zoek naar één bureau dat voor de verschillende merken op verschillende disciplines met ons mee kan denken. We hebben voor GUC Agency gekozen, omdat het bureau enerzijds thema en activatie in een lijn weten te brengen en anderzijds alle disciplines als tv, digital, activatie, shopper marketing en social onder een dak hebben. Met deze keuze kunnen we samen invulling geven aan onze ambities. Zowel met grote campagnes voor onze grote merken als aan wat pragmatischere activiteiten”. De campagne werd geproduceerd in samenwerking met MacGyver (regisseur: Anne de Clercq) en MacLoud.



GUC en FONK lanceren ShopWatch Challenger Award

Geplaatst op 17/12/2018

Op basis van de vlogs waarin de genomineerde challenger brands zich de afgelopen twee jaar hebben gepresenteerd, wordt een longlist van tien nominaties samengesteld voor de ShopWatch Challenger Award 2019. De tien meest bekeken en gedeelde vlogs dringen door tot de longlist, waarna de jury in een eerste schriftelijke stemming de shortlist van vijf challenger brands samenstelt. Op 16 april 2019 komt de vak- en de publieksjury bijeen om uit de vijf genomineerde retailbrands de winnaar te kiezen. De jury wordt samengesteld uit de marktleiders die zich de afgelopen twee jaar als counterpart van de challengers hebben gepresenteerd in FONK magazine. De vijf genomineerde merken presenteren zich op 16 april in een powertalk van tien minuten aan de jury en een publiek van genodigden, waarna de jury onder leiding van de juryvoorzitter vragen kan stellen. Na de de presentatie- en vragenrondes trekt de jury zich terug om aan de hand van drie criteria te bepalen welk merk volgens hen de titel ShopWatch Challenger Award 2019 verdient. De drie criteria op basis waarvan de jury tot de winnende keuze komt, zijn: * relevant/vernieuwend concept * helder geformuleerde doelgroep * uitgekiend marketing-concept waarmee de doelgroep aantoonbaar effectief bereikt wordt Na afloop van de stemming wordt op 16 april 2019 tijdens een feestelijke borrel de ShopWatch Challenger Award 2019 uitgereikt. De winnaar ontvangt een award en krijgt een main feature in FONK magazine.

Op basis van de vlogs waarin de genomineerde challenger brands zich de afgelopen twee jaar hebben gepresenteerd, wordt een longlist van tien nominaties samengesteld voor de ShopWatch Challenger Award 2019. De tien meest bekeken en gedeelde vlogs dringen door tot de longlist, waarna de jury in een eerste schriftelijke stemming de shortlist van vijf challenger brands samenstelt. Op 16 april 2019 komt de vak- en de publieksjury bijeen om uit de vijf genomineerde retailbrands de winnaar te kiezen. De jury wordt samengesteld uit de marktleiders die zich de afgelopen twee jaar als counterpart van de challengers hebben gepresenteerd in FONK magazine. De vijf genomineerde merken presenteren zich op 16 april in een powertalk van tien minuten aan de jury en een publiek van genodigden, waarna de jury onder leiding van de juryvoorzitter vragen kan stellen. Na de de presentatie- en vragenrondes trekt de jury zich terug om aan de hand van drie criteria te bepalen welk merk volgens hen de titel ShopWatch Challenger Award 2019 verdient. De drie criteria op basis waarvan de jury tot de winnende keuze komt, zijn: * relevant/vernieuwend concept * helder geformuleerde doelgroep * uitgekiend marketing-concept waarmee de doelgroep aantoonbaar effectief bereikt wordt Na afloop van de stemming wordt op 16 april 2019 tijdens een feestelijke borrel de ShopWatch Challenger Award 2019 uitgereikt. De winnaar ontvangt een award en krijgt een main feature in FONK magazine.

GUC Agency ontwikkelt KiKa Kerstballencampagne

Geplaatst op 07/12/2018

De KiKa Kerstballenactie is ontwikkeld door GUC Agency in samenwerking met Tuinbranche Nederland en Edelman. En met Tuinzaken en Garden Connect. De campagne wordt ondersteund door KiKa-ambassadrice Xandra Brood en haar dochters Lola en Holly. Xandra Brood: “Het is helaas niet vanzelfsprekend, dat ieder kind een mooie Kerst en een gezond nieuwjaar in het vooruitzicht heeft. Door KiKa Kerstballen te kopen, ziet je kerstboom er niet alleen nóg mooier uit, maar versier je je boom dit jaar met een doel.” Het doel van de campagne is om niet alleen de aandacht te vestigen op het goede werk van de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), maar ook om concreet een bedrag van € 150.000,- op te halen. Dit bedrag wordt besteed aan het verdere onderzoek naar kanker bij kinderen. De KiKa Kerstbal kost € 4,95 per stuk. Na aftrek van btw en kosten, waarop géén winst wordt gemaakt, komt per kerstbal € 2,50 direct ten goede aan KiKa. Er zijn vier verschillend gedecoreerde KiKa Kerstballen. [Lees hier meer over deze campagne.](https://www.kikakerstbal.nl/)

De KiKa Kerstballenactie is ontwikkeld door GUC Agency in samenwerking met Tuinbranche Nederland en Edelman. En met Tuinzaken en Garden Connect. De campagne wordt ondersteund door KiKa-ambassadrice Xandra Brood en haar dochters Lola en Holly. Xandra Brood: “Het is helaas niet vanzelfsprekend, dat ieder kind een mooie Kerst en een gezond nieuwjaar in het vooruitzicht heeft. Door KiKa Kerstballen te kopen, ziet je kerstboom er niet alleen nóg mooier uit, maar versier je je boom dit jaar met een doel.” Het doel van de campagne is om niet alleen de aandacht te vestigen op het goede werk van de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), maar ook om concreet een bedrag van € 150.000,- op te halen. Dit bedrag wordt besteed aan het verdere onderzoek naar kanker bij kinderen. De KiKa Kerstbal kost € 4,95 per stuk. Na aftrek van btw en kosten, waarop géén winst wordt gemaakt, komt per kerstbal € 2,50 direct ten goede aan KiKa. Er zijn vier verschillend gedecoreerde KiKa Kerstballen. [Lees hier meer over deze campagne.](https://www.kikakerstbal.nl/)

Goud Uberconnected en zusterbureaus komen samen in één bureaumerk: GUC Agency

Geplaatst op 03/12/2018

Sinds de fusie tussen Goud Activatie en Uberconnected in 2016, timmeren we als bureau stevig aan de weg. Goud Uberconnected (**merkcampagnes, activaties en social**) maakte een flinke organische groei door. Daarnaast volgden een aantal strategische overnames, die ons dienstenportfolio aanzienlijk hebben versterkt: Icemedia (**digital**), Redmint (**retail**) en DIFR (**experiential**) werden geacquireerd. Begin dit jaar werden alle bureaus gehuisvest in één gezamenlijk pand aan het Surinameplein in Amsterdam. Managing partner Brian Hirman: “GUC Agency laat campagnes, content, conversaties en experiences samen komen vanuit één centrale strategie en groot creatief idee. Naar onze mening komen zo merken écht tot leven. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. Om deze visie waar te maken hebben we de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in de nodige specialistische expertise en de integratie ervan binnen de accountteams. Dat we sinds dit jaar met elkaar in hetzelfde pand zitten heeft dit integratieproces aanzienlijk versneld. Verdergaan onder één gezamenlijke bureaunaam – GUC Agency – is daarom niet meer dan een logische vervolgstap.”

Sinds de fusie tussen Goud Activatie en Uberconnected in 2016, timmeren we als bureau stevig aan de weg. Goud Uberconnected (**merkcampagnes, activaties en social**) maakte een flinke organische groei door. Daarnaast volgden een aantal strategische overnames, die ons dienstenportfolio aanzienlijk hebben versterkt: Icemedia (**digital**), Redmint (**retail**) en DIFR (**experiential**) werden geacquireerd. Begin dit jaar werden alle bureaus gehuisvest in één gezamenlijk pand aan het Surinameplein in Amsterdam. Managing partner Brian Hirman: “GUC Agency laat campagnes, content, conversaties en experiences samen komen vanuit één centrale strategie en groot creatief idee. Naar onze mening komen zo merken écht tot leven. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. Om deze visie waar te maken hebben we de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in de nodige specialistische expertise en de integratie ervan binnen de accountteams. Dat we sinds dit jaar met elkaar in hetzelfde pand zitten heeft dit integratieproces aanzienlijk versneld. Verdergaan onder één gezamenlijke bureaunaam – GUC Agency – is daarom niet meer dan een logische vervolgstap.”

Hoogste score voor Goud Uberconnected in klanttevredenheidsonderzoek 2018

Geplaatst op 28/11/2018

Het berekend gemiddelde is gebaseerd een dertiental criteria: snelheid van werken, relatiebeheer, prijs-prestatie, inzet & service, administratieve afhandeling, nauwkeurigheid van werken, omgaan met briefings, creativiteit, effectiviteit, functioneren als sparringpartner, pro-activiteit, functioneren als business accelerator en tevredenheid in het algemeen. Op 11 van de 13 criteria scoorde Goud Uberconnected in 2018 een hoger cijfer dan in 2017. Vooral op het laatstgenoemde criterium – de algemene tevredenheid over het bureau – werd aanzienlijk hoger gescoord: van 7,90 in 2017 naar 9,56 in 2018! Met recht: blije klanten! In de resultaten van Goud Uberconnected zijn ook de cijfers van Icemedia, Redmint en DIFR meegenomen. De complete uitslag van het bureau klanttevredenheidsonderzoek is vanaf vandaag te lezen op [fonkonline.nl](https://fonkonline.nl) en vanaf vrijdag 30 november in FONK50 en in het magazine Red Alert 2018.

Het berekend gemiddelde is gebaseerd een dertiental criteria: snelheid van werken, relatiebeheer, prijs-prestatie, inzet & service, administratieve afhandeling, nauwkeurigheid van werken, omgaan met briefings, creativiteit, effectiviteit, functioneren als sparringpartner, pro-activiteit, functioneren als business accelerator en tevredenheid in het algemeen. Op 11 van de 13 criteria scoorde Goud Uberconnected in 2018 een hoger cijfer dan in 2017. Vooral op het laatstgenoemde criterium – de algemene tevredenheid over het bureau – werd aanzienlijk hoger gescoord: van 7,90 in 2017 naar 9,56 in 2018! Met recht: blije klanten! In de resultaten van Goud Uberconnected zijn ook de cijfers van Icemedia, Redmint en DIFR meegenomen. De complete uitslag van het bureau klanttevredenheidsonderzoek is vanaf vandaag te lezen op [fonkonline.nl](https://fonkonline.nl) en vanaf vrijdag 30 november in FONK50 en in het magazine Red Alert 2018.

Maxim van Rijs naar GUC

Geplaatst op 27/11/2018

De afgelopen acht en half jaar was hij werkzaam bij Alfred International, waar hij campagnes voor klanten als LiGa, Beter Horen, Conimex, Bonduelle, Becel, Knorr en Lotto maakte. De laatste twee jaar was hij (mede)eindverantwoordelijk voor alle internationale accounts van het zusterbedrijf MullenLoweAlfred.

De afgelopen acht en half jaar was hij werkzaam bij Alfred International, waar hij campagnes voor klanten als LiGa, Beter Horen, Conimex, Bonduelle, Becel, Knorr en Lotto maakte. De laatste twee jaar was hij (mede)eindverantwoordelijk voor alle internationale accounts van het zusterbedrijf MullenLoweAlfred.

Nieuwe campagne voor Primera

Geplaatst op 30/10/2018

Het leven bestaat namelijk uit momenten, groot en klein. Zo kun je jezelf urenlang verliezen in een goed boek, even aan de ontbijttafel de krant erbij pakken, of iemand spontaan verrassen met een mooi cadeau. In de campagne is zijn allerlei mensen te zien op dit soort momenten in het leven. Het herinnert je aan het feit dat Primera in veel van deze momenten een rol speelt, en vertelt je dat Primera deze momenten graag bijzonder maakt.

Het leven bestaat namelijk uit momenten, groot en klein. Zo kun je jezelf urenlang verliezen in een goed boek, even aan de ontbijttafel de krant erbij pakken, of iemand spontaan verrassen met een mooi cadeau. In de campagne is zijn allerlei mensen te zien op dit soort momenten in het leven. Het herinnert je aan het feit dat Primera in veel van deze momenten een rol speelt, en vertelt je dat Primera deze momenten graag bijzonder maakt.

Sander Tacx Group Digital Director

Geplaatst op 18/09/2018

Sander Tacx (1970) heeft rijke ervaring binnen de digitale bureauwereld. Zo was Tacx accountdirector bij Media Republic en Lost Boys. Bij Boondoggle (later: Havas Boondoggle) stond hij aan het roer als managing director. Tacx maakt nu de overstap vanuit het bureau Born05 waar hij senior client partner was. Sander Tacx: “Om merken te laten leven is het essentieel om vanuit één big idea te werken. Het denken en werken met de customer journey van de doelgroep centraal, is iets dat in het DNA van mijzelf en GUC zit. Dat matcht dus goed! Met onze eigen digital creative studio in Lissabon hebben we daarnaast ook de nodige executiekracht in huis. Heb vreselijk veel zin om mijn bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van dit bureau en haar klanten.” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Na de overname van Icemedia vorig jaar en DIFR dit jaar, hebben we vol ingezet op de inhoudelijke en operationele integratie van deze digitale activiteiten binnen GUC Agency. Met Sander aan boord ben ik ervan overtuigd dat we nu meters kunnen maken met de verdere uitbouw van onze toegevoegde waarde voor onze klanten op het gebied van digital.”

Sander Tacx (1970) heeft rijke ervaring binnen de digitale bureauwereld. Zo was Tacx accountdirector bij Media Republic en Lost Boys. Bij Boondoggle (later: Havas Boondoggle) stond hij aan het roer als managing director. Tacx maakt nu de overstap vanuit het bureau Born05 waar hij senior client partner was. Sander Tacx: “Om merken te laten leven is het essentieel om vanuit één big idea te werken. Het denken en werken met de customer journey van de doelgroep centraal, is iets dat in het DNA van mijzelf en GUC zit. Dat matcht dus goed! Met onze eigen digital creative studio in Lissabon hebben we daarnaast ook de nodige executiekracht in huis. Heb vreselijk veel zin om mijn bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van dit bureau en haar klanten.” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Na de overname van Icemedia vorig jaar en DIFR dit jaar, hebben we vol ingezet op de inhoudelijke en operationele integratie van deze digitale activiteiten binnen GUC Agency. Met Sander aan boord ben ik ervan overtuigd dat we nu meters kunnen maken met de verdere uitbouw van onze toegevoegde waarde voor onze klanten op het gebied van digital.”