home

Challenger Stories | Karma Kebab

Heleen de Vries

op 28/07/2021

#blog #challenger stories

Nu in Challenger Stories: Marcel van der Heijden van Karma Kebab. 100% plantaardige kebab gemaakt van lokale Hollandse granen en groente. Een merk met een grootse ambitie, namelijk om 'het beste kebab-merk ter wereld te worden'.


Onze andere artikelen

Intracto Group bouwt verder met Internet Architects

Heleen de Vries

#news #nieuws

Intracto Group bouwt verder met Internet Architects

Het Belgische Internet Architects sluit zich aan bij Intracto Group. Met een team van 35 digitale experts richt het in Antwerpen gevestigde bureau zich sterk op digitale strategie, user experience en service design. Met de toetreding tot Intracto Groep kiest Internet Architects ervoor om het aanbod voor zowel het eigen team als voor de klanten te verbreden.

Voor Intracto Group past de overname van Internet Architects in de visie en ambitie om verder te groeien als geïntegreerd full-service bureau, dat voor haar klanten dé partner wil zijn, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Expertise in user experience & service design steeds belangrijker

Sinds de oprichting in 2006 kende Internet Architects een ononderbroken groei. Als pionier in user experience (UX) ondersteunt het bureau bedrijven en overheden om het maximale te halen uit hun digitale inspanningen. 

David De Block, CEO Internet Architects (links op e foto): "De mogelijkheden, die nu ontstaan zijn legio. Voor onze medewerkers en voor onze klanten. Dát en de chemie met Pieter Janssens én het verhaal van Intracto Group gaf ons al bij de eerste meeting een heel goed gevoel. De eerste kennismaking, die we hadden gepland, zou in eerste instantie twee uur te duren. Maar na 30 minuten was de meeting al voorbij, omdat we meteen volledig op dezelfde golflengte zaten. Klanten hebben meer en meer behoefte aan digitale expertise en tegelijkertijd aan totale ontzorging. Daar gaan we dus verder aan werken. De open cultuur, de campusfilosofie van Intracto Group en de mindset om samen te groeien en te werken aan de digitale transformatie van klanten maakt de toekomst zo ontzettend boeiend."

Overheidscommunicatie verder digitaliseren

Pieter Janssens, CEO Intracto Group (rechts op de foto): "De expertise van Internet Architects is vooral 'vooraan in de keten' van toepassing. Vanaf het moment, dat gebruikers zich beginnen te oriënteren, zorgt het team van Internet Architects al voor een frictieloze en doeltreffende ervaring. Het boeiende daarbij is, dat ze die kennis niet enkel inzetten in B2C of B2B. Internet Architects is ook zéér sterk op het vlak van overheidscommunicatie. Voor zowel de Europese, federale, regionale en lokale overheden in België. Samen met hen willen we in die markt nog veel meer gaan betekenen. Zo zal David De Block zijn expertise inzetten om samen met Intracto Group de digitale transformatie ook binnen overheden verder te ontwikkelen."

Campus Antwerpen groeit en zoekt nog meer talent

Het team van Intracto Group krijgt met Internet Architects opnieuw een flinke kwaliteitsinjectie. Een welkome aanvulling want de behoefte aan digitale expertise groeit bij de klanten. Zo zoekt Intracto Group in België, Nederland en Scandinavië naar meer dan 75 versterkingen, waarvan alleen al in Antwerpen 20 vacatures wachten om ingevuld te worden. 

Challenger Stories | Holie

Heleen de Vries

#blog #challenger stories

Dit keer: Valentijn van Santvoort, co-founder van Holie. Hij vertelt met passie dat klimaatverandering dé uitdaging van deze tijd is. En dat ze die graag willen aangaan door onder andere de helft van Holie’s winst te investeren in de vergroening van onze aarde.


GUC Agency ontwikkelt ‘In good hands’-campagne voor Debic

Jos Majoor

#news #nieuws

Na een in december vorig jaar gewonnen competitie, op basis van een overtuigend big idea, heeft GUC Agency een internationale B to B-campagne ontwikkeld voor het professionele zuivelmerk Debic. Titel van de campagne: In good hands.

Lianne Boeljon - Kaat, Global Communication Manager Debic & FrieslandCampina Professional bij FrieslandCampina: “Vanuit het gewonnen pitch-idee is door GUC Agency een aansprekend strategisch en creatief concept ontwikkeld. In dit concept spelen de handen van onze doelgroep – de bakkers, patissiers en chefs, die verantwoordelijk zijn voor al hun heerlijke producten – een hoofdrol. Dat wij ze met Debic een handje helpen, spreekt voor zich. Debic is in goede handen bij onze professionele gebruikers en zij zijn in goede handen bij ons. Dát is onze boodschap”.

De 360º campagne, die tot doel heeft awareness en sales te creëren voor de producten van Debic en in tien landen is gelanceerd, bestaat uit een brand movie, print, landingspagina, social ads en een productbrochure voor de diverse boter- en roomvarianten.

Debic is een professioneel zuivelmerk voor chefs, banketbakkers en andere food professionals in de foodservice-markt. Het merk maakt onderdeel uit van FrieslandCampina. FrieslandCampina Professional is een van de belangrijkste groeipilaren voor FrieslandCampina en met meer dan 100 jaar ervaring speelt Debic als vertrouwd merk hierin een belangrijke rol.

GUC Agency ontwikkelt merkcampagne voor Toolstation

Jos Majoor

#news #nieuws

Altijd alles voorhanden luidt de titel van de merkcampagne van Toolstation, die GUC Agency voor de Nederlandse markt heeft ontwikkeld. In deze campagne richt Toolstation zich op de zelfstandige professional in de bouw. Toolstation presenteert zich met de campagne als dé leverancier, die alles in huis heeft op het gebied van professionele gereedschappen en bouwmaterialen. Kortom, álles wat vakmensen in de bouw nodig hebben.

Saskia Oosterhuis, Marketing Director: “Goed gereedschap en materiaal zijn onmisbaar in de bouw. Maar zonder de juiste werkhanden, heb je er uiteindelijk weinig aan. Handen en materialen zijn volledig complementair aan elkaar. In de handen van een professionele vakman of -vrouw krijgt iets functioneels als gereedschap of bouwmateriaal meerwaarde. Professioneel gereedschap in de juiste handen levert wat moois op. Daarom hebben we ervoor gekozen om sterke werkhanden een podium te geven in onze nieuwe campagne.

De thematiek Altijd alles voorhanden staat in drie woorden letterlijk voor de USP’s van ons merk. Altijd ruime openingstijden en bestellingen na 10 minuten op te halen in een Toolstation-vestiging. Alles beschrijft ons ruime assortiment van meer dan 12.000 producten aan professioneel gereedschap en materialen. Voorhanden geeft aan, dat wij die producten altijd op voorraad hebben of snel kunnen leveren.”

De campagne is outdoor zichtbaar door de inzet van snelwegmasten, abri’s en digitale abri’s rondom tankstations. Daarnaast instore met onder andere narrowcasting. En digitaal met behulp van displaybannering, banners ten behoeve van de eigen website en socials. Een 20 seconden-commercial met drie verschillende tag-ons zorgt voor hoorbaarheid op de radio.

‘Handig in de buurt’: nieuwe tv-commercial voor Primera

Heleen de Vries

#news #nieuws

Met de nieuwe, door GUC Agency ontwikkelde, tv-commercial zet Primera de verkoop van haar functionele assortiment centraal. Daarnaast wordt benadrukt, dat de winkels van Primera altijd lekker in de buurt zijn en naast productverkoop ook verschillende nuttige diensten aanbieden, zoals post- en pakketdiensten.

 Onder de noemer ‘Handig in de buurt’ onderstreept Primera haar positie als winkelketen, waar je gemakkelijk én in de buurt allerlei functionele producten en diensten kunt kopen. Originele telecom-accessoires van Apple of Samsung, het PostNL-pakketpunt, de stomerij- en pasfotoservice, het inleveren van boekenbonnen en alles voor je thuiskantoor, zoals printerpapier, cartridges en andere kantoorartikelen. Al dit soort producten en diensten bieden meer dan 525 Primera-winkels in de buurt aan.

 De commercial wordt gecombineerd met een Moederdag-tag on met een specifiek aanbod cadeaukaarten voor Moederdag. Daarna volgen een Handig in de buurt-commercial met aanbod telecomaccessoires en begin juni met een Vaderdag-aanbod. 


Coop commercial Eurovisie Songfestival

Heleen de Vries

#news #nieuws

In de televisiecommercial, die vanaf zondagavond 2 mei is te zien, presenteert supermarktketen Coop zich als Nationaal Partner van het aanstaande Eurovisie Songfestival. De commercial is door GUC Agency ontwikkeld en focust zich op het openstellen voor anderen, waarmee de kracht van samen wordt benadrukt.

Mariëlle Witjes, Manager Marketing en Communicatie van Coop Supermarkten: “Het Eurovisie Songfestival is een van de weinige evenementen in de wereld, dat zó sterk de kracht van samen uitdraagt. Dat maakt, dat het Eurovisie Songfestival en Coop perfect bij elkaar passen. Beide benadrukken de kracht van samen. Wij vinden het als supermarktorganisatie met een maatschappelijke functie belangrijk om iedereen, van iedere cultuur en met elke achtergrond, gelijk te behandelen. Daarom verbinden we met trots onze naam aan een fenomeen, dat al decennialang landen met elkaar verbindt en een ongekend saamhorigheidsgevoel losmaakt bij mensen in heel Europa en daarbuiten.”

De tv-commercial laat zien hoe twee mensen allebei plezier beleven aan muziek door hun oordopjes met elkaar te delen en zo – hoe verschillend ze ook mogen zijn – met elkaar verbonden zijn. De commercial is onderdeel van een grote campagne van Coop rondom het Eurovisie Songfestival. Ten behoeve van deze campagne is er tevens een promotionele win-actie ontwikkeld. Én unieke producten, zoals popcorn, tompoezen en een unieke cava, die de Eurovisie Songfestival-avonden thuis voor de buis extra gezellig maken.


Opdrachtgever: Coop Supermarkten

Bureau: GUC Agency    

Productiemaatschappij: Suikerdepôt 

Director: Werner Damen

Producer: Paul Harting


Intracto Group legt met overname full-service agency Stendahls stevige basis in Scandinavië

Jos Majoor

#news #nieuws

Herentals/Göteborg, 26 april - Met de overname van Stendahls zet Intracto Group haar eerste stappen in Scandinavië. Het prestigieuze Zweedse full-service agency staat met een team van 120 experts in strategie, creatie en technologie bekend om haar holistische aanpak op het vlak van merkcommunicatie. Stendahls is voor Intracto Group het antwoord op de sterke behoefte aan een digitale full-service, end-to-end partner in Scandinavië.

De overname van Stendahls onderstreept de ambitie van Intracto Group om – naast het sterke groeitraject in de Benelux – een geïntegreerde full-service bureaugroep op pan-Europees niveau op te bouwen. Intracto Group wil een betrokken partner zijn voor haar klanten, zodat die kunnen uitblinken op vlak van strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Scandinavië ideale tweede regio om groeiambities waar te maken

Gezien de ambities van Intracto Group is Zweden het perfecte land om voet aan wal te zetten in Scandinavië. De ruim 10 miljoen inwoners zijn actief in meer dan 1 miljoen bedrijven. De reclame-uitgaven daarvan bedroegen vorig jaar meer dan 1,2 miljard euro. Zweden heeft ook een zeer sterke positie op het gebied van design, gaming en technologische innovatie in vele sectoren.

Net als in de Benelux is het bureaulandschap in Scandinavië nogal gefragmenteerd. In dit landschap wil Intracto Group een actieve rol spelen als end-to-end, full-service partner. Dankzij de overname van Stendahls kan Intracto Group nóg beter inspelen op de behoeften van internationale klanten. Terwijl lokale experts hun meerwaarde kunnen toevoegen aan internationale deals.

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "In elk rapport over digitale adoptie komt Zweden als koploper naar voren. Of het nu gaat om het gebruik van sociale media, e-commerce of digitale bank- en financiële apps: Zweden loopt altijd voorop. Toch slagen maar weinig bureaus erin om voor hun klanten een echte end-to-end partner te zijn.

Vanaf het moment dat we elkaar ontmoetten, wisten we dat Stendahls goed bij onze groep zou passen. Het team, hun expertise en hun mindset sloten perfect bij die van ons aan. Wij hechten allebei veel belang aan kennisdeling om zo onze collega's en klanten te helpen het verschil te maken.

Stendahls is een doordachte keuze, die ons in staat stelt om te groeien en volgende stappen te zetten in de regio. Niet alleen voor de getalenteerde medewerkers, maar ook voor de klanten, die op zoek zijn naar een full-servicebureau, dat écht klantgericht is."

Stendahls als ideale Scandinavische partner voor creativiteit, design en technologie

Stendahls ziet zichzelf als een team van nieuwsgierige vernieuwers, gedreven door creativiteit, design en technologie. Net als Intracto Group in de Benelux ziet Stendahls een groeiende vraag naar echte digitale partners in Scandinavië. Bureaus, die bereid en in staat zijn om de verantwoordelijkheid te nemen over een volledig traject. Of nog belangrijker: die kunnen zorgen voor een blijvende impact gedurende de gehele customer journey.

Stendahls staat bekend om haar holistische benadering van merkcommunicatie. Dankzij de nodige kennis en ervaring creëert Stendahls continu meerwaarde voor regionale en internationale klanten zoals Volvo, Husqvarna, Bowers & Wilkins en Sandvik.

Een geïntegreerde aanpak over media, markten en grenzen heen

Henrik Segergren, CEO Stendahls: ""Het is opvallend hoe onze visie op marketing, communicatie en technologie een blauwdruk lijkt te zijn van het project, dat Intracto Group aan het bouwen is.

Ook wij geloven, dat we – meer dan ooit tevoren – nóg klantgerichter moeten zijn. De meeste bureaus lijken hun adviezen te baseren op hun eigen mogelijkheden. Niet op basis van wat de klant écht nodig heeft. Net als Intracto Group willen wij dat type bureau niet zijn.

De culturele overeenkomst met Intracto Group is 100%. In onze ambitie om te groeien was de tijd rijp om de krachten te bundelen. We zetten de merken van onze klanten in het voetlicht. Over media, markten en grenzen heen. En dat in een wereld, die constant evolueert en steeds digitaler wordt."

Codezilla versterkt Intracto Group

Jos Majoor

#news #nieuws

Utrecht, Herentals, 22 april 2021 - Vanuit de ambitie om kwalitatief te groeien én vanwege de behoefte aan een verdere verdieping en verbreding van de dienstverlening, kiest Codezilla ervoor om toe te treden tot Intracto Group. Met 25 front-end development-experts zet Codezilla zich dagelijks met passie in om innovatieve front-end oplossingen te ontwikkelen voor haar klanten. Het Utrechtse bureau gelooft daarbij in een balans tussen samenwerking met de klant in-house en tegelijkertijd consultancy op afstand.

Intracto Group bouwt continu aan de verdere ontwikkeling van een geïntegreerd full-servicebureau. Een end-to-end partner voor klanten, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Grote behoefte aan groei in front-end technologie

Martin Gritter, CEO Codezilla: "De noodzaak tot het intensiveren van digitalisering, waar COVID-19 mede voor heeft gezorgd, zette veel bedrijven aan het denken. Het belang van adequate en aantrekkelijke digitale toepassingen, die vooral gebruiksvriendelijk dienen te zijn, was nog nooit zo groot.

Front-end technologieën en -frameworks zijn essentieel voor het op maat maken van complexe (web-)applicaties. Dit is onze passie en onze toegevoegde waarde. Onze vakmensen werken in teams met onze klanten om zodoende hun digitale eisen en wensen te kunnen realiseren. We worden hierom gewaardeerd.

Om de continuïteit voor onze klanten en voor onze medewerkers verder te vergroten, is er bewust gekozen voor aansluiting bij een sterke geïntegreerde partner met internationale ambities: Intracto Group.

We werken al vanaf de oprichting van Codezilla - zes jaar geleden - succesvol samen met Frontmen. Hun samenwerking met Intracto Group, sinds 2019, is succesvol en heeft ons in onze keuze gesterkt. Voor zowel onze medewerkers als onze klanten nemen de digitale mogelijkheden sterk toe. Samen met Intracto Group kunnen we nóg meer inzetten op kennisdeling en ontstaan er legio ontplooiingsmogelijkheden."

Samenwerkingsmodellen van morgen opzoeken

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: : "De professionele front-end expertise die we met de teamleden van Codezilla aan boord halen, versterk onze groep. Daarnaast is Codezilla voor Intracto Group interessant vanwege de diverse samenwerkingsvormen die ze met hun klanten hebben.

Naast externe expertise, zet Codezilla sterk in op in-house consultancy. Niet alleen voor een klant werken, maar echt mét de klant samenwerken. Daar willen we ook in de toekomst meer op inzetten. Niet louter een rol spelen als agency, maar veel meer als een waardevolle businesspartner. We hebben gezamenlijk hetzelfde doel: sámen met onze klanten groeien. En hoe dichter je bij de klant bent, hoe beter je dat kan."

Sterke groei voor Campus Utrecht

Brian Hirman, Director Corporate Development/M&A Intracto Group: “Onze campusfilosofie is ondertussen gekend: onze impact naar klanten maximaal verhogen door in te zetten op kennisdeling en het samenbrengen van talent. Dit in de context van een aantrekkelijk open huis waar experts en talent in strategie, creatie, content, marketing en technologie elkaar ontmoeten.

Met Codezilla kijken we samen naar een verdere versterking en verdieping voor onze Campus Utrecht, zodat het team en de klanten de voordelen van een end-to-end en full-servicepartner als Intracto Group kunnen ervaren.”