home

Challenger Stories | Fairphone

Heleen de Vries

op 22/04/2021

#blog #challenger stories

Challenger Stories met dit keer Ewa Skotnicki, Head of Brand van Fairphone dat de meest duurzame smartphones ter wereld maakt. Fairphone is samen MUD Jeans en Naïf finalist in de competitie Coolest Dutch Brands 2020.


Onze andere artikelen

Mediabureau Zoekhelden vindt toekomst bij Intracto Group

Heleen de Vries

#news #nieuws

Het mediabureau Zoekhelden sluit zich aan bij Intracto Group. Het Amsterdamse bureau is onder andere sterk in media-advies en -inkoop, marketing en detachering door bij klanten op kantoor advies te verstrekken. Het bureau telt 15 experts en groeide de laatste tien jaar van search advertising agency door naar een full-service media agency.


Intracto Group bouwt continu aan de verdere ontwikkeling van een geïntegreerd full-servicebureau. Een end-to-end partner voor klanten, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Zoekhelden: media- en marketing expertise samengebracht

Zoekhelden is van origine een bureau dat sterk is in search engine advertising. Het uitgangspunt was hierbij steeds, dat als search als basis goed staat, je verder kan inzetten op branding. Op deze manier groeide het bureau de laatste jaren fors in teamleden en in klantenportfolio.

Marcel van Huis, mede-oprichter Zoekhelden: "Wat ons aantrekkelijk maakt voor Intracto Group? Als bureau kijken we altijd verder dan naar de P van promotie. Primair staat steeds onze gedrevenheid om de doelstellingen van onze klanten te realiseren en dat vanuit een doordacht marketingplan met geïntegreerde mediaplannen. Wat ons dan weer aantrok in Intracto Group? De waarde die we beide geven aan de kwaliteiten van onze teamleden. Ook wij bouwden onze organisatie om de mensen heen. Waarbij competenties boven functies gaan. Daarnaast streven ook wij naar tevreden klanten op basis van inhoudelijke prestaties, niet naar een waardering op basis van de meeste awards. Daarom sprak de visie van Intracto Group ons enorm aan: we willen niet zo nodig de knapste van de klas zijn, wél de slimste."

Marc Arnold, mede-oprichter Zoekhelden: "We vinden het geweldig dat we onze klanten nu een nóg breder aanbod aan services kunnen aanbieden. Die vraag kwam meer en meer op bij onze klanten. Maar ook het feit dat wij nu in één klap een veelvoud aan experts hebben die campagnes kunnen opzetten en optimaliseren is voor ons een hele belangrijke winst. Nu hoeven we geen “nee” meer te zeggen. Zal ik daarnaast nog een goed bewaard geheim meegeven? We stonden met Zoekhelden op het punt om ons te rebranden naar Mediahelden. Die benaming dekt veel beter de lading van wie we vandaag zijn en wat we vandaag doen. Die plannen gaan voor nu in de koelkast, maar het toont wel meteen aan waar onze horizon ligt."

Evolutie naar een hybride samenwerking met klanten

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "Zoekhelden is een agency dat de afgelopen jaren continu heeft ingezet op verdere groei. Komende vanuit de sterkte van één expertise zijn ze sterk gegroeid. De laatste stap, die Zoekhelden nam is bijvoorbeeld hun inzet op detachering. Het is ons geloof, dat dat de komende jaren steeds belangrijker zal worden. Als bureau wil je adviseren en ontzorgen. En hoe dichter bij je klant, hoe beter je dit kan. Diepgaande partnerships vragen om een partnership op maat en daarom zullen hybride samenwerkingsvormen in de toekomst steeds belangrijker worden. Daarnaast zet Zoekhelden niet enkel in op online resultaat. Ze zijn ook ongelooflijk sterk in impactvolle mediaplannen voor bijvoorbeeld radio en televisie. Een heel kwalitatieve aanvulling op onze reeds aanwezige competenties die onze positionering als full-service agency alleen maar verder benadrukt."

Onafhankelijk media-advies vanuit Amsterdam

Brian Hirman, Director Corporate Development/M&A Intracto Group: “Met Zoekhelden hebben we de puzzel compleet als het gaat om het daadwerkelijk kunnen bieden van geïntegreerde off- en online media-advies en executie. Wat ons bijzonder aanspreekt in Zoekhelden is de transparante en open manier van advisering, welke volledig onafhankelijk is van het mediabudget van de klant. Door deze werkwijze zijn klanten verzekerd van een optimaal en eerlijk media-advies. 

Zoekhelden zal vanuit campus Amsterdam opereren en samen met Orangedotcom en Booming transformeren naar een sterk geïntegreerd media en online marketingteam. Tevens zal het Zoekhelden managementteam een actieve rol spelen in het verder ontwikkelen van off- of online media-adviesdiensten binnen de andere campussen in Nederland en België.”


Challenger Stories | Dille & Kamille

Heleen de Vries

#blog #challenger stories

Dit keer in Challenger Stories: Hans Geels, algemeen directeur van Dille & Kamille. Als halve finalist in de Coolest Dutch Brands 2020-competitie daagt hij consumenten uit om met de food- en non-foodproducten van Dille & Kamille duurzamer en bewuster te leven.



Orangedotcom voegt zich bij Intracto Group

Heleen de Vries

#news #nieuws

Intracto Group heeft zich verder versterkt met het digital marketing agency Orangedotcom. Dit Amsterdamse bureau bestaat uit een team van 30 digitale experts, dat zich specifiek richt op het realiseren van digitale groei voor haar klanten. Hiertoe behoren onder andere; Samsung, QWIC, Mollie, Tony’s Chocolonely en Red Bull.

Met de toetreding van Orangedotcom benadrukt Intracto Group opnieuw, dat het continu bouwt aan de verdere ontwikkeling van een geïntegreerd full-servicebureau, dat voor haar klanten dé partner wil zijn, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Bedrijven nóg beter ondersteunen in hun digitale groei

In tien jaar tijd bouwde Orangedotcom een sterke digitale reputatie op, die zich mede manifesteerde in de vorm van een aantal mooie awards en vakprijzen. Oprichters Arnoud Duiker en Michael Hardeman blikken echter niet alleen tevreden terug, ze kijken vooral enthousiast vooruit.

Arnoud Duiker, mede-oprichter Orangedotcom: "Dat we verder gaan als onderdeel van Intracto Group is een ongelooflijke erkenning voor ons team. Het toont aan, dat we een sterk en gezond bedrijf zijn, dat verder wil groeien. Samen met het team van Intracto Group kunnen we onze ambitie om een toonaangevend digitaal bureau te zijn, nog beter waarmaken. We willen onze klanten van A tot Z digitaal ontzorgen. Opdrachtgevers vragen steeds meer om niet alleen hun partner te zijn voor niche-opdrachten. Er is behoefte aan een partner, die verantwoordelijkheid wil en durft te nemen."

Michael Hardeman, mede-oprichter Orangedotcom: "Dit jaar is een bijzonder jaar voor ons; we vieren namelijk ons tienjarig jubileum. Ondanks deze mijlpaal zien we de potentie en de kansen in de markt en kijken we vooruit. We zien al geruime tijd een consolidatieslag in ons vakgebied, waar ontwikkelingen elkaar steeds sneller opvolgen. Met deze stap kunnen we klanten beter bedienen en groei versnellen, zowel in de breedte als in de diepte. Klanten kunnen nog steeds voor specifieke vragen op ons rekenen, maar we staan ook meer dan ooit garant voor een volledig aanbod in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie. Zowel vanuit kantoor als in-house: steeds meer detacheren we onze experts om klanten te helpen groeien. Zo nemen we werk uit handen en vormen we nóg meer een verlengstuk voor onze opdrachtgevers."

De beste partij voor digitale marketing

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "De digitale versnelling, die we sinds maart 2020 door COVID-19 zien, is onomkeerbaar. Bedrijven beseffen steeds meer het strategische belang van hun digitale aanwezigheid en het ecosysteem, dat ze moeten bouwen en onderhouden. Het team van Orangedotcom is voor ons dan ook een gerichte overname. Ze hebben een sterk team in SEA, SEO, social advertising, CRO, analytics en marketplaces. Kortom, álles wat met digital marketing te maken heeft. Als we daar onze kwaliteiten aan toe voegen, dan zijn onze klanten en onze teamleden de grote winnaars. Zo kunnen enerzijds klanten nóg meer verantwoordelijkheid en bijbehorende impact bij ons leggen. Anderzijds krijgen onze teamleden een nog veel interessanter speelveld. Ze kunnen nog beter scoren door een nog betere defensie én een nog betere aanval."

Opnieuw versterking in Amsterdam

Brian Hirman, Director Corporate Development/M&A Intracto Group: “Orangedotcom wordt onderdeel van de campus Amsterdam. Met Booming is reeds een sterk performance marketingteam in huis. Samen met Orangedotcom beschikt campus Amsterdam nu over een volledig en compleet online marketing team. Met de komst van de 30 teamleden naar de campus Amsterdam wordt het strategisch belang van de Nederlandse hoofdstad benadrukt. Het is de filosofie van Intracto Group om aanwezig te zijn, daar waar talent te vinden is en om voor klanten steeds dichtbij te zijn. Fijn, dat Arnoud en Michael zich nu voortaan ook inzetten voor Intracto Group en op de campus Amsterdam zich mede actief en ambitieus blijven inzetten op groei.”

Challenger Stories | Joolz

Heleen de Vries

#blog #challenger stories

Dit keer in Challenger Stories: Irene Muller, Marketing Director van Joolz. Het Amsterdamse kinderwagenmerk dat niet alleen functioneel en stijlvol is, maar ook duurzaam in materiaal en productie.



Challenger Stories | MUD Jeans

Heleen de Vries

#blog #challenger stories

Dit keer in Challenger Stories: CEO/Founder Bert van Son van MUD Jeans, het enige circulaire jeansmerk ter wereld. “Met een wereld zonder afval als uiteindelijk doel, maken wij van oude spijkerbroeken weer nieuwe jeans. En dat doet niemand ons na.”



Toolstation kiest GUC Agency

Heleen de Vries

#news #nieuws

Om de ambitieuze plannen voor de komende jaren te kunnen realiseren, heeft Toolstation aan GUC Agency gevraagd om de merkstrategie van de snelgroeiende leverancier van gereedschappen, accessoires en bouwproducten voor de vakman en de serieuze doe-het-zelver verder aan te scherpen.

Vanuit het Brand Anatomy-model van GUC Agency is, in nauwe samenwerking met Toolstation, in meerdere sessies, zowel offline- als digitaal, de gehele merkstrategie van Toolstation neergezet. Van purpose, visie en missie tot en met de kernwaarden, brand voice en straks ook de nieuwe merkcampagne.  

Saskia Oosterhuis, Marketing Director: “De afgelopen jaren is Toolstation hard gegroeid. De communicatie is echter nog niet meegegroeid. Dit willen we nu veranderen. COVID-19 zorgde voor een toename in het aantal doe-het-zelvers in de markt (+20% in 2020). Veel nieuwe klanten hebben Toolstation inmiddels weten te vinden. Dit momentum willen we graag vasthouden en de serieuze doe-het-zelvers willen we graag voor de langere termijn aan ons binden. We zijn te bescheiden over onze innovatieve service, terwijl wat we doen uniek is in de markt. Dit willen we meer en krachtiger gaan uitdragen op basis van een sterke merkstrategie”. 

Toolstation is een van oorsprong Britse omnichannel retail-organisatie op het gebied van gereedschap en bouwproducten met inmiddels meer dan 60 vestigingen in Nederland. Het is het plan om dit netwerk het komend jaar verder uit te breiden. 

Challenger Stories | Naïf

Heleen de Vries

#blog #challenger stories

Dit keer in Challenger Stories: skincare merk Naïf! Founder Jochem Hes: "Wij willen de wereld van persoonlijke verzorging veranderen, omdat die naar onze mening vol chemische rommel zit."



Challenger Stories | Coco Bonito

Heleen de Vries

#blog #challenger stories

Dit keer in Challengers Stories: Coco Bonito! Oprichters én zussen Eva en Sophie Weijenberg hebben een modieus (zonne)brilkoord ontwikkeld waarmee ze inmiddels wereldwijd fans voor zich hebben gewonnen.