Coop

Gezond het jaar rond met Coop

Uitdaging

Hoe kan Coop een bredere en jongere doelgroep bedienen vanuit de overall ‘Samen maak je ’t verschil’-merkbelofte? En daarbij tevens inspireren om gezond(er) te eten?

Inzicht

In Nederland wordt 70% van ons dagelijks voedsel gekocht in supermarkten. Deze supermarkten hebben het nationaal preventieakkoord getekend met betrekking tot gezond voedsel. Coop heeft de ambitie om op dit gebied de meest betrokken supermarkt van Nederland te zijn.

Idee

Een campagne, die inspeelt op het belang van gezond eten en bewegen. En dat in de actualiteit van de coronabeperkingen. Om de awareness te vergroten: een tv-commercial met als thematiek ‘Gezond het jaar rond met Coop’. Gezonde recepten uit de ‘Schijf van Vijf‘ en de ‘Eetwissel’ van het Voedingscentrum staan hierin onder meer centraal.

Executie

De tv-commercial laat een thuiswerkende jonge vader zien, die geïnspireerd wordt door de Schijf van Vijf-recepten op de Coop-website. In de campagne wordt gedurende het jaar de thematiek ‘Gezond het jaar rond met Coop’ doorgevoerd. De campagne inspireert en levert content via off- en online middelen. Daarnaast wordt, per seizoen, een specifiek thema ingezet, zoals in het voorjaar: ‘Groentjes’ om het eten van groente en fruit te bevorderen.

Heb je een vraag?
Kunnen we je
ergens mee helpen?

Merkstrategie? Campagne?
Conversatie? Leon en Coen
helpen je graag.

\\\\ Laat een bericht achter

Leon Bosch
New business director
+31 (0)6 53 48 40 00
leon@guc.nl
Coen Ruseler
Managing director
+31 (0)6 53 68 94 68
coen@guc.nl
Rode Kruis Amsterdam-Amstelland

Wees een goede buur

\\\\ Bekijk case
Primera

Maak ieder moment even bijzonder

\\\\ Bekijk case
Liliane Fonds

Aisha geeft nooit op

\\\\ Bekijk case
\\\\ Bekijk alle cases