Hoe kan Coop een bredere en jongere doelgroep bedienen vanuit de overall ‘Samen maak je ‘t verschil’-merkbelofte? En daarbij tevens inspireren om gezond(er) te eten?
In Nederland wordt 70% van ons dagelijks voedsel gekocht in supermarkten. Deze supermarkten hebben het nationaal preventieakkoord getekend met betrekking tot gezond voedsel. Coop heeft de ambitie om op dit gebied de meest betrokken supermarkt van Nederland te zijn.
Een campagne, die inspeelt op het belang van gezond eten en bewegen. En dat in de actualiteit van de coronabeperkingen. Om de awareness te vergroten: een tv-commercial met als thematiek ‘Gezond het jaar rond met Coop’. Gezonde recepten uit de ‘Schijf van Vijf‘ en de ‘Eetwissel’ van het Voedingscentrum staan hierin onder meer centraal.
De tv-commercial laat een thuiswerkende jonge vader zien, die geïnspireerd wordt door de Schijf van Vijf-recepten op de Coop-website. In de campagne wordt gedurende het jaar de thematiek ‘Gezond het jaar rond met Coop’ doorgevoerd. De campagne inspireert en levert content via off- en online middelen. Daarnaast wordt, per seizoen, een specifiek thema ingezet, zoals in het voorjaar: ‘Groentjes’ om het eten van groente en fruit te bevorderen.
Merkstrategie? Campagne?
Conversatie? Leon en Coen
helpen je graag.