Wervingscampagne voor Liliane Fonds

Wervingscampagne voor Liliane Fonds

Wereldwijd gaan negen van de tien kinderen met een handicap niet naar school. 

Het Liliane Fonds zet zich al 40 jaar in om deze kinderen weer naar school te krijgen en daarmee perspectief te bieden op een zo goed mogelijke plek in de maatschappij. GUC Agency ontwikkelde voor het Liliane Fonds daarom een fondsenwervingscampagne waarin leren lezen centraal staat en de dromen, kracht en ambitie van de kinderen met een handicap belicht worden. Via radio, televisie en social mediakanalen zal het Nederlandse publiek worden benaderd om te doneren, waarbij vervolgens een digitaal prentenboek en luisterboek te downloaden zijn op de website van het Liliane Fonds.


‘Sempeta wil maar één ding worden …’

Aan de vooravond van de Nationale Voorleesdagen lanceert het Liliane Fonds de campagne rond het digitale prenten- en luisterboek ‘Sempeta wil maar één ding worden’. Theatermaker en schrijver Mark Haayema schrijft het levensverhaal van het Keniaanse jongetje Sempeta. Net als alle kinderen heeft Sempeta ambitieuze dromen. Zijn droom is om dokter te worden, zodat hij kinderen kan helpen die, net als hij, een handicap hebben.

De luisterversie is ingesproken door Liliane Fonds-ambassadeur Fedja van Huêt.


Overhandiging aan minister van Gehandicaptenzaken

Op maandag 20 januari heeft  Fedja van Huêt ‘Sempeta wil maar één ding worden …’  uitgereikt aan Rick Brink, Nederlands eerste minister van Gehandicaptenzaken. Daarna heeft Fedja van Huêt  het verhaal voorgelezen aan een groep basisschoolleerlingen met én zonder handicap.

In de komende maanden zal GUC Agency meer campagnes uitrollen voor het Liliane Fonds rond nieuwe digitale prentenboeken en luisterboeken van aansprekende schrijvers.

 


Opdrachtgever: Het Liliane Fonds
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Linda Daniëls, Beau van Leeuwen
Bureau: GUC Agency
Creatie: Eva Nota, Marleen Geerts, Maxim van Rijs
Account: Sander Tacx, Denise van den Hauten, Sandra Blekemolen
Mediastrategie: Jos Majoor
Productie digitale prentenboek en luisterboek: Uitgeverij Rubinstein

Posted on Jan 21, 2020

twitter_icon