Coop commercial Eurovisie Songfestival

Coop commercial Eurovisie Songfestival

In de televisiecommercial, die vanaf zondagavond 2 mei is te zien, presenteert supermarktketen Coop zich als Nationaal Partner van het aanstaande Eurovisie Songfestival. De commercial is door GUC Agency ontwikkeld en focust zich op het openstellen voor anderen, waarmee de kracht van samen wordt benadrukt.

Mariëlle Witjes, Manager Marketing en Communicatie van Coop Supermarkten: “Het Eurovisie Songfestival is een van de weinige evenementen in de wereld, dat zó sterk de kracht van samen uitdraagt. Dat maakt, dat het Eurovisie Songfestival en Coop perfect bij elkaar passen. Beide benadrukken de kracht van samen. Wij vinden het als supermarktorganisatie met een maatschappelijke functie belangrijk om iedereen, van iedere cultuur en met elke achtergrond, gelijk te behandelen. Daarom verbinden we met trots onze naam aan een fenomeen, dat al decennialang landen met elkaar verbindt en een ongekend saamhorigheidsgevoel losmaakt bij mensen in heel Europa en daarbuiten.”

De tv-commercial laat zien hoe twee mensen allebei plezier beleven aan muziek door hun oordopjes met elkaar te delen en zo – hoe verschillend ze ook mogen zijn – met elkaar verbonden zijn. De commercial is onderdeel van een grote campagne van Coop rondom het Eurovisie Songfestival. Ten behoeve van deze campagne is er tevens een promotionele win-actie ontwikkeld. Én unieke producten, zoals popcorn, tompoezen en een unieke cava, die de Eurovisie Songfestival-avonden thuis voor de buis extra gezellig maken.


Opdrachtgever: Coop Supermarkten

Bureau: GUC Agency    

Productiemaatschappij: Suikerdepôt 

Director: Werner Damen

Producer: Paul Harting


Posted on May 03, 2021

twitter_icon