nieuws

Intracto Group is taking the next step in the Netherlands

Larissa van Haasteren

on 30/10/2020

#nieuws

Amsterdam / Herentals, 27 September 2019 - Intracto Group reinforcing itself with the Dutch GUC Agency.

This creative agency has 105 team members and is known for successful integrated campaigns for clients such as Coop Supermarkten, Hyundai, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal and VANS.


Stronger range of services 

For Intracto Group, this acquisition is a new solid step forward in the Netherlands. With the expertise and experience of GUC Agency in the field of strategy and creation, Intracto Group is strengthening the current range in terms of technology, content and marketing. The entire management of GUC Agency remains actively involved and becomes a shareholder in Intracto Group. 


Bringing brands to life from one single strategy & creation 

A key goal within GUC Agency is to really bring brands to life. Straight through mass media and social media, in the digital domain and in shops. 

Before GUC Agency got its current name at the end of 2018, it already experienced considerable organic growth as Goud Uberconnected with striking brand campaigns, activations and social. The agency has already made a number of strategic acquisitions with Icemedia (digital), Redmint (retail) and DIFR (experiential). All expertise is located at Surinameplein in Amsterdam. 


Intracto and GUC Agency support each other's growth 

Brian Hirman, Managing Partner of GUC Agency, is given the assignment to further build on the office proposition and at the same time support the growth of Intracto Group. 

Brian Hirman: "We have grown significantly in recent years, both in terms of clients and in terms of team. Today, this enables us to build on a solid and super healthy organisation that can offer a wide range of online and offline expertise to our clients." 

"When we came into contact with Intracto Group, we quickly saw the possibilities to further develop our proposition in both width and depth. We both have strong growth ambitions and soon saw opportunities to do that even more strongly together. " 

"Clients in the Netherlands and Belgium need to know that they can come to us for full service processes and therefore for a sophisticated and integrated solution. The more challenging the marketing communication question, the better." 


Innovative and successful solutions as an asset 

Pieter Janssens, CEO of Intracto Group: "The GUC Agency cases speak volumes. Look at what they have done for brands such as Coop (360 ° brand campaign) and VANS (advanced data and insights in retail). GUC Agency guarantees innovative, creative and result-oriented through-the-line solutions. " 

"After acquiring Frontmen, we are now investing in a promising Amsterdam agency once more. Our ambition remains clear: to take the lead in Amsterdam and the Netherlands and become top-of-mind in the sector through impactful realisations." 

This acquisition brings the total number of team members in the Netherlands to 345. The entire Intracto Group is now composed of 700 experts.

Other articles

GUC Agency nieuwe lead agency voor Welkoop

Larissa van Haasteren

#nieuws

Welkoop heeft GUC Agency verkozen als haar nieuwe lead agency voor de ontwikkeling merkpositionering, geïntegreerde merkcampagnes, retail activaties, digital en social.

GUC Agency was reeds werkzaam voor Welkoop op het gebied van social content. Met deze volgende stap wordt de samenwerking tussen beide partijen dus strategischer, flink verbreed en geïntensifieerd.

Nicole van Doorn, Commercieel Directeur Welkoop Retail: “Met 152 winkels zijn we een succesvolle retailformule met verstand van tuin en dier. Met GUC Agency hebben we een partner gevonden die samen met ons het omnichannel merk Welkoop verder kan ontwikkelen en toekomstbestendig maakt.”

Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “We zijn supertrots om voor Welkoop in de volle breedte van ons bureau aan de slag te mogen gaan. De organisatie heeft grote ambities met het merk en wij dragen graag ons steentje daaraan bij.”

Twee opdrachtgevers in Top-5 ‘stijgers in merkkracht 2015-2019’

Larissa van Haasteren

#nieuws

Primera en Coop hebben een top vijf-positie bereikt in de categorie ‘stijgers in merkkracht 2015-2019’ van het jaarlijks terugkerende Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.500 consumenten in Nederland.

Bas Smabers, Partner/Client Services Director bij GUC Agency en betrokken bij de (verdere) ontwikkeling van de merkstrategie van beide opdrachtgevers zegt trots te zijn op hoge positie, die beide merken in de categorie hebben bereikt: “Wij werken sinds 2012 voor Coop en sinds 2018 voor Primera. Het doet ons goed te zien, dat beide retailers zo’n krachtige groei qua merkkracht in de afgelopen vier jaar hebben laten zien en dat wij daar als bureau een bijdrage aan hebben mogen leveren. Én nog steeds doen”.

Het Retail Merkenonderzoek wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd. Voor het onderzoek van 2019 zijn 1.500 respondenten ondervraagd. Over de 100 grootste retail-merken in omzet is navraag gedaan naar de kracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting. 

Bron: persbericht Retail Merkenonderzoek 2019

Jurgen Retra start als Strategy Director

Larissa van Haasteren

#nieuws

GUC Agency heeft Jurgen Retra (1978) aangesteld als Strategy Director. Als hybride strateeg slaat Jurgen de brug tussen merk, creatie en media.

Naast zijn werk als strateeg op de klanten van GUC Agency, is hij verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de afdeling ‘strategie, data en insights’ binnen het bureau.

Jurgen heeft zijn strategische kennis opgedaan bij onder andere BBDO in Duitsland en Australië, OMD Nederland en Duitsland, Accenture en SVB Media. Van 2014 tot en met 2018 was hij verbonden aan het digitale bureau RLVNT, waarvan de laatste twee jaar als managing director.

Jurgen Retra: “De grenzen tussen campagne, content en conversatie vervagen in rap tempo. Het consistent en zorgvuldig opbouwen van je merkbelofte is één, het vervolgens dagelijks waarmaken en bewijzen voor al die individuele mensen met ieder een eigen mening (en de bijbehorende social accounts) is een ander verhaal. GUC Agency heeft alle disciplines en capaciteiten die hiervoor nodig zijn in huis en ik kijk er naar uit om dit nog sterker vanuit strategie, data en insights te voeden.

Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Jurgen heeft zijn roots en ervaring binnen digital, creatie én media. Hij past dus perfect binnen een geïntegreerd bureau als GUC Agency, waar campagnes, content en conversatie bij elkaar komen. Op basis van zijn inhoudelijke toegevoegde waarde en de wederzijdse sterke klik zijn we het snel eens geworden over zijn rol binnen GUC Agency als Strategy Director. En daar zijn we heel erg blij mee.”

Nieuwe campagne voor Hyundai: Private Lease zonder verborgen kosten

Larissa van Haasteren

#nieuws

Steeds meer mensen kiezen tegenwoordig voor private lease. Geen wonder. Je betaalt een vast bedrag per maand op basis van je looptijd en kilometrage.

Verder hoef je alleen nog maar brandstof te betalen. Soms valt dat maandbedrag een stuk hoger uit dan de prijs die je in de advertentie zag bijvoorbeeld omdat er nog een ongevallenverzekering bijkomt, of omdat je geen of weinig schadevrije jaren hebt.


Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt.


Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.

GUC helpt Klaverblad met campagne voor vergroenen van tuinen

Larissa van Haasteren

#nieuws

‘Maak plaats voor groen’ is de nieuwe campagne van Klaverblad Verzekeringen, die vandaag (25 februari) start.

De langlopende storytell-campagne, ontwikkeld door GUC Agency, stimuleert mensen om tegels in hun tuin te vervangen door groen. Hiermee wordt schade en gedoe als gevolg van wateroverlast voorkomen. Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid.

 “We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit. “Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.” 

De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. 

De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.


GUC Agency and Superunie are proud of the new g’woon campaign

Larissa van Haasteren

#nieuws

The new campaign emphasizes the g’woon products’ quality in taste and richness, but also on the socially responsible and sustainable manner in which they are produced (e.g. Beter Leven Keurmerk and Fairtrade). All this great quality is offered at a very affordable price. The three TV commercials feature g’woon chocolate, granola and soup, and emphasize their quality and competitive price. The pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ (meaning: ‘The Netherlands loves g’woon’), which was introduced in the initial campaign, remains the same in this follow-up campaign. Manon Daggers, Program Director Marketing and responsible for MarCom at Superunie: “We had been looking for one agency that could aid us in the marketing of various brands, on various disciplines. We chose GUC Agency because they, on the one hand, know how to align theme and activation, and on the other hand because they offer all marketing disciplines, such as TV, digital, activation, shopper marketing and social media, under one roof. This choice allows us to achieve our ambitions to run major campaigns for the big brands, but also to pursue more pragmatic goals.” The campaign was produced in cooperation with MacGyver (director Anne de Clercq) and MacLoud.


GUC and FONK launch ShopWatch Challenger Award

Larissa van Haasteren

#nieuws

Based upon the vlogs in which the nominated challenger brands have presented themselves over the past two years, a longlist of ten nominations will be made for the ShopWatch Challenger Award 2019. The ten most frequently viewed and shared vlogs will make it to the longlist, after which the jury will hold the first vote to compile a shortlist of five challenger brands. On April 16, 2019 the professional and public jury will gather to determine which of the five nominees will be the winning retail brand. The jury will be composed of market leaders who have presented themselves over the past two years as counterparts to the challengers in FONK magazine. The five nominated brands will present themselves to the jury and to an audience on April 16 during a 10-minute powertalk, after which the jury will have the opportunity to ask questions under supervision of the jury chairman. Following all presentations and questions, the jury will retreat to determine which brand deserves the ShopWatch Challenger Award 2019 based on a total of three criteria. The three criteria on the basis of which jury will determine the winner are: * relevant, innovative concept * clearly formulated target audience * sophisticated marketing concept through which the target audience is demonstrably and effectively reached. Following the vote, the ShopWatch Challenger Award 2019 will be handed out during a festive evening on April 16, 2019. The winning brand receives the award and will be put in the spotlight with a feature article in FONK magazine.

GUC Agency develops KiKa Christmas Baubles Campaign

Larissa van Haasteren

#nieuws

The KiKa Christmas Baubles activation was developed by GUC Agency in cooperation with Tuinbranche Nederland, Edelman, Tuinzaken and Garden Connect. The campaign is supported by KiKa ambassadress Xandra Brood and her daughters Lola and Holly. Xandra Brood: “Unfortunately it’s not self-evident that every child can look forward to a merry Christmas and a healthy new year. By purchasing KiKa Christmas Baubles, you not only make your Christmas tree look even prettier, you also decorate your tree with a purpose.” The campaign aims not only to draw attention to the good work carried out by Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa, meaning: Foundation for Cancer Free Children), but also to raise €150,000.-. This sum will be spent on research into childhood cancer. One KiKa Christmas Bauble costs €4.95. After subtracting taxes and costs, on which no profit is made, the remaining €2.50 per bauble will be donated to KiKa. There are four different KiKa Christmas Baubles in total. [Click here for more info about the campaign.](https://www.kikakerstbal.nl/)