News

GUC Agency beste grote merkactivatiebureau in Bureau Klanttevredenheidsonderzoek 2019

Posted on 05/12/2019

Uit het uitgebreide Bureau Klanttevredenheidsonderzoek, dat dit jaar voor de 25ste keer wordt gepubliceerd, komt GUC Agency als beste grote merkactivatiebureau van Nederland naar voren. Met een berekend gemiddeld waarderingscijfer van 8,05 laat GUC de concurrentie duidelijk achter zich.

Volgens het onderzoek blinkt GUC als groot bureau vooral uit op de specifieke onderzoeksonderwerpen ‘relatiebeheer’ en ‘inzet & service’.

Het complete onderzoek wordt gepubliceerd in het blad Red Alert, een speciale uitgave van het marketingvakblad FONK magazine. Red Alert verschijnt op dinsdag 17 december aanstaande. 

Alleen deze week is de digitale editie ook gratis te lezen op Fonkonline.nl.

Uit het uitgebreide Bureau Klanttevredenheidsonderzoek, dat dit jaar voor de 25ste keer wordt gepubliceerd, komt GUC Agency als beste grote merkactivatiebureau van Nederland naar voren. Met een berekend gemiddeld waarderingscijfer van 8,05 laat GUC de concurrentie duidelijk achter zich.

Volgens het onderzoek blinkt GUC als groot bureau vooral uit op de specifieke onderzoeksonderwerpen ‘relatiebeheer’ en ‘inzet & service’.

Het complete onderzoek wordt gepubliceerd in het blad Red Alert, een speciale uitgave van het marketingvakblad FONK magazine. Red Alert verschijnt op dinsdag 17 december aanstaande. 

Alleen deze week is de digitale editie ook gratis te lezen op Fonkonline.nl.

With the acquisition of GUC Agency, Intracto Group is taking the next step in the Netherlands

Posted on 27/09/2019

Amsterdam / Herentals, 27 September 2019 - Intracto Group reinforcing itself with the Dutch GUC Agency. This creative agency has 105 team members and is known for successful integrated campaigns for clients such as Coop Supermarkten, Hyundai, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal and VANS. 


Stronger range of services 

For Intracto Group, this acquisition is a new solid step forward in the Netherlands. With the expertise and experience of GUC Agency in the field of strategy and creation, Intracto Group is strengthening the current range in terms of technology, content and marketing. The entire management of GUC Agency remains actively involved and becomes a shareholder in Intracto Group. 


Bringing brands to life from one single strategy & creation 

A key goal within GUC Agency is to really bring brands to life. Straight through mass media and social media, in the digital domain and in shops. 

Before GUC Agency got its current name at the end of 2018, it already experienced considerable organic growth as Goud Uberconnected with striking brand campaigns, activations and social. The agency has already made a number of strategic acquisitions with Icemedia (digital), Redmint (retail) and DIFR (experiential). All expertise is located at Surinameplein in Amsterdam. 


Intracto and GUC Agency support each other's growth 

Brian Hirman, Managing Partner of GUC Agency, is given the assignment to further build on the office proposition and at the same time support the growth of Intracto Group. 

Brian Hirman: "We have grown significantly in recent years, both in terms of clients and in terms of team. Today, this enables us to build on a solid and super healthy organisation that can offer a wide range of online and offline expertise to our clients." 

"When we came into contact with Intracto Group, we quickly saw the possibilities to further develop our proposition in both width and depth. We both have strong growth ambitions and soon saw opportunities to do that even more strongly together. " 

"Clients in the Netherlands and Belgium need to know that they can come to us for full service processes and therefore for a sophisticated and integrated solution. The more challenging the marketing communication question, the better." 


Innovative and successful solutions as an asset 

Pieter Janssens, CEO of Intracto Group: "The GUC Agency cases speak volumes. Look at what they have done for brands such as Coop (360 ° brand campaign) and VANS (advanced data and insights in retail). GUC Agency guarantees innovative, creative and result-oriented through-the-line solutions. " 

"After acquiring Frontmen, we are now investing in a promising Amsterdam agency once more. Our ambition remains clear: to take the lead in Amsterdam and the Netherlands and become top-of-mind in the sector through impactful realisations." 

This acquisition brings the total number of team members in the Netherlands to 345. The entire Intracto Group is now composed of 700 experts.

Amsterdam / Herentals, 27 September 2019 - Intracto Group reinforcing itself with the Dutch GUC Agency. This creative agency has 105 team members and is known for successful integrated campaigns for clients such as Coop Supermarkten, Hyundai, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal and VANS. 


Stronger range of services 

For Intracto Group, this acquisition is a new solid step forward in the Netherlands. With the expertise and experience of GUC Agency in the field of strategy and creation, Intracto Group is strengthening the current range in terms of technology, content and marketing. The entire management of GUC Agency remains actively involved and becomes a shareholder in Intracto Group. 


Bringing brands to life from one single strategy & creation 

A key goal within GUC Agency is to really bring brands to life. Straight through mass media and social media, in the digital domain and in shops. 

Before GUC Agency got its current name at the end of 2018, it already experienced considerable organic growth as Goud Uberconnected with striking brand campaigns, activations and social. The agency has already made a number of strategic acquisitions with Icemedia (digital), Redmint (retail) and DIFR (experiential). All expertise is located at Surinameplein in Amsterdam. 


Intracto and GUC Agency support each other's growth 

Brian Hirman, Managing Partner of GUC Agency, is given the assignment to further build on the office proposition and at the same time support the growth of Intracto Group. 

Brian Hirman: "We have grown significantly in recent years, both in terms of clients and in terms of team. Today, this enables us to build on a solid and super healthy organisation that can offer a wide range of online and offline expertise to our clients." 

"When we came into contact with Intracto Group, we quickly saw the possibilities to further develop our proposition in both width and depth. We both have strong growth ambitions and soon saw opportunities to do that even more strongly together. " 

"Clients in the Netherlands and Belgium need to know that they can come to us for full service processes and therefore for a sophisticated and integrated solution. The more challenging the marketing communication question, the better." 


Innovative and successful solutions as an asset 

Pieter Janssens, CEO of Intracto Group: "The GUC Agency cases speak volumes. Look at what they have done for brands such as Coop (360 ° brand campaign) and VANS (advanced data and insights in retail). GUC Agency guarantees innovative, creative and result-oriented through-the-line solutions. " 

"After acquiring Frontmen, we are now investing in a promising Amsterdam agency once more. Our ambition remains clear: to take the lead in Amsterdam and the Netherlands and become top-of-mind in the sector through impactful realisations." 

This acquisition brings the total number of team members in the Netherlands to 345. The entire Intracto Group is now composed of 700 experts.

GUC Agency nieuwe lead agency voor Welkoop

Posted on 15/07/2019

Welkoop heeft GUC Agency verkozen als haar nieuwe lead agency voor de ontwikkeling merkpositionering, geïntegreerde merkcampagnes, retail activaties, digital en social. GUC Agency was reeds werkzaam voor Welkoop op het gebied van social content. Met deze volgende stap wordt de samenwerking tussen beide partijen dus strategischer, flink verbreed en geïntensifieerd.

Nicole van Doorn, Commercieel Directeur Welkoop Retail: “Met 152 winkels zijn we een succesvolle retailformule met verstand van tuin en dier. Met GUC Agency hebben we een partner gevonden die samen met ons het omnichannel merk Welkoop verder kan ontwikkelen en toekomstbestendig maakt.”

Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “We zijn supertrots om voor Welkoop in de volle breedte van ons bureau aan de slag te mogen gaan. De organisatie heeft grote ambities met het merk en wij dragen graag ons steentje daaraan bij.”

Welkoop heeft GUC Agency verkozen als haar nieuwe lead agency voor de ontwikkeling merkpositionering, geïntegreerde merkcampagnes, retail activaties, digital en social. GUC Agency was reeds werkzaam voor Welkoop op het gebied van social content. Met deze volgende stap wordt de samenwerking tussen beide partijen dus strategischer, flink verbreed en geïntensifieerd.

Nicole van Doorn, Commercieel Directeur Welkoop Retail: “Met 152 winkels zijn we een succesvolle retailformule met verstand van tuin en dier. Met GUC Agency hebben we een partner gevonden die samen met ons het omnichannel merk Welkoop verder kan ontwikkelen en toekomstbestendig maakt.”

Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “We zijn supertrots om voor Welkoop in de volle breedte van ons bureau aan de slag te mogen gaan. De organisatie heeft grote ambities met het merk en wij dragen graag ons steentje daaraan bij.”

#DDP06: Bedrijven gaan onzorgvuldig om met online reputatie

Posted on 04/07/2019

Onderzoek GUC Agency toont achterstand reputatiemanagement op social media.

Reputatiemanagement op social media loopt nadrukkelijk achter op de eigen webcare. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse (#DDP06)-onderzoek van GUC Agency. Op bijna de helft van de berichten, waarin een bedrijf of merk wordt besproken, wordt door het desbetreffende bedrijf of merk niet gereageerd. Het gaat hier om berichten op social media, die niet direct aan hen zijn gericht, maar die wél over het bedrijf of merk gaan. In slechte en in goede zin.

Het #DDP06-onderzoek toont aan, dat slechts op 55% van de reputatiemanagement-berichten wordt gereageerd. Dit staat in schril contrast met de 82%, die voor webcare-berichten, geplaatst op de eigen kanalen, wordt genoteerd. In 45% van de gevallen laten bedrijven of merken een reactie achterwege. Dit niet-reageren kan grote gevolgen hebben voor de reputatie van een bedrijf of merk. “Reputatie is wat mensen over je zeggen achter je rug om”, aldus reputatiemanagement-deskundige Paul Stamsnijder. “Webcare is niet alleen belangrijk om te monitoren wat het sentiment is, maar ook om je merk menselijk, authentiek en empatisch neer te zetten. Zonder webcare sorteer je voor op reputatieschade. Oliedom, dat daar zo weinig in wordt geïnvesteerd”.

Het lage reactiepercentage voor reputatiemanagement is vooral toe te schrijven aan het medium Twitter. Op 60% van de berichten, waarin een merknaam wordt genoemd, maar niet wordt gementioned (@), wordt niet gereageerd door het merk. Opvallend, omdat uit Amerikaans onderzoek naar voren komt, dat slechts 3% van de consumenten een @mention gebruikt bij klachten op Twitter. In 97% van de gevallen wordt er dus via Twitter geklaagd over een merk, zonder zich direct tot het merk te richten.

Uit het #DDP06-onderzoek kan de conclusie getrokken worden, dat bedrijven en merken zich anno 2019 nog steeds onvoldoende bezighouden met wat er zich buiten de eigen kanalen afspeelt en daar geen prioriteit aan geeft.

De onderzochte organisaties, die wél aan reputatiemanagement op social media doen, lijken het goed op orde te hebben. Berichten, waarin over het bedrijf of merk wordt gesproken zonder dat die berichten direct aan hen gericht zijn, worden namelijk een half uur sneller beantwoord dan webcare-berichten, die dat wel zijn. Openbaar vervoerders bijvoorbeeld hebben de snelheid er goed inzitten. Telecom heeft daarentegen vrijwel alleen aandacht voor de eigen webcare. Bouwmarkten laten reputatiemanagement zelfs volledig links liggen.


Resultaten Digital Dialogues Pulse #06

Dienstverleners komen ook dit jaar weer als winnaars uit de bus. Zij reageren op vrijwel alle berichten, die over hen gaan. Met name banken reageren veel en snel. Fast movering consumer goods reageren het minst en het langzaamst. Openbaar vervoerders lopen bij uitstek voorop als het om reactiesnelheid gaat. Dit lijkt helaas wel ten koste te gaan van de inhoudelijkheid van de reacties. Woonwinkels blinken juist uit in inhoudelijkheid en menselijk geluid. Als het aankomt op taal, scoren bouwmarkten, telecom en energiemaatschappijen een krappe voldoende. Supermarkten weten daarentegen wel hoe zij een boodschap moeten schrijven: zij maken zelden fouten in spelling en grammatica.

Op basis van alle onderzoekscriteria – reactiepercentage, inhoudelijkheid, reactiesnelheid, menselijk geluid en grammatica – zijn het banken die de hoogste notering behalen. Sausmerken en sportscholen scoren overall een onvoldoende en kunnen dus nog veel leren van dienstverlenend Nederland.

Winnaars #DDP06-onderzoek

Automotive
Kia
Banken
Knab
Bouwmarkten
Karwei
Drogisterijen
Kruidvat
E-commerce
Bol.com
Energie
Oxxio
Openbaar vervoer
Arriva
Sauzen
Heinz
Sportscholen
Hart for her
Supermarkten
PLUS
Telecom
Vodafone
Vakantie-aanbieders D-reizen
Verzekeraars
Zilveren Kruis
Wonen
Leen Bakker


Over Digital Dialogues Pulse

Het #DDP06-onderzoek is de zesde editie van het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse-onderzoek naar webcaregedrag op Facebook en Twitter. Het onderzoek wordt uitgevoerd door GUC Agency in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen (Hogeschool Rotterdam) en Dr. Charlotte van Hooijdonk (Vrije Universiteit Amsterdam). Dit jaar zijn er bijna 100 organisaties in 14 branches onderzocht door hen representatieve klachten, vragen en complimenten te sturen. Het onderzoek biedt daarmee een uniek en volledig up-to-date beeld van het Nederlandse webcare-landschap.

Een toelichting op het onderzoek vind je hier.

Bekijk hier de infographic.

Onderzoek GUC Agency toont achterstand reputatiemanagement op social media.

Reputatiemanagement op social media loopt nadrukkelijk achter op de eigen webcare. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse (#DDP06)-onderzoek van GUC Agency. Op bijna de helft van de berichten, waarin een bedrijf of merk wordt besproken, wordt door het desbetreffende bedrijf of merk niet gereageerd. Het gaat hier om berichten op social media, die niet direct aan hen zijn gericht, maar die wél over het bedrijf of merk gaan. In slechte en in goede zin.

Het #DDP06-onderzoek toont aan, dat slechts op 55% van de reputatiemanagement-berichten wordt gereageerd. Dit staat in schril contrast met de 82%, die voor webcare-berichten, geplaatst op de eigen kanalen, wordt genoteerd. In 45% van de gevallen laten bedrijven of merken een reactie achterwege. Dit niet-reageren kan grote gevolgen hebben voor de reputatie van een bedrijf of merk. “Reputatie is wat mensen over je zeggen achter je rug om”, aldus reputatiemanagement-deskundige Paul Stamsnijder. “Webcare is niet alleen belangrijk om te monitoren wat het sentiment is, maar ook om je merk menselijk, authentiek en empatisch neer te zetten. Zonder webcare sorteer je voor op reputatieschade. Oliedom, dat daar zo weinig in wordt geïnvesteerd”.

Het lage reactiepercentage voor reputatiemanagement is vooral toe te schrijven aan het medium Twitter. Op 60% van de berichten, waarin een merknaam wordt genoemd, maar niet wordt gementioned (@), wordt niet gereageerd door het merk. Opvallend, omdat uit Amerikaans onderzoek naar voren komt, dat slechts 3% van de consumenten een @mention gebruikt bij klachten op Twitter. In 97% van de gevallen wordt er dus via Twitter geklaagd over een merk, zonder zich direct tot het merk te richten.

Uit het #DDP06-onderzoek kan de conclusie getrokken worden, dat bedrijven en merken zich anno 2019 nog steeds onvoldoende bezighouden met wat er zich buiten de eigen kanalen afspeelt en daar geen prioriteit aan geeft.

De onderzochte organisaties, die wél aan reputatiemanagement op social media doen, lijken het goed op orde te hebben. Berichten, waarin over het bedrijf of merk wordt gesproken zonder dat die berichten direct aan hen gericht zijn, worden namelijk een half uur sneller beantwoord dan webcare-berichten, die dat wel zijn. Openbaar vervoerders bijvoorbeeld hebben de snelheid er goed inzitten. Telecom heeft daarentegen vrijwel alleen aandacht voor de eigen webcare. Bouwmarkten laten reputatiemanagement zelfs volledig links liggen.


Resultaten Digital Dialogues Pulse #06

Dienstverleners komen ook dit jaar weer als winnaars uit de bus. Zij reageren op vrijwel alle berichten, die over hen gaan. Met name banken reageren veel en snel. Fast movering consumer goods reageren het minst en het langzaamst. Openbaar vervoerders lopen bij uitstek voorop als het om reactiesnelheid gaat. Dit lijkt helaas wel ten koste te gaan van de inhoudelijkheid van de reacties. Woonwinkels blinken juist uit in inhoudelijkheid en menselijk geluid. Als het aankomt op taal, scoren bouwmarkten, telecom en energiemaatschappijen een krappe voldoende. Supermarkten weten daarentegen wel hoe zij een boodschap moeten schrijven: zij maken zelden fouten in spelling en grammatica.

Op basis van alle onderzoekscriteria – reactiepercentage, inhoudelijkheid, reactiesnelheid, menselijk geluid en grammatica – zijn het banken die de hoogste notering behalen. Sausmerken en sportscholen scoren overall een onvoldoende en kunnen dus nog veel leren van dienstverlenend Nederland.

Winnaars #DDP06-onderzoek

Automotive
Kia
Banken
Knab
Bouwmarkten
Karwei
Drogisterijen
Kruidvat
E-commerce
Bol.com
Energie
Oxxio
Openbaar vervoer
Arriva
Sauzen
Heinz
Sportscholen
Hart for her
Supermarkten
PLUS
Telecom
Vodafone
Vakantie-aanbieders D-reizen
Verzekeraars
Zilveren Kruis
Wonen
Leen Bakker


Over Digital Dialogues Pulse

Het #DDP06-onderzoek is de zesde editie van het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse-onderzoek naar webcaregedrag op Facebook en Twitter. Het onderzoek wordt uitgevoerd door GUC Agency in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen (Hogeschool Rotterdam) en Dr. Charlotte van Hooijdonk (Vrije Universiteit Amsterdam). Dit jaar zijn er bijna 100 organisaties in 14 branches onderzocht door hen representatieve klachten, vragen en complimenten te sturen. Het onderzoek biedt daarmee een uniek en volledig up-to-date beeld van het Nederlandse webcare-landschap.

Een toelichting op het onderzoek vind je hier.

Bekijk hier de infographic.

Onderzoek GUC Agency: Oranje Leeuwen commercieel interessanter dan Leeuwinnen

Posted on 12/06/2019

Onderzoek toont inhaakverwachtingen rond WK en EK

GUC Agency heeft een representatief onderzoek laten uitvoeren onder ruim 1.000 consumenten en 200 marketeers naar hun verwachtingen en eventuele plannen met betrekking tot het WK voetbal voor vrouwen dit jaar en het EK voetbal voor mannen volgend jaar.

Verwachtingen: de vrouwen

Allereerst de vraag: welke merken passen nu écht bij de Oranje Leeuwinnen? Het zijn de ‘usual suspects’: ING, Heineken en Bavaria, Albert Heijn en Jumbo. Opmerkelijk is, dat daarnaast ook spontaan merken van (vrouwelijke) verzorgingsproducten worden genoemd: Nivea, Andrélon, Fa, Libresse. En de retail-ketens, waar deze merken worden verkocht, zoals Douglas en ICI PARIS XL. Opmerkelijk is, dat bij de winkelketens KNVB-‘licentiepartner’ Blokker niet spontaan wordt genoemd. Hetzelfde geldt voor KNVB-‘domeinpartner’ Coca-Cola. Voor de vraag van wie men acties verwacht, werden de ondervraagden geholpen met een lijst met 10 mogelijk inhakende merken. Albert Heijn, Jumbo en Coca-Cola vormen dan de top drie.

Verwachtingen: de mannen

Wat betreft de Oranjemannen: bijna 75% verwacht Oranje-acties rond EURO 2020. Het antwoord op de vraag welk merk dan het beste past bij de Oranjemannen is zeer eenduidig: Heineken. ING en Albert Heijn worden ook genoemd, maar het is toch vooral biermerk Heineken, dat men spontaan koppelt aan Oranje. Gezien die spontane koppeling is het ook logisch, dat de ondervraagden – geconfronteerd met een lijstje van 10 merken, waarvan men inhaakacties verwacht – ook hier Heineken op de eerste plaats zet. Op afstand gevolgd door Albert Heijn, Jumbo en biermerk Bavaria. Bier en mannenvoetbal: het is nog steeds een betonnen combinatie.

Marketeers

Wat zijn de verwachtingen van de 200 ondervraagde marketeers als het om Oranje-acties gaat? Voor het WK vrouwen wordt Nike door hen het meest spontaan genoemd als merk, dat promotionele acties zou kunnen gaan ontwikkelen. Heineken en ING staan ex aequo op twee en drie. Op de vierde plaats: Adidas. Marketeers noemen dus spontaan sportmerken op, terwijl supermarkten als Albert Heijn en Jumbo amper worden genoemd. Worden deze supermarktmerken geholpen aan marketeers voorgelegd, dan scoren ze hoog zowel bij het WK vrouwen als bij het EK mannen. Heineken wordt overigens verreweg het meest genoemd als potentiële actievoerder rond het mannen-EK, met Coca-Cola op de tweede plaats. De marketeers zetten dit frisdrankmerk bij het WK-vrouwen op de eerste plaats. Bier dus bij de mannen, cola bij de vrouwen. Wanneer de verwachtingen van de marketeers vergeleken worden met die van de consumenten, dan bestaat bij het WK vrouwen de top drie bij beide groepen uit Coca-Cola, Albert Heijn en Jumbo. Met dit verschil, dat bij de marketeers Coca-Cola op één staat en bij de consumenten Albert Heijn. Voor het EK mannen hebben zowel de marketeers als de consumenten de hoogste inhaakverwachtingen van Heineken. Bij de marketeers staan daarna Coca-Cola en Bavaria op de plaatsen twee en drie, terwijl consumenten dat met Albert Heijn en Jumbo doen.

Leeuwen interessanter dan Leeuwinnen

Ten slotte: hebben de marketeers inmiddels plannen met Oranje? Of is er al actie ondernomen? Bij 30% van de bedrijven is nagedacht of men aandacht zou gaan schenken aan het WK vrouwen. Uiteindelijk is in 10% van de bedrijven ook daadwerkelijk besloten om iets commercieels rondom het WK vrouwen te organiseren. Met betrekking tot EURO 2020 acht een kleine 40% van de marketeers het waarschijnlijk, dat er serieus nagedacht gaat worden over Oranje-acties. En als er dan ingehaakt gaat worden, vindt 15% van de bedrijven het WK vrouwen het meest interessant als mogelijkheid om een actie aan op te hangen, terwijl 37% dat van het EK mannen vindt.

Onderzoek toont inhaakverwachtingen rond WK en EK

GUC Agency heeft een representatief onderzoek laten uitvoeren onder ruim 1.000 consumenten en 200 marketeers naar hun verwachtingen en eventuele plannen met betrekking tot het WK voetbal voor vrouwen dit jaar en het EK voetbal voor mannen volgend jaar.

Verwachtingen: de vrouwen

Allereerst de vraag: welke merken passen nu écht bij de Oranje Leeuwinnen? Het zijn de ‘usual suspects’: ING, Heineken en Bavaria, Albert Heijn en Jumbo. Opmerkelijk is, dat daarnaast ook spontaan merken van (vrouwelijke) verzorgingsproducten worden genoemd: Nivea, Andrélon, Fa, Libresse. En de retail-ketens, waar deze merken worden verkocht, zoals Douglas en ICI PARIS XL. Opmerkelijk is, dat bij de winkelketens KNVB-‘licentiepartner’ Blokker niet spontaan wordt genoemd. Hetzelfde geldt voor KNVB-‘domeinpartner’ Coca-Cola. Voor de vraag van wie men acties verwacht, werden de ondervraagden geholpen met een lijst met 10 mogelijk inhakende merken. Albert Heijn, Jumbo en Coca-Cola vormen dan de top drie.

Verwachtingen: de mannen

Wat betreft de Oranjemannen: bijna 75% verwacht Oranje-acties rond EURO 2020. Het antwoord op de vraag welk merk dan het beste past bij de Oranjemannen is zeer eenduidig: Heineken. ING en Albert Heijn worden ook genoemd, maar het is toch vooral biermerk Heineken, dat men spontaan koppelt aan Oranje. Gezien die spontane koppeling is het ook logisch, dat de ondervraagden – geconfronteerd met een lijstje van 10 merken, waarvan men inhaakacties verwacht – ook hier Heineken op de eerste plaats zet. Op afstand gevolgd door Albert Heijn, Jumbo en biermerk Bavaria. Bier en mannenvoetbal: het is nog steeds een betonnen combinatie.

Marketeers

Wat zijn de verwachtingen van de 200 ondervraagde marketeers als het om Oranje-acties gaat? Voor het WK vrouwen wordt Nike door hen het meest spontaan genoemd als merk, dat promotionele acties zou kunnen gaan ontwikkelen. Heineken en ING staan ex aequo op twee en drie. Op de vierde plaats: Adidas. Marketeers noemen dus spontaan sportmerken op, terwijl supermarkten als Albert Heijn en Jumbo amper worden genoemd. Worden deze supermarktmerken geholpen aan marketeers voorgelegd, dan scoren ze hoog zowel bij het WK vrouwen als bij het EK mannen. Heineken wordt overigens verreweg het meest genoemd als potentiële actievoerder rond het mannen-EK, met Coca-Cola op de tweede plaats. De marketeers zetten dit frisdrankmerk bij het WK-vrouwen op de eerste plaats. Bier dus bij de mannen, cola bij de vrouwen. Wanneer de verwachtingen van de marketeers vergeleken worden met die van de consumenten, dan bestaat bij het WK vrouwen de top drie bij beide groepen uit Coca-Cola, Albert Heijn en Jumbo. Met dit verschil, dat bij de marketeers Coca-Cola op één staat en bij de consumenten Albert Heijn. Voor het EK mannen hebben zowel de marketeers als de consumenten de hoogste inhaakverwachtingen van Heineken. Bij de marketeers staan daarna Coca-Cola en Bavaria op de plaatsen twee en drie, terwijl consumenten dat met Albert Heijn en Jumbo doen.

Leeuwen interessanter dan Leeuwinnen

Ten slotte: hebben de marketeers inmiddels plannen met Oranje? Of is er al actie ondernomen? Bij 30% van de bedrijven is nagedacht of men aandacht zou gaan schenken aan het WK vrouwen. Uiteindelijk is in 10% van de bedrijven ook daadwerkelijk besloten om iets commercieels rondom het WK vrouwen te organiseren. Met betrekking tot EURO 2020 acht een kleine 40% van de marketeers het waarschijnlijk, dat er serieus nagedacht gaat worden over Oranje-acties. En als er dan ingehaakt gaat worden, vindt 15% van de bedrijven het WK vrouwen het meest interessant als mogelijkheid om een actie aan op te hangen, terwijl 37% dat van het EK mannen vindt.

Twee opdrachtgevers van GUC Agency in Top-5 ‘stijgers in merkkracht 2015-2019’

Posted on 12/04/2019

Bas Smabers, Partner/Client Services Director bij GUC Agency en betrokken bij de (verdere) ontwikkeling van de merkstrategie van beide opdrachtgevers zegt trots te zijn op hoge positie, die beide merken in de categorie hebben bereikt: “Wij werken sinds 2012 voor Coop en sinds 2018 voor Primera. Het doet ons goed te zien, dat beide retailers zo’n krachtige groei qua merkkracht in de afgelopen vier jaar hebben laten zien en dat wij daar als bureau een bijdrage aan hebben mogen leveren. Én nog steeds doen”. Het Retail Merkenonderzoek wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd. Voor het onderzoek van 2019 zijn 1.500 respondenten ondervraagd. Over de 100 grootste retail-merken in omzet is navraag gedaan naar de kracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting. Bron: persbericht Retail Merkenonderzoek 2019, https://www.hendrikbeerda.nl

Bas Smabers, Partner/Client Services Director bij GUC Agency en betrokken bij de (verdere) ontwikkeling van de merkstrategie van beide opdrachtgevers zegt trots te zijn op hoge positie, die beide merken in de categorie hebben bereikt: “Wij werken sinds 2012 voor Coop en sinds 2018 voor Primera. Het doet ons goed te zien, dat beide retailers zo’n krachtige groei qua merkkracht in de afgelopen vier jaar hebben laten zien en dat wij daar als bureau een bijdrage aan hebben mogen leveren. Én nog steeds doen”. Het Retail Merkenonderzoek wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd. Voor het onderzoek van 2019 zijn 1.500 respondenten ondervraagd. Over de 100 grootste retail-merken in omzet is navraag gedaan naar de kracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (18 factoren), aankoopintentie, aankoop en groeiverwachting. Bron: persbericht Retail Merkenonderzoek 2019, https://www.hendrikbeerda.nl

Richard de Jong completeert creatieve directie GUC Agency

Posted on 01/04/2019

Met Richard de Jong voegt GUC Agency een berg aan creatieve en digitale ervaring toe aan het bureau. De Jong was ooit medeoprichter van Qi: een van de eerste -en destijds meest gelauwerde digital agencies in Nederland. Daarna was De Jong creative director bij achtereenvolgens FHV/BBDO, Energize, Scheepens en recentelijk Wavemaker. Richard de Jong maakt nu de overstap naar GUC Agency waar hij de creatieve directie zal vormen samen met Maxim van Rijs, die afgelopen november al overkwam van reclamebureau Alfred. Richard de Jong: “GUC Agency timmert stevig aan de weg. Het gedachtegoed om vanuit één geïntegreerde strategie en big idea campagnes, social content en conversaties te ontwikkelen is iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ik sta te popelen om vanuit mijn digitaal DNA daar een substantiële bijdrage aan te leveren met als doel mensen in beweging te krijgen!” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Maxim en Richard vullen elkaar perfect aan. Daar waar Maxim zijn achtergrond in copy vindt, is Richard een begenadigd art director. Daar waar Maxim zijn wortels liggen in voornamelijk thematische reclame, stroomt bij Richard digitaal bloed door de aderen. Beiden halen ze veel voldoening uit het begeleiden en verder ontwikkelen van creatief talent. En daar hebben we veel van rondlopen op de geïntegreerde (online en offline) creatieve vloer van GUC Agency.”

Met Richard de Jong voegt GUC Agency een berg aan creatieve en digitale ervaring toe aan het bureau. De Jong was ooit medeoprichter van Qi: een van de eerste -en destijds meest gelauwerde digital agencies in Nederland. Daarna was De Jong creative director bij achtereenvolgens FHV/BBDO, Energize, Scheepens en recentelijk Wavemaker. Richard de Jong maakt nu de overstap naar GUC Agency waar hij de creatieve directie zal vormen samen met Maxim van Rijs, die afgelopen november al overkwam van reclamebureau Alfred. Richard de Jong: “GUC Agency timmert stevig aan de weg. Het gedachtegoed om vanuit één geïntegreerde strategie en big idea campagnes, social content en conversaties te ontwikkelen is iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ik sta te popelen om vanuit mijn digitaal DNA daar een substantiële bijdrage aan te leveren met als doel mensen in beweging te krijgen!” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Maxim en Richard vullen elkaar perfect aan. Daar waar Maxim zijn achtergrond in copy vindt, is Richard een begenadigd art director. Daar waar Maxim zijn wortels liggen in voornamelijk thematische reclame, stroomt bij Richard digitaal bloed door de aderen. Beiden halen ze veel voldoening uit het begeleiden en verder ontwikkelen van creatief talent. En daar hebben we veel van rondlopen op de geïntegreerde (online en offline) creatieve vloer van GUC Agency.”

Jurgen Retra start als Strategy Director bij GUC Agency

Posted on 28/03/2019

Jurgen heeft zijn strategische kennis opgedaan bij onder andere BBDO in Duitsland en Australië, OMD Nederland en Duitsland, Accenture en SVB Media. Van 2014 tot en met 2018 was hij verbonden aan het digitale bureau RLVNT, waarvan de laatste twee jaar als managing director.


Jurgen Retra: “De grenzen tussen campagne, content en conversatie vervagen in rap tempo. Het consistent en zorgvuldig opbouwen van je merkbelofte is één, het vervolgens dagelijks waarmaken en bewijzen voor al die individuele mensen met ieder een eigen mening (en de bijbehorende social accounts) is een ander verhaal. GUC Agency heeft alle disciplines en capaciteiten die hiervoor nodig zijn in huis en ik kijk er naar uit om dit nog sterker vanuit strategie, data en insights te voeden.


Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Jurgen heeft zijn *roots* en ervaring binnen digital, creatie én media. Hij past dus perfect binnen een geïntegreerd bureau als GUC Agency, waar campagnes, content en conversatie bij elkaar komen. Op basis van zijn inhoudelijke toegevoegde waarde en de wederzijdse sterke klik zijn we het snel eens geworden over zijn rol binnen GUC Agency als Strategy Director. En daar zijn we heel erg blij mee.”

Jurgen heeft zijn strategische kennis opgedaan bij onder andere BBDO in Duitsland en Australië, OMD Nederland en Duitsland, Accenture en SVB Media. Van 2014 tot en met 2018 was hij verbonden aan het digitale bureau RLVNT, waarvan de laatste twee jaar als managing director.


Jurgen Retra: “De grenzen tussen campagne, content en conversatie vervagen in rap tempo. Het consistent en zorgvuldig opbouwen van je merkbelofte is één, het vervolgens dagelijks waarmaken en bewijzen voor al die individuele mensen met ieder een eigen mening (en de bijbehorende social accounts) is een ander verhaal. GUC Agency heeft alle disciplines en capaciteiten die hiervoor nodig zijn in huis en ik kijk er naar uit om dit nog sterker vanuit strategie, data en insights te voeden.


Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “Jurgen heeft zijn *roots* en ervaring binnen digital, creatie én media. Hij past dus perfect binnen een geïntegreerd bureau als GUC Agency, waar campagnes, content en conversatie bij elkaar komen. Op basis van zijn inhoudelijke toegevoegde waarde en de wederzijdse sterke klik zijn we het snel eens geworden over zijn rol binnen GUC Agency als Strategy Director. En daar zijn we heel erg blij mee.”

Nieuwe campagne voor Hyundai: Private Lease zonder verborgen kosten

Posted on 06/03/2019

Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt. Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.

Hyundai Private Lease is rijden zonder verborgen kosten. Het maandbedrag is standaard inclusief een ongevallenverzekering en het maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Hierdoor is Hyundai Private Lease ook interessant wanneer je nog niet lang zo lang een rijbewijs hebt. Hyundai Private Lease is een samenwerking van Hyundai en partner Arval. Het grote onderscheid zit ‘m in de transparantie. Daarom ontwikkelden we een campagne die dát duidelijk maakt. In de tv-commercial laten een man en een vrouw zien dat er aan het leasen van hun Hyundai i10 écht geen verborgen kosten zitten. En dat is natuurlijk onweerstaanbaar.

GUC helpt Klaverblad met campagne voor vergroenen van tuinen

Posted on 25/02/2019

Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid. “We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit. “Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.” De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.

Met de campagne toont de verzekeringsmaatschappij haar maatschappelijke betrokkenheid. “We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen,” legt Julia Linders van Klaverblad uit. “Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.” De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne ‘Maak plaats voor groen’ wordt verder gecommuniceerd via tv, social, website, PR en door een samenwerking met Intratuin.

GUC Agency and Superunie are proud of the new g’woon campaign

Posted on 18/01/2019

The new campaign emphasizes the g’woon products’ quality in taste and richness, but also on the socially responsible and sustainable manner in which they are produced (e.g. Beter Leven Keurmerk and Fairtrade). All this great quality is offered at a very affordable price. The three TV commercials feature g’woon chocolate, granola and soup, and emphasize their quality and competitive price. The pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ (meaning: ‘The Netherlands loves g’woon’), which was introduced in the initial campaign, remains the same in this follow-up campaign. Manon Daggers, Program Director Marketing and responsible for MarCom at Superunie: “We had been looking for one agency that could aid us in the marketing of various brands, on various disciplines. We chose GUC Agency because they, on the one hand, know how to align theme and activation, and on the other hand because they offer all marketing disciplines, such as TV, digital, activation, shopper marketing and social media, under one roof. This choice allows us to achieve our ambitions to run major campaigns for the big brands, but also to pursue more pragmatic goals.” The campaign was produced in cooperation with MacGyver (director Anne de Clercq) and MacLoud.


The new campaign emphasizes the g’woon products’ quality in taste and richness, but also on the socially responsible and sustainable manner in which they are produced (e.g. Beter Leven Keurmerk and Fairtrade). All this great quality is offered at a very affordable price. The three TV commercials feature g’woon chocolate, granola and soup, and emphasize their quality and competitive price. The pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’ (meaning: ‘The Netherlands loves g’woon’), which was introduced in the initial campaign, remains the same in this follow-up campaign. Manon Daggers, Program Director Marketing and responsible for MarCom at Superunie: “We had been looking for one agency that could aid us in the marketing of various brands, on various disciplines. We chose GUC Agency because they, on the one hand, know how to align theme and activation, and on the other hand because they offer all marketing disciplines, such as TV, digital, activation, shopper marketing and social media, under one roof. This choice allows us to achieve our ambitions to run major campaigns for the big brands, but also to pursue more pragmatic goals.” The campaign was produced in cooperation with MacGyver (director Anne de Clercq) and MacLoud.


GUC and FONK launch ShopWatch Challenger Award

Posted on 17/12/2018

Based upon the vlogs in which the nominated challenger brands have presented themselves over the past two years, a longlist of ten nominations will be made for the ShopWatch Challenger Award 2019. The ten most frequently viewed and shared vlogs will make it to the longlist, after which the jury will hold the first vote to compile a shortlist of five challenger brands. On April 16, 2019 the professional and public jury will gather to determine which of the five nominees will be the winning retail brand. The jury will be composed of market leaders who have presented themselves over the past two years as counterparts to the challengers in FONK magazine. The five nominated brands will present themselves to the jury and to an audience on April 16 during a 10-minute powertalk, after which the jury will have the opportunity to ask questions under supervision of the jury chairman. Following all presentations and questions, the jury will retreat to determine which brand deserves the ShopWatch Challenger Award 2019 based on a total of three criteria. The three criteria on the basis of which jury will determine the winner are: * relevant, innovative concept * clearly formulated target audience * sophisticated marketing concept through which the target audience is demonstrably and effectively reached. Following the vote, the ShopWatch Challenger Award 2019 will be handed out during a festive evening on April 16, 2019. The winning brand receives the award and will be put in the spotlight with a feature article in FONK magazine.
Based upon the vlogs in which the nominated challenger brands have presented themselves over the past two years, a longlist of ten nominations will be made for the ShopWatch Challenger Award 2019. The ten most frequently viewed and shared vlogs will make it to the longlist, after which the jury will hold the first vote to compile a shortlist of five challenger brands. On April 16, 2019 the professional and public jury will gather to determine which of the five nominees will be the winning retail brand. The jury will be composed of market leaders who have presented themselves over the past two years as counterparts to the challengers in FONK magazine. The five nominated brands will present themselves to the jury and to an audience on April 16 during a 10-minute powertalk, after which the jury will have the opportunity to ask questions under supervision of the jury chairman. Following all presentations and questions, the jury will retreat to determine which brand deserves the ShopWatch Challenger Award 2019 based on a total of three criteria. The three criteria on the basis of which jury will determine the winner are: * relevant, innovative concept * clearly formulated target audience * sophisticated marketing concept through which the target audience is demonstrably and effectively reached. Following the vote, the ShopWatch Challenger Award 2019 will be handed out during a festive evening on April 16, 2019. The winning brand receives the award and will be put in the spotlight with a feature article in FONK magazine.

GUC Agency develops KiKa Christmas Baubles Campaign

Posted on 07/12/2018

The KiKa Christmas Baubles activation was developed by GUC Agency in cooperation with Tuinbranche Nederland, Edelman, Tuinzaken and Garden Connect. The campaign is supported by KiKa ambassadress Xandra Brood and her daughters Lola and Holly. Xandra Brood: “Unfortunately it’s not self-evident that every child can look forward to a merry Christmas and a healthy new year. By purchasing KiKa Christmas Baubles, you not only make your Christmas tree look even prettier, you also decorate your tree with a purpose.” The campaign aims not only to draw attention to the good work carried out by Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa, meaning: Foundation for Cancer Free Children), but also to raise €150,000.-. This sum will be spent on research into childhood cancer. One KiKa Christmas Bauble costs €4.95. After subtracting taxes and costs, on which no profit is made, the remaining €2.50 per bauble will be donated to KiKa. There are four different KiKa Christmas Baubles in total. [Click here for more info about the campaign.](https://www.kikakerstbal.nl/)
The KiKa Christmas Baubles activation was developed by GUC Agency in cooperation with Tuinbranche Nederland, Edelman, Tuinzaken and Garden Connect. The campaign is supported by KiKa ambassadress Xandra Brood and her daughters Lola and Holly. Xandra Brood: “Unfortunately it’s not self-evident that every child can look forward to a merry Christmas and a healthy new year. By purchasing KiKa Christmas Baubles, you not only make your Christmas tree look even prettier, you also decorate your tree with a purpose.” The campaign aims not only to draw attention to the good work carried out by Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa, meaning: Foundation for Cancer Free Children), but also to raise €150,000.-. This sum will be spent on research into childhood cancer. One KiKa Christmas Bauble costs €4.95. After subtracting taxes and costs, on which no profit is made, the remaining €2.50 per bauble will be donated to KiKa. There are four different KiKa Christmas Baubles in total. [Click here for more info about the campaign.](https://www.kikakerstbal.nl/)

Goud Uberconnected and sister agencies merge into one agency brand: GUC Agency

Posted on 03/12/2018

Following the merger between Goud Activatie and Uberconnected in 2016, the agency has made a quite lot of progress. Goud Uberconnected (brand campaigns, activations and social) experienced considerable organic growth. Moreover, the agency acquired Icemedia (digital), Redmint (retail) and DIFR (experiential) subsequently. At the start of this year all agencies were housed under one roof at Surinameplein, Amsterdam. Managing partner Brian Hirman: “At GUC Agency, campaigns, content, conversations and experiences all emerge from a single central strategy and an all-encompassing creative idea. We believe that this is the way for brands to truly come alive. Both through mass media and social media, in the digital domain as well as in-store. To realize this vision we’ve invested considerably over de past few years in the necessary specialist expertise and in the integration of that expertise in the account teams. Being housed under one roof has definitely sped up this integration process. Continuing under one joint agency brand – GUC Agency – is therefore no more than a logical next step.”
Following the merger between Goud Activatie and Uberconnected in 2016, the agency has made a quite lot of progress. Goud Uberconnected (brand campaigns, activations and social) experienced considerable organic growth. Moreover, the agency acquired Icemedia (digital), Redmint (retail) and DIFR (experiential) subsequently. At the start of this year all agencies were housed under one roof at Surinameplein, Amsterdam. Managing partner Brian Hirman: “At GUC Agency, campaigns, content, conversations and experiences all emerge from a single central strategy and an all-encompassing creative idea. We believe that this is the way for brands to truly come alive. Both through mass media and social media, in the digital domain as well as in-store. To realize this vision we’ve invested considerably over de past few years in the necessary specialist expertise and in the integration of that expertise in the account teams. Being housed under one roof has definitely sped up this integration process. Continuing under one joint agency brand – GUC Agency – is therefore no more than a logical next step.”

GUC Agency obtains highest score in client satisfaction research 2018

Posted on 28/11/2018

The calculated average is based on a total of thirteen criteria: work speed, relationship management, price-performance ratio, effort & service, administrative processing, accuracy of work, handling of briefings, creativity, effectiveness, function as a sparring partner, proactivity, function as a business accelerator and satisfaction in general. On 11 of the 13 criteria GUC Agency obtained a higher score in 2018 compared to 2017. Especially on the latter criterion - satisfaction in general – the score was significantly higher: from 7.90 in 2017 going on 9.58 in 2018. Happy clients, justifiably so! The complete results of the agency customer satisfaction research are published on [fonkonline.nl](https://fonkonline.nl/) today, and will be published in FONK50 and in Red Alert 2018 magazine on Friday, November 30.
The calculated average is based on a total of thirteen criteria: work speed, relationship management, price-performance ratio, effort & service, administrative processing, accuracy of work, handling of briefings, creativity, effectiveness, function as a sparring partner, proactivity, function as a business accelerator and satisfaction in general. On 11 of the 13 criteria GUC Agency obtained a higher score in 2018 compared to 2017. Especially on the latter criterion - satisfaction in general – the score was significantly higher: from 7.90 in 2017 going on 9.58 in 2018. Happy clients, justifiably so! The complete results of the agency customer satisfaction research are published on [fonkonline.nl](https://fonkonline.nl/) today, and will be published in FONK50 and in Red Alert 2018 magazine on Friday, November 30.

Maxim van Rijs transfers to GUC

Posted on 27/11/2018

The past eight and a half years he worked at Alfred International, where he developed campaigns for clients such as LiGa, Beter Horen, Conimex, Bonduelle, Becel, Knorr and Lotto. During the past two years he shared ultimate responsibility for all international accounts belonging to the sister company MullenLoweAlfred.
The past eight and a half years he worked at Alfred International, where he developed campaigns for clients such as LiGa, Beter Horen, Conimex, Bonduelle, Becel, Knorr and Lotto. During the past two years he shared ultimate responsibility for all international accounts belonging to the sister company MullenLoweAlfred.

New campaign for Primera

Posted on 30/10/2018

Life is made up of moments, both big and small. People may for instance get absorbed by a good book for hours, enjoy reading the newspaper during breakfast, or spontaneously surprise someone with a nice gift. This campaign shows all kinds of people during these types of moments in life. It reminds you of the fact that Primera plays a role in many of these moments, and it tells you that Primera is happy to turn such moments into special moments.
Life is made up of moments, both big and small. People may for instance get absorbed by a good book for hours, enjoy reading the newspaper during breakfast, or spontaneously surprise someone with a nice gift. This campaign shows all kinds of people during these types of moments in life. It reminds you of the fact that Primera plays a role in many of these moments, and it tells you that Primera is happy to turn such moments into special moments.

Sander Tacx Group Digital Director

Posted on 18/09/2018

Sander Tacx (1970) has quite a lot of experience in the digital agency world. He was account director at Media Republic and Lost Boys. At Boondoggle (later: Havas Boondoggle) he was the managing director. On September 1, Tacx transferred from the agency Born05 where he was a senior client partner. Sander Tacx: “In order for brands to come alive, working from one major idea is essential. By integrating our digital labels DIFR and Icemedia, GUC Agency is even more equipped to provide brands not only with a heart, but with a beat as well. With our own digital creative studio in Lisbon, we also have the necessary execution power in-house. I’m extremely excited to contribute to the further development of this agency and its clients.” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “After acquiring Icemedia last year and DIFR this year, we’ve invested greatly in the substantive and operational integration of these digital activities into GUC Agency. With Sander joining us, I’m confident we’ll be able to further increase our added value to clients on the digital field.
Sander Tacx (1970) has quite a lot of experience in the digital agency world. He was account director at Media Republic and Lost Boys. At Boondoggle (later: Havas Boondoggle) he was the managing director. On September 1, Tacx transferred from the agency Born05 where he was a senior client partner. Sander Tacx: “In order for brands to come alive, working from one major idea is essential. By integrating our digital labels DIFR and Icemedia, GUC Agency is even more equipped to provide brands not only with a heart, but with a beat as well. With our own digital creative studio in Lisbon, we also have the necessary execution power in-house. I’m extremely excited to contribute to the further development of this agency and its clients.” Brian Hirman, Managing Partner GUC Agency: “After acquiring Icemedia last year and DIFR this year, we’ve invested greatly in the substantive and operational integration of these digital activities into GUC Agency. With Sander joining us, I’m confident we’ll be able to further increase our added value to clients on the digital field.