home

Wervende campagnefilm voor Meewind

Larissa van Haasteren

on 30/10/2020

#nieuws

Investeringsfonds Meewind roept in een nieuwe campagnefilm potentiële investeerders op om te beleggen in duurzame energieprojecten.

Creatief concept en productie van de film zijn afkomstig van GUC Agency.

Samen met haar participanten investeert Meewind al ruim twaalf jaar in de transitie van grijze naar groene energie. Inmiddels is, samen met 10.000 particuliere beleggers, zo’n 200 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe, groene energie. Van windmolens op zee tot zonnepanelen op daken. En van rijden op groen gas tot de opwekking en levering van 100% groene stroom aan 600.000 Nederlandse huishoudens.

Het doel van Meewind is om bestaande en nieuwe participanten te enthousiasmeren om ook een volgende stap te zetten. Op weg naar nog eens 200 miljoen euro. Met een mooi rendement voor de beleggers én voor de wereld. Met de wervende campagne ‘Wie écht vooruitkijkt, start vandaag nog met beleggen bij Meewind’ roept daartoe op.



Opdrachtgever: Meewind
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Jurjen Algra, Jaap Smelik
Bureau: GUC Agency
Strategie: Jurgen Retra, Freek Jautze
Creatie: Roel Verhoeven, Oscar Polak
Account: Coen Ruseler
Agency Producer: Niels Scheide
Regisseur: Wouter Stoter
Productiemaatschappij: New Amsterdam
Producer: Laura Hannewijk

Other articles

Vernieuwde merkidentiteit en website Barentz

Larissa van Haasteren

#nieuws

Barentz, wereldwijd speler in life science-ingrediënten, heeft GUC Agency gevraagd om haar te ondersteunen bij het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie, corporate identity en online platform.

Merkmanifest, merkwaarden en pay-off

Bij Barentz staan innovatie en ondernemerschap hoog in het vaandel. Met kennis als belangrijkste driver worden processen en collaboraties continue geoptimaliseerd. Vóór haar klanten en partners en vooral mét haar klanten en partners. Om dit zowel intern als extern uit te dragen, heeft GUC Agency in nauwe samenwerking met Barentz gewerkt aan een helder merkmanifest en een bij de merkwaarden passende nieuwe pay-off: ‘Always a better solution’.

Logo, huisstijl en website

Ook het logo en de huisstijl zijn onder handen genomen. Het beeldmerk van Barentz heeft een moderner en toegankelijker vorm gekregen en straalt de kracht uit, die past bij Barentz als wereldwijde speler. GUC Agency ontwikkelde daarnaast de nieuwe global website, inclusief content-structuur en design. GUC Agency zal Barentz blijven ondersteunen bij een volledige rebranding van de look & feel in alle communicatiemiddelen en de wereldwijde uitrol hiervan.

Opdrachtgever: Barentz
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Marcel Hölscher, Elisabeth Roest Kempemo
Bureau: GUC Agency
Strategie: Jurgen Retra
Creatie: Nuno Ribeiro, Richard de Jong
Technische ontwikkeling: Douglas Diaz, Stephen van Essen
Account: Istvan Schiering, Sander Tacx

Liliane Fonds benadrukt wereldwijd onrecht onderwijs-lockdown

Larissa van Haasteren

#nieuws

Ter onderbouwing van de nieuwe campagne heeft het Liliane Fonds laten onderzoeken hoe Nederlandse leerlingen het hebben ervaren om in de afgelopen acht weken niet naar school te kunnen.

Na een lange periode van lockdown mogen kinderen vanaf vandaag weer gedeeltelijk naar school. In de armste landen van de wereld gaan 9 van de 10 kinderen met een handicap nóóit naar school. Voor hen is de lockdown niet tijdelijk. Onder de noemer ‘levenslange lockdown’ vraagt de organisatie in een door GUC Agency ontwikkelde campagne aandacht voor dit onrecht.

Het representatieve onderzoek werd afgelopen week door Team Vier gehouden onder 500 Nederlandse scholieren tussen 9 en 16 jaar met als doel erachter te komen hoe kinderen het ervaren om niet naar school te kunnen. Als jongeren te horen zouden krijgen, dat ze nooit meer naar school zouden kunnen, overheerst een gevoel van verdriet (41%). Andere emoties zijn ongeloof (23%) en bezorgdheid (22%). “Afgelopen weken was ik vaak verdrietig en ik voelde me opgesloten. Ik miste school, mijn juf, nieuwe leuke dingen leren en voetballen met mijn vriendjes op het schoolplein”, aldus een basisschoolleerling. Verder kan 83% van de scholieren zich niet voorstellen nooit meer naar school te kunnen.

Uit het onderzoek komt naar voren, dat 9 op de 10 scholieren in Nederland school missen. De ironie wil, dat wereldwijd 9 van de 10 kinderen óók heel graag naar school willen, maar dat vanwege hun handicap niet kunnen. Zonder hulp kunnen zij geen onderwijs volgen en zitten daarmee dus in een levenslange lockdown.

Het Liliane Fonds zet zich voor deze kinderen in en zorgt er met behulp van donaties voor, dat er ook voor hen een school opengaat. Nu, méér dan ooit, voelen kinderen en hun ouders, wat het betekent als je niet naar school kunt. Het is dus nú het uitgelezen moment om op dit gevoel in te spelen. Het Liliane Fonds heeft bewust de ’eerste schooldag’ op 11 mei uitgekozen om de onderzoeksresultaten bekend te maken en om nogmaals nadrukkelijk aandacht te vragen en fondsen te werven voor kinderen, die vanwege hun handicap hun leven lang in een lockdown zitten.

Burencampagne voor Rode Kruis

Larissa van Haasteren

#nieuws

‘Wees een goede buur, doe een boodschap voor de buren’ is de oproep, die sinds het paasweekend in Amsterdam en omgeving is te horen en te zien.

GUC Agency ontwikkelde deze activerende campagne voor het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland.

De campagne is tot stand gekomen dankzij de belangeloze medewerking van: MacGyver/MacLoud Amsterdam, regisseur: Marc Redmijer, DOP: Pieter Huisman, geluidsopname: Ronald van der Spek/Willem de Wijs, grading: Jorne Tielemans, Tygo Gernandt, Het Parool, NHmedia (AT5), Talpa Media Solutions, JCDecaux, DM Impressions, De Schepper, Bankgiroloterij, Postcodeloterij, Solo Logistiek, Primera en alle mensen, die in de commercial in beeld zijn. 

Meer dan 250.000 eenpersoonshuishoudens in regio Amsterdam

Het inzicht, dat momenteel voor veel mensen eenzaamheid en isolatie op de loer liggen, was voor GUC Agency de aanleiding om de ‘Wees een goede buur’-campagne te realiseren. Met deze campagne wil het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland inwoners van Amsterdam en omstreken aanzetten om in beweging te komen om elkaar te helpen. Het Rode Kruis helpt daarbij door ‘Hulpkaarten’ aan te bieden. Met een Hulpkaart geef je aan een boodschap voor je buren te willen doen, de hond uit te willen uitlaten of open te staan voor een praatje. De campagne speelt daarbij in op het feit, dat veel mensen het lastig vinden om hulp te vragen aan vreemden. Door je als buurman of -vrouw kenbaar te maken en hulp aan te bieden, wordt de drempel om hulp te vragen duidelijk verlaagd. Vooral bij oudere mensen wordt de schroom dan weggenomen. 

Hulpkaarten breed beschikbaar 

Afgelopen zaterdag ging de campagne van start met een paginagrote aankondiging in Het Parool. In PS van de Week zaten vier Hulpkaarten, die konden worden uitgeknipt. De ‘Goede Buurbolide’ (een Piago Ape met geluidsinstallatie) reed door Amsterdam en Amstelveen om de door Tygo Gernandt ingesproken boodschap te laten horen. Tygo sprak ook de radio- en tv-commercial in, die via Talpa digitale radio en AT5 en Het Parool verspreid werden. Daarnaast is de oproep zichtbaar op meer dan 120 digitale schermen en alle social mediakanalen. Bij de Primera-winkels in de regio kunnen nog meer Hulpkaarten worden afgehaald. 

Grote waardering inzet 

Bestuursvoorzitter Rode Kruis Amsterdam-Amstelland Jerry Straub: “GUC Agency begrijpt onze taal, ons werk en merk. Dus waarom we doen wat we doen én voor wie. Dat werkt heel prettig. Het bestuur van het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland heeft grote verwachtingen van de campagne. We zijn zeer verheugd over de inzet en bereidheid van alle partijen die met dag-en-nacht-werken de campagne in zeer korte tijd hebben gerealiseerd”.

Merkstrategie en hernieuwde identiteit FourVision

Larissa van Haasteren

#nieuws

FourVision, een snelgroeiende en wereldwijde Microsoft Dynamics 365 partner op het gebied van HR processen en software implementatie en development, heeft de hulp ingeroepen van GUC Agency bij het ontwikkelen van de merkstrategie en een nieuwe corporate identity. 

Manifest en brand values 

Als innovatief en technisch gedreven organisatie heeft FourVision partnerschap altijd hoog in het vaandel staan. Om dit, zowel intern als extern, nog beter te presenteren en communiceren naar de diverse doelgroepen,, heeft GUC Agency in nauwe samenwerking met FourVision gewerkt aan een een heldere omschrijving van de merkwaarden en een inspirerend merkmanifest. Hiermee is het fundament gelegd voor alle offline en online campagne-uitingen. 

Logo, pay off en website 

De eerste zichtbare verandering is het nieuwe logo, waarbij het beeldmerk en font een moderner en vriendelijker karakter heeft gekregen. Het beeldmerk is een moderne visualisatie van de wereldwijde activiteiten van FourVision en vertegenwoordigt als iris ook de visie van de organisatie. Met de nieuw ontwikkelde pay off ‘it starts with you’ laat FourVision zien dat zij de klant en eindgebruiker echt centraal stellen bij de begeleiding naar een ideaal HR Proces. 

GUC Agency ontwikkelde daarnaast de nieuwe website van FourVision (www.fourvision.com), inclusief design en contentstructuur. 

Het blijft niet alleen bij een nieuwe merkstrategie met daarbij een nieuwe jasje. GUC blijft FourVision het komende jaar ondersteunen in hun marketingcampagnes en daarbij voorzien in diverse middelen zoals bijvoorbeeld een uitgebreid partner- en klantportal. 

Opdrachtgever: FourVision
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Britt de Roode, Bert Stegeman, Peter Wolbeek, Nadia de Beijer
Bureau: GUC Agency
Strategie: Bas Smabers
Creatie: Roel Verhoeven, Kimberley Beers, Palle Dirks
Account: Istvan Schiering, Larissa van Haasteren, Sander Tacx

Intracto Group Update

Larissa van Haasteren

#blog

De Intracto Group Update vond dit keer plaats in Amsterdam bij GUC Agency.

In een relaxte informele sfeer werden alle aangesloten bureaus bijgepraat over de laatste ontwikkelingen en werd actief meegedacht over de toekomst van Intracto Group. One team, one dream!


Leadgeneration campagne voor Jacobs Douwe Egberts Professional

Larissa van Haasteren

#nieuws

Ken jij de laatste inzichten over koffie op het werk al?

Met meer dan 266 jaar ervaring weet Jacobs Douwe Egberts (JDE) als geen ander welke koffie- en theebehoeften er zijn op de werkvloer. Daarbij wil JDE haar positie in de zakelijke markt versterken. GUC Agency ontwikkelde voor JDE een leadgeneration campagne waarbij interessante en opvallende inzichten en feiten uit het doorlopende JDE-doelgroeponderzoek centraal staan. Zoals bijvoorbeeld het feit dat 54% van werkend Nederland liever te laat op een vergadering komt, dan op tijd zonder een kop koffie. Of dat 20% van de werkenden weleens flirt bij de koffiemachine op de zaak.

Deze feiten en inzichten heeft GUC Agency samengevat in het ‘Koffie e-Boek’ waarin uiteraard ook sterke koffiefeiten zijn opgenomen die een bedrijf laten groeien: bijvoorbeeld de invloed van koffie op de productiviteit of waarom goede koffie collega’s verbindt. Met het delen van de koffiefeiten wordt JDE als dé kennispartner gepositioneerd, die met je meedenkt als het gaat om de perfecte kop koffie of thee voor elke werksituatie.

De Koffiefeiten-campagne is via radiocommercials te horen op Radio 1, Radio 2, BNR en Qmusic. Ook is de campagne zichtbaar via social (LinkedIn, Facebook, Instagram), website, display banners en op billboards langs vier snelwegen. Daarnaast maakt men in de hele campagneperiode kans op een jaar lang gratis koffie op de zaak.

Opdrachtgever: Jacobs Douwe Egberts Professional
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Tjalling de Bruin, Tessa Heldoorn, Caspar Vehmeijer
Bureau: GUC Agency
Strategie: Jurgen Retra
Creatie: Palle Dirks, Thomas Aberson, Judith Hartog
Artwork: Artbox Amsterdam, Dannes Wegman
Account: Mariska Kleiss
Mediabureau: mBuy

Wervingscampagne voor Liliane Fonds

Larissa van Haasteren

#nieuws

Wereldwijd gaan negen van de tien kinderen met een handicap niet naar school. 

Het Liliane Fonds zet zich al 40 jaar in om deze kinderen weer naar school te krijgen en daarmee perspectief te bieden op een zo goed mogelijke plek in de maatschappij. GUC Agency ontwikkelde voor het Liliane Fonds daarom een fondsenwervingscampagne waarin leren lezen centraal staat en de dromen, kracht en ambitie van de kinderen met een handicap belicht worden. Via radio, televisie en social mediakanalen zal het Nederlandse publiek worden benaderd om te doneren, waarbij vervolgens een digitaal prentenboek en luisterboek te downloaden zijn op de website van het Liliane Fonds.


‘Sempeta wil maar één ding worden …’

Aan de vooravond van de Nationale Voorleesdagen lanceert het Liliane Fonds de campagne rond het digitale prenten- en luisterboek ‘Sempeta wil maar één ding worden’. Theatermaker en schrijver Mark Haayema schrijft het levensverhaal van het Keniaanse jongetje Sempeta. Net als alle kinderen heeft Sempeta ambitieuze dromen. Zijn droom is om dokter te worden, zodat hij kinderen kan helpen die, net als hij, een handicap hebben.

De luisterversie is ingesproken door Liliane Fonds-ambassadeur Fedja van Huêt.


Overhandiging aan minister van Gehandicaptenzaken

Op maandag 20 januari heeft  Fedja van Huêt ‘Sempeta wil maar één ding worden …’  uitgereikt aan Rick Brink, Nederlands eerste minister van Gehandicaptenzaken. Daarna heeft Fedja van Huêt  het verhaal voorgelezen aan een groep basisschoolleerlingen met én zonder handicap.

In de komende maanden zal GUC Agency meer campagnes uitrollen voor het Liliane Fonds rond nieuwe digitale prentenboeken en luisterboeken van aansprekende schrijvers.

 


Opdrachtgever: Het Liliane Fonds
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Linda Daniëls, Beau van Leeuwen
Bureau: GUC Agency
Creatie: Eva Nota, Marleen Geerts, Maxim van Rijs
Account: Sander Tacx, Denise van den Hauten, Sandra Blekemolen
Mediastrategie: Jos Majoor
Productie digitale prentenboek en luisterboek: Uitgeverij Rubinstein

Social Media Agent

Larissa van Haasteren

#vacatures

Met GUC Conversation helpen we diverse merken, zoals PLUS, Walibi, Hyundai en Artsen zonder Grenzen, bij het monitoren van hun social media.

We proberen klachten zo snel mogelijk om te zetten in complimenten en beantwoorden alle vragen, hoe moeilijk of makkelijk ze ook zijn. Door jaarlijks een onderzoek uit te voeren naar de kwaliteit van de Nederlandse webcare blijven we onszelf uitdagen om conversaties naar een hoger niveau te tillen. En daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken!

Wat ga ik doen?

Social conversation, dat ga je doen. Dat doe je natuurlijk niet alleen, maar in een poule vol gezellige collega’s. We werken immers 365 dagen in het jaar, van 8 uur ’s ochtends tot 10 uur ’s avonds. Doordeweeks werk je overdag vanuit ons kantoor op het Surinameplein. In de avonden en weekenden werk je vanuit huis, maar door af en toe een borrel te organiseren, houden we de teamspirit er goed in. Een screen-shotje op z’n tijd moet kunnen, toch?

Wie ben ik?

Voor ons team van social agents zijn we op zoek naar iemand die allergisch is voor dt-fouten en spatie- en enterterreur. Daarnaast ben je enthousiast en proactief en vind je het niet erg om in de avonden en weekenden te werken. Ook ben je minimaal 12-16 uur per week beschikbaar. Herken je jezelf meer in #durftevragen dan in #ikvraagditvooreenvriend? Ben jij iemand die precies de juiste dingen weet te zeggen tegen een verdrietige of boze vriend(in)? En wind jij tegelijkertijd iedereen om je vinger met te gekke woordgrappen op een feestje? Solliciteer dan snel via dit formulier.

Vanwege het coronavirus zijn we op dit moment helaas niet in de gelegenheid om sollicitatiegesprekken te voeren en nieuwe social agents op te leiden. Mocht je ook op langere termijn nog interesse hebben in de functie - solliciteer vooral en dan nemen we binnenkort contact met je op. Stay safe!

Bekijk hier onze privacy policy.