Diensten

Merkstrategie

We zijn gek op puzzels en lossen graag pittige vraagstukken op. Wij bijten ons net zo lang vast totdat we weten wat je merkessentie is. Ons eigen ontworpen Brand Anatomy Model legt hiervoor de basis. In veertien stappen nemen we je mee van purpose tot brand voice en van values tot visual identity. Soms van de grond af aan voor een start-up of juist om een bestaand merk te herijken. Samen met jou komen we tot de kern en blijven we de uitdagingen van vandaag en morgen de baas.

Concepting & Themacampagnes

Creatief werk is pas echt interessant als het iets losmaakt. Jouw merkuitdagingen moeten overeenkomen met de leefwereld en behoeften van je doelgroep. Dit is de basis voor onze Get/Who/To/By-briefings waarop onze digitale helden, penscherpe teksttovenaars en beeldige art-directors cultural insights omzetten in concepten en campagnes. Door onze grote creatieve werkvloer zie je dat deze ideeën andere manieren ontstaan. De ene keer komt het ‘eureka’ moment na een dag concepten. De andere keer ontstaat het bij toeval bij het koffiezetapparaat. Of je bij ons aanklopt voor een complete 360°-campagne of een one-off social post, in elk project stoppen wij evenveel liefde en aandacht.

Merkactivaties

Mensen raken is één, maar hoe zet je ze in beweging? Welke boodschap wil je overbrengen? Wij vinden dat elke activatie moet beginnen met een verhaal. Want alleen goede verhalen blijven tussen je oren zitten. Wij noemen dat activatie vanuit storydoing. Eerst het verhaal bedenken om vervolgens te kijken waar we het verhaal vertellen. Wat dacht je van een social activatie verpakt in duim stoppende content? Of een outdoor activatie waar je een blokje voor omloopt? Met meer dan 10 jaar activatie ervaring weten we precies hoe je bij de doelgroep binnenkomt. Recht uit het hart, recht voor z’n raap. Met daarachter een echt en kloppend verhaal.

Communicatie-framework

Een strategie is hetzelfde als een potje voetbal. Je kan alleen scoren als alle schakels op het tiki taka met elkaar spelen. Om je strategie te laten slagen moet je verschillende tactieken bedenken die meebewegen met klantreis van je doelgroep. Dat noemen wij het communicatie-framework, waarin we alle tandwielen, van TVC tot in-store en van eDM tot CRM opnemen en invullen. Zo zie je direct hoe alle relevante middelen samenwerken, elkaar versterken en tot het uiteindelijke doel leiden. De harten winnen van je doelgroep.

Maak-cultuur

Wij vinden niets leukers dan ideeën direct tot leven te brengen en écht uit te voeren. Geen toeval dat onze in-house opnamestudio een speeltuin is voor onze video-artists, fotografen en DTP-afdeling. Onze handen beginnen te jeuken als we inhakers, social content en Random Acts of Kindness ter plekke bedenken en maken. Heb je een recept-video nodig? Dan wordt die lekker gemaakt op kantoor. Liever een product-shoot in een huiselijke setting? Wordt geregeld. En met ons vaste netwerk van productiemaatschappijen draaien we onze hand zeker niet om voor grotere TV-producties.

Conversatie

Een oprechte conversatie begint bij goed luisteren. Ons conversatieteam is het eerste social contactpunt tussen merk en consument. En dat is een heel belangrijk punt, want een eerste indruk maak je maar één keer. Hiernaast zijn ze de voelsprieten die weten wat er in de samenleving speelt. Deze informatie is goud waard, want dit leidt tot herkenbare campagnes en likeable social content. We hebben jouw tone-of-voice binnen no time in de vingers. We beantwoorden prangende vragen, peilen reacties en spelen hier ludiek op in. En alles wat we leren, nemen we mee naar de volgende campagne. Duimpjes omhoog, de cirkel is weer rond.

Heb je een vraag?
Kunnen we je
ergens mee helpen?

Merkstrategie? Campagne?
Conversatie? Leon en Coen
helpen je graag.

\\\\ Laat een bericht achter

Leon Bosch
New business director
+31 (0)6 53 48 40 00
leon@guc.nl
Coen Ruseler
Managing director
+31 (0)6 53 68 94 68
coen@guc.nl