Liliane Fonds

Aisha geeft nooit op

Uitdaging

Hoe activeer je mensen om het Liliane Fonds te voorzien van een eenmalige donatie of om structureel donateur te worden van deze goededoelorganisatie?

Inzicht

Door het doel van een fondsenwervende campagne zo zichtbaar mogelijk te maken, vergroot je de bereidheid van mensen om te doneren.

Idee

Het Liliane Fonds zet zich in voor gehandicapte kinderen in ontwikkelingslanden. Wereldwijd gaan negen van de tien kinderen met een handicap in deze landen niet naar school. Om deze schrijnende situatie zichtbaar te maken en om geld op te halen om hier iets aan te doen, geeft het Liliane Fonds deze kinderen daadwerkelijk een gezicht. In een eerdere campagne was dat het gehandicapte jongetje Sempeta uit Kenia, nu het Filipijnse meisje Aisha, dat geboren is met een hersenbeschadiging en desondanks naar school wil én gaat!

Executie

Voor het Liliane Fonds een exclusief Gouden Boekje ontwikkeld: ‘Aisha geeft nooit op!’. Geschreven door de bekende kinderboekenschrijfster Vivian den Hollander. Het daadwerkelijk bestaande meisje Aisha speelt in het verhaal de hoofdrol. Het boekje is een uniek premium in een campagne, waarin mensen worden opgeroepen om te doneren. Bij een eenmalige minimale gift van € 7,50 of bij structureel donateurschap, krijgt de donateur het Gouden Boekje cadeau. Ook wordt een link verzonden om de digitale versie en het luisterboek te downloaden. De tekst van het luisterboek is ingesproken door de acteur Fedja van Huêt, ambassadeur van het Liliane Fonds.

Resultaat

De fondsenwervende campagne voor het Liliane Fonds was zeer succesvol. Hoewel het aantal gerealiseerde structurele donateurs wat lager lag dan het beoogde doel, konden wel aanzienlijk meer eenmalige donateurs worden verwelkomd. In totaal werd met de Aisha-campagne een bedrag aan fondsen gerealiseerd, dat bijna zes keer hoger was, dan het bedrag dat het jaar daarvoor werd geworven met de campagne rond Sempeta.

Heb je een vraag?
Kunnen we je
ergens mee helpen?

Merkstrategie? Campagne?
Conversatie? Leon en Coen
helpen je graag.

\\\\ Laat een bericht achter

Leon Bosch
New business director
+31 (0)6 53 48 40 00
leon@guc.nl
Coen Ruseler
Managing director
+31 (0)6 53 68 94 68
coen@guc.nl
Rode Kruis Amsterdam-Amstelland

Wees een goede buur

\\\\ Bekijk case
Coop

Voorleesvaders

\\\\ Bekijk case
First Choice Cola

Verrassend lekker voor een prikkie

\\\\ Bekijk case
\\\\ Bekijk alle cases